Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir sikkert godt med 50 % sykemelding nå på slutten. :) Jeg jobbet fullt helt til permisjonsstart og det var veldig slitsomt, ikke legen min det stod på, det var jeg selv som ville klare meg uten sykemelding, stabeisen meg. ;) Ellers høres det ut som du har hatt et veldig fint svangerskap så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my effing god... Vi har med svigermor på hytta i helgen, og jeg holder på å bli sprøøøøøø!!!! Hun skravler 100% av tida, og historiene er så lange og fulle av digresjoner at jeg får helt hattifnatt!!! Og hun prøver seg stadig på sånne små billige triks for å vinne As gunst - type gir henne godteri og kaker selv om hun vet at hun ikke får lov til det. I bilen på vei opp satt hun bak sammen med A, og angivelig ga A brødskive. Etter en stund forsnakket hun seg, og det viste seg at brødskiven i realiteten var julekake! Ingen krise at A spiste det, men det irriterer meg at hun så åpenbart prøvde å lure oss!!

Kjenner det er litt deilig at vi skal hjem igjen i morgen...

Baby i magen er veldig aktiv om dagen! Jeg blir ganske sliten av det merker jeg! Jeg lurer veldig på leiet egentlig, for jeg vet jammen ikke om fastlegen min har helt peiling på å kjenne sånt. Han mente hun har hodet ned i bekkenet, ryggen oppover høyre side med rumpa under ribbena og armer og bein på venstre side. Jeg får ikke alltid det til å stemme med bevegelsene, men jeg håper det bare er at hun roterer på et vis, men fortsatt med hodet ned. På 3D-ul lå hun på tvers, og jeg håper hun har sluttet med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg etter lang tids feriepause fra KG...

Hørtes ut som dere hadde en knallfin ferie i Italia på tross av høygravide tilstander, varme og bekkenplager! Kunne virkelig tenke meg en tur dit selv med familien. Drømme, drømme... :happy:

Irriterende med svigermødre som prøver å lure en, hjelper ikke akkurat på tilliten. Jeg har en mamma som er veldig glad i å gi søtsaker til M :dry: Holdt på å sende MMS til henne når VG hadde overskriften "Barn får for mye kosemat hos bestemor", men rakk det ikke fordi M var på tur ut av butikken... Har ikke noe i mot at M spiser søtsaker, men det er noe med å begrense det bittelitt?!

Angående stilling så vil jo lillesøster flytte mye på seg, så om hun har en stilling én dag kan det være en helt annen neste. Og for andre barnet er det ikke vanlig at de fester seg flere uker i forveien som med den første. Nummer 2 fester seg som regel rett før fødselen og svømmer fritt rundt frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fint svangerskap da : jepp: jeg fikk også halv sykemelding på slutten og der hjelper på det sånn på tampen.

Svigermødre ja, er de ikke morsomme :fnise: skjønner ikke greia med å snike sånn, hun kan da iallfall være ærlig om hva hun gir barnebarnet sitt!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til godteri/kake/is-problematikken og besteforeldrene altså.. :daane: Hadde det enda vært sånn at man møttes en gang i måneden, men når det blir flere ganger i uka blir det fort i meste laget! Og det var vel også litt av poenget i vg.. Uansett veldig spesielt å gi henne noe i smug! :daane:

Hvor lenge skal dere være på hytta? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TuttaV: takk for råd om babyens leie! Lett å glemme at det er forskjell på første og andregang!

Vi skal heldigvis hjem i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stygt av meg, men jeg må bare le litt inni meg. Bhg er stengt til uka, så mine foreldre skal passe A. Vi lot A bli igjen på hytta sammen med dem, og er på vei tilbake til byen nå selv. Det har tydeligvis ikke svigermor fått med seg at var planen før nå i ettermiddag. Nå sitter hun i baksetet og er ÅPENBART muggen for at mine foreldre nå får være sammen med A i mange dager som hun ikke får. Her føres det nøye regnskap nemlig!!! Jeg tror ikke hun skjønner at det er mer naturlig for oss å spørre mine foreldre om å passe, som tross alt er to stk i midten av 50 årene, enn henne som er alene og midt i 70-årene, og litt mer distré... Nå har hun tatt på seg solbriller og solhatt og sitter og nistirrer ut av vinduet, uten å si et ord. Forsåvidt en deilig avveksling fra den normale ordstrømmen som kommer derfra... Men jeg vet at hun kommer til å ringe mannen i kveld eller i morgen og klage over denne "urettferdigheten".

Han forsøkte å være litt i forkant og foreslo at kanskje de tre (altså mannen, moren og A) kunne ta en tur med København-båten uken etter. Da ville de jo få litt tid sammen. Men NEI, den båten hadde hun tatt før en gang, og den var ikke noe fin, hun hadde bare fått et bittelite glass rødvin i restauranten, som i tillegg var dyrt, og lugaren var så trang (sikkert billigste variant), så da hadde hun lovet seg selv ALDRI MER! Så da så.

At det går an....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det føres regnskap her også. Men det er svigermors egen feil at mamma passer mest, for hun sier alltid nei. Men allikevel blir hun sur liksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fantastisk :ler: Her fikk jeg meg en god latter :ler: Du skildrer situasjonene godt. Jaja, man gifter seg ikke bare med mannen ;) Synes dere høres veldig tålmodige ut jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:ler: Innom her og :rolleyes: litt og :ler: litt til over din gode beskrivelse av din svigermor i baksetet. Skjønner det er slitsomt for deg, men er veldig glad du deler det med oss andre.

...og så tok jeg meg i å tenke over hvordan dette kommer til å bli med besteforeldre hvis det skulle bli barn hos oss. Det har jeg faktisk ingen anelse om, hvorvidt noen av sidene vil føre timer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen grunn til at du fremdeles har boka liggende under prøverdagbøkene forresten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, stakkars deg med en slik svigermor! MEN!! Jeg tror jeg har oppdaget at min mor har en ukjent tvillingsøster, for det er EKSAKT som her... Måtte lese for mannen for gjenkjennelseseffekt, og han humret godt....

Så full medlidenhet og sympati - lider med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen grunn til at du fremdeles har boka liggende under prøverdagbøkene forresten? :fnise:

Øh, nei ikke egentlig... Jeg prøver definitivt ikke lenger!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, stakkars deg med en slik svigermor! MEN!! Jeg tror jeg har oppdaget at min mor har en ukjent tvillingsøster, for det er EKSAKT som her... Måtte lese for mannen for gjenkjennelseseffekt, og han humret godt....

Så full medlidenhet og sympati - lider med deg ;)

:ler: Felles skjebne, felles trøst!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hu hei, nå har trassalderen virkelig slått inn her!! Blir helt svett jeg! Hadde følgende samtale tidligere i dag:

A veltet noe.

Jeg: "Huffsann."

A: "NEI!!! VIL IKKE HUFFSANN!!!"

Oooookei..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...