Gå til innhold

er vi gale?

Fremhevede innlegg

Gjest Hikken
Skrevet

Ja jeg synes selvskadere er "gale".

Hvorfor?

Fordi dere velger å rasere deres eget utseende.

Sliter selv en del med psyken, og har mine stunder der selvhatet går over alle grenser. Men da tar jeg det heller ut på treninga/spisinga. For eksempel kan jeg tvinge meg selv til å spise ekstremt magert i noen dager, løper meg en kjempelang tur slik at jeg nesten kollapser, tvinger meg selv til å lese masse, osv... Da kommer det iallefall noe konstruktivt ut av selvhatet, slik at jeg ikke har enda en grunn til å hate meg selv når jeg kommer ut av den vonde perioden.

Folk velger å ta ut selvhatet sitt på forskjellige måter. Jeg har selv prøvd spisevegring og trene ekstremt hardt istedet for selvskading, men for meg funker det ikke på samme måte som risping gjør. Om jeg skulle rasere mitt eget utseende så gjør det virkelig ingenting, for jeg er så stygg fra før av at noen risp fra eller til på armen spiller ingen rolle.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så flink du er.... :filer:

Din lille bullhit, går man på sterke medisiner slik revmatikere gjør kan man ikke annet enn å leve slik jeg gjør. D er ikke for å være lille frøken perfekt jeg lever slik :sinna:

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer til deg! :ironi:

Selvskadere er faen meg langt ifra frekke. Fortell meg nøyaktig hvorfor personer som skader seg selv, er frekke. Er vi frekke fordi at vi sliter og har vår "egen måte" å takle smerten vår på? Er vi frekke fordi vi sliter psykisk? Er vi frekke fordi vi ikke har det så bra med oss selv? Er vi frekke fordi vi søker hjelp etter vi har skadet oss selv for å sy, slik at vi ikke blør ihjel eller får infeksjoner?

Makan til frekkhet, sier jeg bare. Her er det du som er frekk, ikke oss selvskadere. SKJERP DEG.

Vi er kjempefrekke fordi vi har en sykdom som vi ikke har valgt å få selv.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men dt er jo synd på dere. Håper du klarer så slutte, og håper du ser på deg selv som mer verdifull enn som så.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

hvorfor spør du om sånne ting? du er sårbar og du vet egentlig hva veldig mange mener. er ikke det å grave sin egen grav?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Vi er kjempefrekke fordi vi har en sykdom som vi ikke har valgt å få selv.

å skade seg selv er ingen sykdom. og du velger det selv istedenfor å oppsøke hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

å skade seg selv er ingen sykdom. og du velger det selv istedenfor å oppsøke hjelp.

Det er ikke like lett for alle å oppsøke hjelp. Hvorfor kan det være flere grunner til.

Skrevet

hva tenker dere om selvskadere?

Syns dere er latterlige

Skrevet

Jo, det er det.

Gjest Loverdose
Skrevet

Syns dere er latterlige

Satan, altså. Mennesker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange skader seg selv om man får hjelp. Det er ikke sånn at etter tre ord med en psykolog, så går det opp et lys for en der man plutselig skjønner at det er teit å skade seg. Ja, det er en teit måte å prøve å løse et problem på, men mange gjør det for å overleve.

Skrevet

Tenker at mange gjør det fordi det er Emo og "inn". Også tenker jeg at noen gjør det kun for medlidenhet og oppmerksomhet. Kan ikke for det. Skyt meg!

• Liker 1
Gjest Loverdose
Skrevet

Tenker at mange gjør det fordi det er Emo og "inn". Også tenker jeg at noen gjør det kun for medlidenhet og oppmerksomhet. Kan ikke for det. Skyt meg!

Nå henger jeg ikke helt med her... Når ble det inn å skade seg selv fordi man har det vondt med seg selv? Synd at samfunnet gir andre mennesker et slikt syn på selvskading. Forbanna trist, er det. :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Men jeg tror få klarer å skjære så dypt bare for oppmerksomhet... da skal man ihvertfall være desperat

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Mange skader seg selv om man får hjelp. Det er ikke sånn at etter tre ord med en psykolog, så går det opp et lys for en der man plutselig skjønner at det er teit å skade seg. Ja, det er en teit måte å prøve å løse et problem på, men mange gjør det for å overleve.

Problemet er vel heller at dere ikke oppsøker hjelp. Nei, hos psykologen arbeider man med traumer som ligger bak det. Du burde gi det en sjanse.

Skrevet (endret)

hvorfor spør du om sånne ting? du er sårbar og du vet egentlig hva veldig mange mener. er ikke det å grave sin egen grav?

Grave sin egen grav? Hæ? Hvorfor det? Man skulle og burde få spørre om slikt uten at man graver sin egen grav. Dette sier mer om samfunnet enn TS i såfall.

Endret av Hattie_
  • Liker 1
Skrevet

Dette er selvfølgelig fasiten.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel heller at dere ikke oppsøker hjelp. Nei, hos psykologen arbeider man med traumer som ligger bak det. Du burde gi det en sjanse.

Hvem mener du når du skriver "dere"? Alle som skader seg selv? Det er ikke akkurat sånn at vi er en gruppe som gjør og tenker likt.

Jeg får forresten hjelp. Skader meg likevel. Det er ingen knapp man kan skru av.

• Liker 1
Gjest Hikken
Skrevet

Håper alle der ute som tenker på selvskadere som egoistiske forferdelige menesker ikke har barn, for barna deres kan faktisk ende opp med å få en psykisk lidelse endag og vil kanskje aldri komme seg ut av den. Og hva skal dere gjøre om de fortsetter å skade seg selv til tross for at de har vært i psykiatrien i 10 år? " Du er en patetisk liten drittunge! " eller " slutt med det der din emo! du gjør det bareeeee for oppmerksomhet ! "

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Grave sin egen grav? Hæ? Hvorfor det? Man skulle og burde få spørre om slikt uten at man graver sin egen grav. Dette sier mer om samfunnet enn TS i såfall.

Jeg mente at da kan man få mange negative svar.

Endret av Nuppdupp
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...