Gå til innhold

Nå bruker politiet terror for å få kravene sine.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som så dagsrevyen? De slipper ut 46(?) kriminelle pga. streiken. Så er de så frekk og står der og be folk låse døren og passe lommebøkene.

Hvordan i helvette kan Arne Johanessen drive på med denne faenskapen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som så dagsrevyen? De slipper ut 46(?) kriminelle pga. streiken. Så er de så frekk og står der og be folk låse døren og passe lommebøkene.

Hvordan i helvette kan Arne Johanessen drive på med denne faenskapen?

Jeg startet nettopp en tråd med samme emne :rodme:

Så ikke denne jeg, så fint om en moderator kan slette min tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dem gjøre da? Er du helt blåst? Når det er streik så er det ingen som jobber på fengselet. De kan jo ikke akkurat låse dem inn og la de drive på som de vil i fengselet, du skjønner vel selv at det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som så dagsrevyen? De slipper ut 46(?) kriminelle pga. streiken. Så er de så frekk og står der og be folk låse døren og passe lommebøkene.

Hvordan i helvette kan Arne Johanessen drive på med denne faenskapen?

Politiet passer ikke på fangene her i Norge.

Og du skal være glad man har rett til å streike/aksjonere. Ellers ville vi aldri hatt de arbeidsvilkårene vi har i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde stilles til ansvar økonomisk for det dette medfører av kostnader, spesielt når de med skadefro "skryter" av at det vil koste samfunnet et 6-sifret beløp å hente fangene inn igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dem gjøre da? Er du helt blåst? Når det er streik så er det ingen som jobber på fengselet. De kan jo ikke akkurat låse dem inn og la de drive på som de vil i fengselet, du skjønner vel selv at det ikke går?

De burde finne en annen måte å få frem kravene sine. Politiet er en arbeidsgruppe som etter min mening ikke bør streike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det var en sak på nyhetene om politiet. De kan pensjonere seg når de er 57 og går da inn i en annen jobb. Da har de både pensjonen og lønnen fra den andre jobben. Disse gribbene er faen meg ikke til å tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva skal dem gjøre da? Er du helt blåst? Når det er streik så er det ingen som jobber på fengselet. De kan jo ikke akkurat låse dem inn og la de drive på som de vil i fengselet, du skjønner vel selv at det ikke går?

De kunne fått dispensajon fra streiken. De spurte faktisk om det, men fikk ett koselig nei fra Arne Johannessen. Grunn? Ikke fare for liv og helse.

At hans egne folk må ta den sure jobben med å lete opp disse galningene igjen, ser ikke ut til å bekymre han ett dugg.

Politiet passer ikke på fangene her i Norge.

Nei, sant det. De pleier å putte de inn. Men ikke det heller var visst mulig å gjøre under streiken. Politiet streiket som kjent de også.

Arne Johannessen er forbundsleder i Politiets Fellesforbund. I streiken ble han oppgradert til Unios streikegeneral. Jeg forstår godt hvorfor folk tror det er politiet som slipper de ut. Arne er jo selv politimann, og politiets ansikt utad i "fredstid".

Streiken til Unio, og kommunestreiken, er en slags tragisk gladsak. Ingen av partene risikerte noentingsomhelst, og de streiket over uenighet om knapper og glansbilder. Staten sparte jo attpåtil penger på streiken! De eneste som faktisk risikerte noe, var oss, de 'streikeløse'. Vi som må gå på jobb i den fæle private sektoren, og faktisk risikerer å miste jobben om vi streiker. Når vi skal hjem, blir sannsynligvis lommeboka stjålet, politiet gjør enda mindre enn vanlig for å fakke tyven, og hjemme stinker det av søppel som aldri blir hentet. Jeg føler meg beæret over å få lov å være statist i stykket "Nå streiker vi, Tjohoi".

Og du skal være glad man har rett til å streike/aksjonere. Ellers ville vi aldri hatt de arbeidsvilkårene vi har i Norge i dag.

Gud hjelpe meg om det er mange naive tullinger her i landet. Uten oljebingen vår, hadde vi aldri hatt anledning til å få de fantastiske arbeidsvilkårene vi har. Det er ikke streik som gir oss en gode tider, det er inntekter. Uten olja hadde vi kanskje likevel hatt noelunde lik inntekt, men vi hadde også vært noelunde like fattige. Gode arbeidsvilkår? Det er noe for naive nisser i bakvendtlandet, som tror streik faktisk skaper noe av verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fangene vært en virkelig trussel for samfunnet hadde de ikke blitt sluppet ut. Og er det noen som har grunn til å streike er det fengselsbetjenter. De passer på disse farlige kriminelle så du skal slippe å låse døra, og de er underbetalt så det holder.

Og er det så ille i den private sektoren får du begynne i staten da vet du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de bestemmer jo selv om de gidder å jobbe "gratis" eller om de heller vil vente til de får betalt det det koster å gjøre den jobben.

Er du ikke villig til å betale hva rørleggeren tar, driter han vel oppi om dassen din er tett. Du vil bare aldri se noen rørlegger.

Hvis ikke samfunnet betaler hva det koster å etterforske sakene, så må de bare slippe ut varetektsfangene. Da har de ingen grunn til å sitte i arresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...