Gå til innhold

Reise på ferie på date?


Gjest Anna.S

Anbefalte innlegg

Gjest Anna.S

Jeg er en ta-alle-forholdsregler-person, ikke en som kaster seg med på sånt. Iallefall når det kommer til å dra på et påspandert cruise med noen jeg aldri har møtt.

Du er akkuratt som veninna mi, og det er ikke noe galt i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møtte en kar på en gjestekai en sommerdag. Han fikk nummeret mitt og dagen etter spurte han om jeg ville være med som mannskap. Det ble nesten en uke på tur og et forhold ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk - en hel måned sammen med en mann man virkelig ikke klikker med. for det vet man faktisk ikke før man har truffet hverandre IRL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man reiser på Cruise så er jo alt inkludert, men selvfølgelig vil jeg prøve å betale for mat og sånt som vi har når vi er i havn, det sier jo seg selv.

Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerte på denne kameraten din forøvrig. Selvfølgelig skal han betale når du har betalt reisen selv. Jeg står alltid for alt av mat og morsomheter når jeg får besøk av noen.

Jeg føler at kvinner i 2012 er livredde for å ikke ha gjort opp for seg og vise hvor selvstendige de er.

Jeg har null problem over at en mann nekter meg å betale og vil behandle meg som en prinsesse. Spandere middag, ta meg med på ferier, kjøpe kjoler og smykker til meg så jeg ser bra ut når vi er sammen osv.

Jeg nyyyyter prinsessebehandlingen jeg.. Null dårlig samvittighet :D

Nå er vi begge fattige studenter da. Så da synes jeg ikke det var rettferdig at han skulle betale alt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spandere en ferie før man har møtt hverandre er jo utrolig needy oppførsel av mannen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

Jeg håper å tror at jeg skilte meg såpass ut at han fikk lyst til å ta med meg jeg da.. :sjenert:

Det tviler jeg sterkt på, men det er jo låv å håpe. Du sier han er en kjekk og grei mann, jeg klarer ennå ikke å se hvorfor en kjekk mann skulle ta med seg en kvinne som han aldri hadde møtt til syden. Du er en pen dame, hvorfor du skal gjøre det til en vane å dra på syden med menn du aldri har møtt før skjønner jeg heller ikke. Er det så vanskelig å finne menn utenfor nette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidssone

Dette innebærer vel at du har hatt sex med de før/etter at de har kjøpt eller tilbydd disse tigene? Hvorfor eller skulle du føle deg skitten?

Nei. Ikke for meg. Tror det handler mer om hva jeg hadde tenkt på hva som forventes av meg ved å takke ja til en mann jeg faktisk har møtt på et sjekkested på nett. I utgangspunktet er jo menn der ute etter et forhold av et eller annet slag.

Ingen av de som har tilbudt meg turer, har sagt at det var i bytte mot sex.

I tillegg vet jeg at jeg ikke er den eneste de tilbyr turer til. Jeg liker å være den ene.

Og som sagt; det handler ikke om at jeg ikke synes det er greit å bli spandert på. Det er til og med greit å bli spandert på av en jeg har hatt sex med, noe jeg naturlig nok har hatt med kjærestene mine. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke gjort det. Av flere årsaker, egentlig, men mest fordi det i utgangspunktet ville kjennes feil ut for meg, og da hadde jeg hatt vanskelig for å kose meg. Hadde vært skeptisk og litt redd, jeg, og det er ikke noe hyggelig for meg å være :sjenert: Men om du klarer å la være det, og føler deg trygg nok på deg selv og ham til å gjøre noe sånt - så blir jo din opplevelse en helt annen enn min antagelig ville blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt invitert med på Cruise i Middelhavet om en måned. Av en jeg bare har skrevet med i noen dager og som jeg heller ikke vil treffe før vi reiser.

Høres ikke mye gjennomtenkt ut.

Typisk opportunisme.

Ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Nå er vi begge fattige studenter da. Så da synes jeg ikke det var rettferdig at han skulle betale alt for meg.

Nei da blir saken anderledes.

Jeg ville heller aldri tatt i mot noe fra en person som ikke har råd til å gi det til meg. Det er hovedgrunnen til at jeg avsluttet det siste "forholdet" jeg var i. Han brukte penger på oss som han ikke hadde og når jeg konfronterte han det og ville at vi skulle spise hjemme og ikke gå ut på bursdagen min (fordi vi faktisk ikke hadde råd til det) så mente han at det hadde han råd til og vi skulle spise på den flotteste restauranten i byen fordi det fortjente jeg.

Jeg fortjener å ha det bra og være glad, og jeg blir ikke glad over å bruke penger man ikke har. For han var statusen viktigere enn at jeg fikk velge hva jeg ville, på bursdagen min og det var slutten for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Høres ikke mye gjennomtenkt ut.

Typisk opportunisme.

Ikke noe for meg.

Hvorfor skal alt være så gjennomtenkt? Selvfølgelig er det opportunisme! Jeg får en mulighet, jeg griper muligheten. Det kan enten blir en flott ferie sammen med en flott mann, eller det kan bli starten på noe enda flottere.. :rodmer:

Men det er ikke for alle, så jeg har null problem med at det ikke er noe for deg. Jeg har forstått etter å ha lest noen tråder at du heller sender penger til damer, som du er forelsket i, men som ikke vil ha deg. Og det er jo veldig gennomtenkt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Nei. Ikke for meg. Tror det handler mer om hva jeg hadde tenkt på hva som forventes av meg ved å takke ja til en mann jeg faktisk har møtt på et sjekkested på nett. I utgangspunktet er jo menn der ute etter et forhold av et eller annet slag.

Ingen av de som har tilbudt meg turer, har sagt at det var i bytte mot sex.

I tillegg vet jeg at jeg ikke er den eneste de tilbyr turer til. Jeg liker å være den ene.

Og som sagt; det handler ikke om at jeg ikke synes det er greit å bli spandert på. Det er til og med greit å bli spandert på av en jeg har hatt sex med, noe jeg naturlig nok har hatt med kjærestene mine. ;)

Så hvis jeg har sex med han først så er det liksom greit? For da betaler han for sexen med en ferie?? Det hadde i allefall fått meg til å føle meg skitten.. hehe

Jeg skjønner tankegangen din, jeg gjør virkelig det, for jeg har tenkt akkuratt de samme tankene jeg også. Jeg hadde aldri gjort dette for 4 år siden. Da var tanken om hva andre tenkte så mye større enn å gjøre det som føltes rett for meg.

Hvis du ikke har lyst til å reise på ferie, turer, eller ut å spise med menn så er det helt greit. Men hvis du velger å ikke gjøre det fordi du føler at det blir forventet noe av det så går du glipp av mange fine opplevelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Det tviler jeg sterkt på, men det er jo låv å håpe. Du sier han er en kjekk og grei mann, jeg klarer ennå ikke å se hvorfor en kjekk mann skulle ta med seg en kvinne som han aldri hadde møtt til syden. Du er en pen dame, hvorfor du skal gjøre det til en vane å dra på syden med menn du aldri har møtt før skjønner jeg heller ikke. Er det så vanskelig å finne menn utenfor nette?

Så lenge jeg er singel så tar jeg i mot alle positive opplevelser som kommer min vei. Jeg nyter singellivet, samtidig som jeg leter etter den rette. Det er ikke noe problem for meg å finne en mann. Jeg vil bare ikke ha en mann. Jeg vil ha MIN mann. Han som føles rett for meg. :rodmer:

Og utenfor nettet treffer jeg sjeldent noen. Det er mye enklere å klikke seg inn på en profil å si "Hei, skal du og jeg finne på noe en dag" enn å gå bort til en mann i grønsaksavdeligen å si det sammme. Er han singel, er han gift, vil han ha flere barn, osv står liksom ikke skrevet på dem ;)

Endret av Anna.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anna.S

Å spandere en ferie før man har møtt hverandre er jo utrolig needy oppførsel av mannen.

needy??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Så hvis jeg har sex med han først så er det liksom greit? For da betaler han for sexen med en ferie?? Det hadde i allefall fått meg til å føle meg skitten.. hehe

Jeg skjønner tankegangen din, jeg gjør virkelig det, for jeg har tenkt akkuratt de samme tankene jeg også. Jeg hadde aldri gjort dette for 4 år siden. Da var tanken om hva andre tenkte så mye større enn å gjøre det som føltes rett for meg.

Hvis du ikke har lyst til å reise på ferie, turer, eller ut å spise med menn så er det helt greit. Men hvis du velger å ikke gjøre det fordi du føler at det blir forventet noe av det så går du glipp av mange fine opplevelser :)

Nei. Du misforstår. For meg er det helt greit å bli spandert på av en kjæreste, men ikke av en jeg ikke har møtt. Det handler ikke om hva andre tenker, det handler om hva som føles riktig for meg.

Forøvrig reiser jeg på turer. Med menn jeg har vært kjæreste med.

Jeg har da heller aldri sagt noe om andres forventninger til meg og synes det er rart at du klarer å tillegge meg det, utfra det jeg har skrevet. Selv synes jeg at jeg har vært tydelig på at dette er mitt syn på hvordan jeg velger å håndtere mitt liv og at jeg tenker din måte å håndtere ting på er helt ok.

Du spurte vel hva andre ville ha gjort i en slik setting? Jeg svarte bare på det, jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

needy??

Du skjønner hva jeg mener. Man er desperat etter å få seg dame.

Hvis man er god på nettdating, så har man alltids valg, og da går man ikke til det drastiske skrittet å tilby seg å spandere tur på ei dame, og det i tillegg er en god stund til reisen.

Da kunne man like gjerne møtt damen før man eventuelt la frem forslaget, eller eventuelt gikk videre og datet andre aktuelle reisefølger.

Har aldri gjort noe sånt selv, men vil ikke tro det lykkes særlig ofte, og det gjør det vel heller ikke, ref andres opplevelser i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anna.S

Tror det handler mer om hva jeg hadde tenkt på hva som forventes av meg ved å takke ja til en mann jeg faktisk har møtt på et sjekkested på nett.

Det var dette jeg refererte til :)

Så lenge du ikke har lyst til å gøre ting med menn før du har blitt kjæreste med dem så er det jo helt topp det. Jeg liker å gøre ting med menn mens jeg blir kjent med dem og så gjøre enda mer som sex og sånt når man har blitt kjærester :)

Folk er forskjellige, det viktigste for meg er at folk gjør det de har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Du skjønner hva jeg mener. Man er desperat etter å få seg dame.

Hvis man er god på nettdating, så har man alltids valg, og da går man ikke til det drastiske skrittet å tilby seg å spandere tur på ei dame, og det i tillegg er en god stund til reisen.

Da kunne man like gjerne møtt damen før man eventuelt la frem forslaget, eller eventuelt gikk videre og datet andre aktuelle reisefølger.

Har aldri gjort noe sånt selv, men vil ikke tro det lykkes særlig ofte, og det gjør det vel heller ikke, ref andres opplevelser i tråden.

Needy er da ikke det samme som å være desperat. Er man needy har man et behov for å ha kontroll på noe. Et menneske, en hendelse osv.

Reisen er ikke bestillt enda så tidsperspektivet kom etter at vi hadde blitt enige om å ta sjansen. Desperat er han nok ikke for da hadde han nok hatt dame allerede ;) Han er som meg. Trives alene og vil ikke binde seg før han har funnet den rette.. :rodmer:

Kjenner forøvrig at jeg savner å snakke med han nå. Han reiste på sykkeltur med teltovernatting i går og er ikke tilbake til mobilen før i morgen. Så det spørs om jeg ikke tar meg en tur til Oslo for å treffe han før vi reiser.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Har du sett han på webcam, sånn at du vet at et er han på bildet du reiser med?

Har du googlet han og er du venner med han på facebook, sånn at du har et visst inntrykk av hvem du begir deg utpå med?

Hvor mye har du snakket med fyren, og har du noen som helst magefølelse for dette, og hvordan er den magefølelsen?

Har du en plan B i tilfelle noe skulle gå galt?

Har dere pratet sammen om hva dere skal gjøre på denne turen og om dere skal sove i samme seng etc? Hva om dere ikke passer sammen?

Jeg ville ikke ha gjort det. Og årsaken til det er at psykopatbjellene ringte med en gang, jeg leste at dere ikke hadde møttes, men han ville spandere tur... En psykopat er sånn; sier at han elsker deg og vil ha seriøst forhold med fullt av forpliktelser helt fra begynnelsen av. Skremmende spør du meg. Pass godt på...

Fortell gjerne hvordan det gikk og om du kom deg velberga gjennom det. ;) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Needy er da ikke det samme som å være desperat. Er man needy har man et behov for å ha kontroll på noe. Et menneske, en hendelse osv.

Reisen er ikke bestillt enda så tidsperspektivet kom etter at vi hadde blitt enige om å ta sjansen. Desperat er han nok ikke for da hadde han nok hatt dame allerede ;) Han er som meg. Trives alene og vil ikke binde seg før han har funnet den rette.. :rodmer:

Kjenner forøvrig at jeg savner å snakke med han nå. Han reiste på sykkeltur med teltovernatting i går og er ikke tilbake til mobilen før i morgen. Så det spørs om jeg ikke tar meg en tur til Oslo for å treffe han før vi reiser.. :rodmer:

Er redd for at han sier det han vet du vil høre.

Og hvorfor har han ikke mobilen sin med seg? Er han egentlig gift? Nei, dette er muffens. Vær på vakt, ikke vær så blendet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...