Gå til innhold

Jeg ønsker å kjøpe min første bil


Gjest Gjest_Dreamdrops

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dreamdrops

Hei!

Jeg er innom tanken på å skaffe meg bil. Det må bli en brukt bil, som heller ikke er altfor dyr.

Når jeg er på finn og sjekker så står det jo kilomterstand og pris og alt det der :)

Hva er en grei kilometerstand? Vet det avhenger av hvilken årsmodell, så får heller stille spørsmålet annerledes.

Når er kilometerstanden for høy til at det er noe vits å kjøpe bilen?

Er det noen merker dere tenker/har erfaring med er veldig gode og noen dere kanskje ikke synes er gode?

Ja, dette er første gangen jeg eventuelt skaffer meg bil, så alle tips tas i mot med stor takk! Har hatt lappen i et halvt år om det skal ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer og an på bilmerke.. Har en mercedes som har gått nærmere 500 000km nå, og med greit vedlikehold så vil den vare en stund til. Samtidig hadde jeg en bil som ikke kom til 170 000 før den rusta fra hverandre, det var nissan. Bmw er og kjent for å gå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør vel ikke ha gått mer enn 100 000 - 150 000 km og være eldre enn ti år gammel - det sa min far til meg som har peiling på bil. Men det kommer helt an på modell, ja. BMW er både bra og behagelige biler etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger mye halvgamle Volkswagen ute med lav km-stand. Anbefaler å sjekke de ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...