Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Takk dere! Nå er hun frisk og rask igjen heldigvis! :)

Vi har hatt en hyggelig og avslappende helg. I går var vi ute og spiste med familien min, for å feire bursdagen min som er på onsdag. Det ble litt sent, så A var i seng et par timer etter normalen. Det merket vi godt i dag tidlig kan du si! Makan til sur unge! :ler: Jaja, får håpe hun har sovet godt på dagen. Og hun skal i hvert fall i seng i normal tid i kveld!!!

Sitter på jobb nå og spiser porsjonspakker med Nugatti og Sjokade i smug.... Er det mulig å være så godtesjuk!?! :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Nydelig!

Jeg har spist en snickers, et bittelite gullbrød og m&m i dag.. :sikle:

Jeg har dilla på snickers om dagen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi svigermor her som barnevakt, og så dro mannen og jeg på bursdagsfest for en venninne og hennes kjæreste. Det er en ganske ny kjæreste, så det var mange av hans venner der som vi ikke kjente fra før. Men de var bare kjempehyggelige og søte hele gjengen. Jeg merker at vi begynner å bli voksne, når halvparten av samtalene handler om barn og selv gutta ble kjempeentusiastiske da jeg fortalte at jeg var gravid. Jeg holdt ikke ut så lenge da, så vi dro hjem i halv ett tiden. Heldigvis sov svigermor her, så hun er oppe med A nå, mannen sover og jeg bare ligger i sengen og slapper av litt. :nigo:

Jeg bekymrer meg litt for hvordan vi skal klare oss med den plassen vi har når det kommer en baby til. Vi har jo et ekstra soverom, men det bruker vi som kontor, og har lyst til å fortsette med det. Så da må barna inn på ett rom. På det rommet har vi to store skap der mannen og jeg har masse ting. Jeg skjønner bare ikke hvor vi skal gjøre av alt?!? Vi MÅ bare bli flinkere til å kvitte oss med ting, men det er så vanskelig!!! Jeg tenker alltid, ja men tenk om jeg får bruk for den, denne kan A leke med når hun blir større, kanskje kommer dette på moten igjen osv.... Jeg trenger hjelp!!! Jeg har for eksempel en diger kurv med gamle billige vesker, helt fullt brukelige, men jeg gjør det bare ikke, for jeg har investert i litt mer ordentlige til meg selv etter hvert. De er for fine til å kaste, og jeg tenker at de kan lekes med, men jeg trenger jo ikke sååå mange!

Det samme gjelder gamle sko, som jeg ikke har brukt på noen år. Hvor lenge skal ting få stå i skapet før de går til Fretex??? Og bøker!! Jeg har så mange som jeg tenker jeg skal få lest, men det skjer jo aldri... Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg lider av samme kvaler.. Syns det er kjempevanskelig å kaste ålreite ting, fordi, som du sier, kanskje M kan leke med de litt senere? eller skoa er jo fine? eller toppen er jo tøff, bare ikke helt trendy akkurat nå?! Unnskyldninger, unnskyldninger.... :sjenert:

Jeg fikk ryddet masse da vi flyttet nordover! Men nå vil dere kanskje ikke kjøpe ny leilighet/hus bare for å få ryddet :rolleyes:

Alle sånne opprydningssider sier vel at om du ikke har brukt et plagg/skopar på 1-2 år, så er det bare å kaste de... :vetikke:

Solgte ikke du noen bøker på facebook for ikke så lenge siden?! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, eller ga bort faktisk! Da tok jeg alle jeg har lest, som det er liten sjanse for at jeg vil lese igjen. Det var en fin liten runde!! Resten er bøker jeg ikke har lest, og ikke syns det går an å kvitte seg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med lagringsplass - man fyller nå opp det man har uansett. Vi har mye skap og boder, men så er det fullt og da, men det er en grei regel at har man ikke kikka på eller brukt noe på ett år, så er det bare å kaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går klarte vi å finne hjertelyden til den lille med doppler!!! :hjerte:

Jeg trodde det var alt for tidlig jeg, men tydligvis ikke. Og så er jeg blitt lurt av den ene appen min, som for en ukes tid siden skrev at "nå vokser livmoren over skambenet" (hater det ordet btw), så jeg har syns at magen min var litt vel stor, i forhold til at livmoren bare så vidt skulle stikke over benet. Men lyden fant jeg mange cm over der, så det kan bare ikke stemme. Det var litt godt egentlig, da er ikke magen bare fett, men faktisk en babymage!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hjertelyd :) Det er så godt å høre det!

Ser ikke tickern her på ipadden, men nå er du vel rundt 12 uker? Er det offisielt nå?

Har dere fått ordinær ul enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre hjertelyd. :) Jeg har fått låne en doppler av søsteren min, men har ikke våget å bruke den enda.......;) Litt redd for å ikke finne hjertelyd og hvordan jeg eventuelt vil reagere på det...*pyse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hjertelyd :) Det er så godt å høre det!

Ser ikke tickern her på ipadden, men nå er du vel rundt 12 uker? Er det offisielt nå?

Har dere fått ordinær ul enda?

Jo, det er vel 12 uker i morgen, ut fra den ultralyden jeg var påi romjulen! Jeg skal fortelle det på jobben til sjefen ved første anledning, han er litt opptatt om dagen, så jeg tar det når det passer. Men jeg har sagt det til masse venner, og hele familien vet det, så stort sett er det jo offisielt.

Jeg går spent og venter på innkalling til ordinær ul!! Det skulle ikke forundre meg om vi har så uflaks at det er fullt på Ullevål, så vi blir sendt på Bærum eller Ahus... Jeg har jo termin midt i det verste rushet for folk som kan time graviditeten, i forhold til barnehageplass.. :ler: Og jeg har ikke planlagt det sånn en gang!! Jeg kom meg jo ikke til fastlegen før i uke 10, og det er kanskje litt sent i forhold til mange andre. Jaja, ut kommer vel ungen uansett!! ;) (Selv om jeg helst vil på Ullevål...)

Så koselig å høre hjertelyd. :) Jeg har fått låne en doppler av søsteren min, men har ikke våget å bruke den enda....... ;) Litt redd for å ikke finne hjertelyd og hvordan jeg eventuelt vil reagere på det...*pyse*

Jeg skjønner at det kan være litt skummelt, og det er jo slett ikke garantert at man finner noen lyd heller! Selv om alt er helt tipp topp inni der! Så hvis man er typen som blir ekstra nervøs for sånt, er det kanskje like greit å la det være. Eller vente til dagen før du skal på UL, for da vet du at du får sjekket at alt er ok like etterpå uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der fikk jeg jammen fortalt sjefen nyheten! :) Han syns bare det var kjempehyggelig, og gratulerte og sa takk for at jeg sa fra så tidlig, så de får litt tid til å finne vikar til meg. Så det gikk kjempefint! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at sjefen tok nyheten med ett smil :jepp:

Grattis med 12 uker forresten :hoppendeglad:

Jeg vokste opp med to foreldre med "kjekt og ha" mentalitet og er nok derfor litt kurert for dette selv etter å ha bodd i overfylte leiligheter opp igjennom oppveksten :ler: så mitt tips til deg er:

1, maks 2 år i skapet (ubrukt) = Kast, gi bort eller selg :)

Det er et tips jeg selv følger.

Her vi bor får vi også i posten lapper fra Aktiv barnehjelp som samler inn ting til trengende i andre land, de gir en god frist på et par uker, og på den måten har jeg fint klart å kvitte meg med en hel masse ting som vi ikke trenger lenger. Det beste av alt er at de henter tingene selv om man setter det ut ved postkassene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir inspirert til å ta en skikkelig gjennomgang når du skriver sånn, MaiL!! Og virkelig følge den regelen som flere har nevnt, om at hvis det ikke er brukt på 1-2 år, så skal det bort!!

Vi har en Fretex-boks rett nede i bakken, så det burde være overkommelig å bli kvitt ting også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dammiiit! Den linken ødelegger budsjettet mitt! :fnise: Og skulle ikke du ha shoppefritt år..? :lur: Jeg fant masse fint der: Har lagt det i shoppingbag men ikke gått til kassa enda.. Får se om jeg kommer til fornuft eller om jeg faller for fristelsen :daane:

:strix: for 12 uker!! Det er kanskje i morra, men hva er en dag fra eller til?? Jeg har en slækk på 14 dager for alt som gjelder svangerskap :lol: Hvordan er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har shoppestopp, men jeg har gitt meg selv disp hvis jeg trenger gravideklær! Kan jo ikke gå naken!! ;)

Jeg har faktisk klart meg så langt, så jeg er ganske stolt!!

Formen er veldig fin! Litt trøtt fortsatt, men helt overkommelig. Innimellom kommer kvalmen kastet på, men det er bare før frokost, og langt fra hver dag. Ellers merker jeg ingenting, så jeg kan ikke klage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fine gravidekjoler! Den linken ble lagret, for å si det sånn :jepp:

Så digg å ha sagt det til sjefen og det blir godt mottatt! Er så befriende å få sagt det til de man "må" si det til. Nå er det bare å nyte det fine andre trimesteret :hjerte:

Og i forhold til det at du hører lyden langt over symfysen (det kan du heller bruke enn "skambenet". Mye finere ord ;)), så syns jeg ikke det er noe rart. Tror jeg har nevnt det før (her inne :klo:), men livmoren er jo allerede strukket ut en gang, så det går lettere å utvide seg den første biten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at dere hadde hørt :hjerte::rodmer: Så koselig!

Og jeg støtter deg i at limoren må være litt høyere når man er andregangs.. Min er faktisk bare noen cm under navlen nå når jeg ligger. Den kan jo ikke ha vokst fra symfysen (finere navn..) og opp dit på 3 uker!

Synes det er skikkelig kos at magen har kommet litt! Jeg kjenner små bevegelser og :rodmer:

Nå er reisen i gang tenker jeg igjen og igjen! :strix:

Og så deilig å være i god form :) Så klart du må shoppe klær å ha på deg! Naken på jobben kan jo skape litt stemning, men blir nok distraherende (og kaldt) i lengden. :fnise: Jeg innså at jeg ikke hadde NOE omtrent som kunne brukes. Korte gensere ser liksom litt teit ut nå.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...