Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboene mine kalt jenta si for Alva..

Det rareste navnet jeg har hørt er Feyme.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vaike

blitt vant til det nå, men syntes det var grusomt tidligere

AnonymBruker
Skrevet

Det var strippernavnet te venninna mi =P

Ole Bjørn, Ole Tor og andre "feil sammensatte" navn har med oppkalling å gjøre. Før kalte man alltid opp førstefødte sønn etter <farfars navn> <morfars navn> og noen gjør det dessverre fortsatt =P

Syns de navna som er moderne nå er helt greie jeg, korte og fine, selv om noen er litt overdrivi. Verre for noen år siden når lange navn var inn: Victoria Charlotte og Benjamin Alexander, gjerne etterfulgt av minst to etternavn =/

Dersom jeg skulle kalt opp førstefødte sønn etter farfar og morfar, hadde han hett Einar Einar. Det hadde vært noe!

• Liker 7
Gjest NozMonster
Skrevet

en jeg kjente før het Pinocchio :ler:

Han ble ikke døpt det da, men han endret fornavnet sitt til det :ler:

Men nå har han bytta navnet sitt til noe nytt igjen..... :roll:

Gjest notetur nomen
Skrevet

Naboene mine kalt jenta si for Alva..

Alva er vanlig i Sverige. Litt bondsk i mine ører.

Tydeligvis endel navn her som er svenske som folk reagerer på.

Men de er jo ikke rare.

Skrevet

Frikk :gjeiper:

Gjest notetur nomen
Skrevet

Frikk :gjeiper:

Og Peik. Jeg syns det er hundenavn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke klage, jeg har et uvanlig navn selv.

Men Armadiar fikk jeg høre her om dagen, utvekslingstudent fra Sri Lanka vell å merke.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg skal ikke klage, jeg har et uvanlig navn selv.

Men Armadiar fikk jeg høre her om dagen, utvekslingstudent fra Sri Lanka vell å merke.

Navnet ditt er vel ikke så uvanlig, når man vet hvor du kommer fra.

Skrevet

Navnet ditt er vel ikke så uvanlig, når man vet hvor du kommer fra.

Nei det er sant, men det er ikke poppis navn heller. Men jeg digger navnet mitt! :nigo:

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei det er sant, men det er ikke poppis navn heller. Men jeg digger navnet mitt! :nigo:

Jeg har ikke noe greie på hvilke navn som er populære i Iran. For noen år siden var jeg flyktningekontakt for en dame som het Zainab. Er det et vanlig navn?

Skrevet

Jeg har ikke noe greie på hvilke navn som er populære i Iran. For noen år siden var jeg flyktningekontakt for en dame som het Zainab. Er det et vanlig navn?

Sikker på at det ikke var Zenab, om det var Iransk?

Når skal du plukke opp Farsi boka da? :tunge1:

Gjest Eurodice
Skrevet

Sikker på at det ikke var Zenab, om det var Iransk?

Når skal du plukke opp Farsi boka da? :tunge1:

Nei, det var Zainab. Hun uttalte det Zæinab. Hun måtte skrive navnet sitt for meg. Hun var fra Isfahan.

Den farsiordboken, ja. Det har jeg glemt ;). Jeg får ta meg en tur i bokhandelen når jeg friskner til :ler: .

• Liker 1
Skrevet

Juel, Juul og Jul er jo bare forkortelser for Julius, og altså ikke så sinnsykt rart.

Eeehh, nei? Ikke noe mer enn man kan si at Mari er forkortelse for Marianne, og John er forkortelse for Johannes. Samme opphav, muligens, men blir feil å si at det er forkortelser.

Læreren min heter Sigrid Arne :gjeiper:

Og en jeg kjenner kalte ungen sin for Neo Thomas, broren heter Charlie Elliot. Og de er norske ja...

Ellers er vel Sirvan, Rebin, Elmir, Almir og Hikmat noe spesielt...

Har hørt Arna som fornavn, men ikke Arne!:gjeiper:

Jeg har også hørt Neo i kombinasjon med et annet, "vanlig" navn. Litt spesielt, men ærlig talt synes jeg Charlie er "rarere" for nordmenn å kalle ungen sin! ;)

Føbe!

Stemmer! Jeg har jobbet på samme sted som en Føbe, og stusset veldig på navnet i starten! Før jeg så navneskiltet hennes, trodde jeg også det var en ødelagt, "norsk" uttale av Phoebe.

Forkortelser for Pernille. :opplyser:

Perly og Perny er selvstendige navn, i TILLEGG til at det er vanlige forkortelser for Pernille.

• Liker 1
Skrevet

en jeg kjente før het Pinocchio :ler:

Han ble ikke døpt det da, men han endret fornavnet sitt til det :ler:

Men nå har han bytta navnet sitt til noe nytt igjen..... :roll:

Broren min kjente ham også. Kjempe kult, egentlig. (Tror det er den samme fyren, i og med at jeg tror ingen andre har gjort det samme)

Oddbjørg, syntes jeg er litt rart. Kjente et par som het Oddbjørg og Oddbjørn, de er ikke sammen den dag idag.

AnonymBruker
Skrevet

Bjørgulf, Eiolf, Arnbjørn, Heidrun, Modgunn, Steingrim

AnonymBruker
Skrevet

Fasting.

Skrevet

En jeg gikk i klasse med før har kalt datteren sin Amathea.

I utgangspunktet et fint navn, men får meg til å lure på om hun har oppkalt datteren sin etter stiftelsen Amathea Med tanke på at hun ble uplanlagt gravid (faren er i hvert fall ikke med i bilde) og at hun var ung.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...