Zia Skrevet 2. april 2013 #581 Del Skrevet 2. april 2013 USA da? Florida er vel fin-fint i starten av juni - kortere dit en Thailand, og masse rart og finne på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. april 2013 #582 Del Skrevet 3. april 2013 Hva med florida? Definitivt solsikkert! Lang flyreise blir det stortsett om dere går rutefly og utenom vanlige sydenturer vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 3. april 2013 #583 Del Skrevet 3. april 2013 Om du vil ha nesten garantert sol, ville jeg ikke risikert Thailand. Der er det regntid, så en kan risikete masse regn.. Men som de sier over her har jeg hørt mye om Florida. Men hvordag trur du det vil være å fly så langt og til den varmen, så gravid og me en liten en? Jeg vil også til varmen, men er litt nervøs siden jeg er ca 31 uker når jeg har feri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. april 2013 Forfatter #584 Del Skrevet 3. april 2013 Om du vil ha nesten garantert sol, ville jeg ikke risikert Thailand. Der er det regntid, så en kan risikete masse regn.. Men som de sier over her har jeg hørt mye om Florida. Men hvordag trur du det vil være å fly så langt og til den varmen, så gravid og me en liten en? Jeg vil også til varmen, men er litt nervøs siden jeg er ca 31 uker når jeg har feri Vet du, jeg har til nå bare tenkt at det må være barnevennlig for 2åringen, og ikke egentlig tenkt så mye over at jeg faktisk er gravid selv og har en liten i magen å tenke på... Jeg også vil jo være rundt 30 uker når vi tenker å reise, og jeg begynner allerede å få mye mage, selv om formen er fin! Snakk om å ha med seg hodet! Det kan jo faktisk bli ganske slitsomt ja! Takk for innspillet! Kanskje det er bedre med Italia?? Ikke så lang tur, og sannsynligvis ikke så varmt i juni. Må google litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2013 #585 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg vil absolutt anbefale deg å reise et nærmere sted.. Jeg kan også fort glemme at jeg er gravid og bare tenke på Tassen. Men dersom det skjer noe e.l. så er du mye nærmere hjemme ved å dra til Italia feks, enn Thailand eller Florida. Og all den sittingen på flyet også, jeg kjenner det i bekkenet og ribbena bare ved tanken For min del hadde jeg aldri klart å reise med fly nå, men så har du heldigvis vært i bedre form enn meg, så hvis du tror du klarer det så går det sikkert fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 4. april 2013 Forfatter #586 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg snakket litt med mannen om det i går, og han hadde full forståelse for at det blir for langt å reise. Så nå ser vi på Italia. Jeg kom på at en kollega har en leilighet i en by vi har vært tidligere, som vi kanskje kan leiel. Der er det fin strand, og mange restauranter og en del å finne på. Man kan ta lokaltoget til noen veldig flotte små byer i nærheten. Husker til og med at jeg la merke til en fin lekeplass i en skyggefull park, og mange steder de solgte veldig god gelato, så det tror jeg hadde blitt en suksess både for foreldre og barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 4. april 2013 #587 Del Skrevet 4. april 2013 Så kjekt å planlegge ferie! Vi skal også til Italia i sommer. Herlig! Sikkert lurt å ikke dra lengre vekk siden du er gravid og dere har med småen ja Men Italia er jo supert, så dere vil nok ikke angre på det. Italienere flest er jo også veldig glad i barn, så A får sikkert en del oppmerksomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. april 2013 #588 Del Skrevet 6. april 2013 Vi skal på criuse i sommer som går fra Barcelona Barnevenlig og ikke for langt å reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. april 2013 #589 Del Skrevet 6. april 2013 Vi skal på criuse i sommer som går fra Barcelona Barnevenlig og ikke for langt å reise. Det var vi i sommer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 7. april 2013 #590 Del Skrevet 7. april 2013 Det var vi i sommer også Fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. april 2013 Forfatter #591 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg har hatt en så fin helg! Jeg har vært i København på besøk hos en venninne, og bare kost meg og slappet av. Merket veldig at jeg savnet A og mannen på slutten, men det er litt godt å kjenne på savn noen ganger også. Jeg var på Disney store og kjøpte prinsesseservise til A, og det var VELDIG populært!! Hun ble helt yr av glede bare av å se posen der det var bilde av Disneyprinsessene, så hun hadde sikkert blitt happy bare med den... Til meg selv kjøpte jeg noen høyst nødvendige gravideklær (tillatt ift shoppestopp) og et par beige pumps... (Ooooops.... ) Jaja, litt må man unne seg på tur!! Tiden flyr og jeg er visst allerede 21 uker på vei! Formen er tipp topp, kan ikke klage på noe der. Jeg kjenner bare små dult innimellom fortsatt, men med morkake på fremsiden igjen er det nok helt normalt. Jordmor målte den til å være 4 cm tykk på ultralyden, og det tar jo av for ganske mye. Jeg nyter det egentlig litt, for veldig mye aktivitet kan jo bli litt slitsom det og. Og så lenge jeg kjenner LITT, er jeg ikke redd for at det ikke skal være liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. april 2013 #592 Del Skrevet 9. april 2013 København Elsker den byen! Bra du har kost deg Kjekt at A ble så glad for gaven også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. april 2013 #593 Del Skrevet 10. april 2013 Becky: Det å være på cruise er jo helt fantastisk og vi dro med Norwegian Epic som var et flott skip og var innom fine havner i Europa. Gleder meg til neste gang, men en negativ ting var at Tassen ikke var gammel nok til å være der de hadde barneklubb og det var synd. Ikke fikk vi et par timer å slappe av på (som ikke er krise selvfølgelig), men vi følte litt at han ikke fikk skikkelig utbytte av det. Ikke misforstå, jeg skjønner godt at han ikke forstår at det er cruise i middelhavet og at han garantert hadde vært minst like fornøyd på hytta, men pga varmen og sånn var det lite for han å leke med når vi holdt oss inne på båten. Vi kunne ikke dra inn til alle byene fordi det var et stykke unna (Roma feks), og da hadde det vært flott å kunne benytte seg av lekelandet. Det var 2 årsgrense der, så jeg vil definitivt dra på cruise igjen, men da når minstemann er minimum 3-4 år. Siden vi har slitt sånn med søvnen hans ville vi ikke dra det for langt, så en av oss måtte være på lugaren fra 19:30 hver kveld og da ble det stort sett til at vi begge var der og la oss rundt 20:30-21. Litt kjedelig når det er så mye å se og oppleve. I tillegg var det sinnsykt styrete å være på restaurant hver dag, med en bajas på halvannet år som aldri ville sitte stille.. Herliget, når jeg "hører" meg selv skrive dette så høres det ikke ut som jeg koste meg i det hele tatt, men det gjorde jeg altså Og det er utrolig deilig å være på cruise, men vi kommer ikke til å ta med barna før de er litt eldre. Hvilket skip skal dere med? Nå har dere jo fordelen med at M er over 2 år og kanskje får litt mer utløp for energien på de riktige stedene Koselig å høre at du har kost deg Cypress Og ikke meningen å kuppe hele boken din altså Mannen og jeg var i Køben for noen uker siden og det er en kjempe koselig by. Svogeren min bor der, men flytter hjem nå til sommeren. Hadde bare DFDS vært en litt finere båt hadde det blitt til at vi hadde dratt oftere, men selve byen er jo koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. april 2013 #594 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Jeg skjønner, Dine Er en grunn til at vi ikke har reist på ferie ennå og at vi skal reise sammen med mamma og pappa denne gangen. Vi vil ha fri når vi først skal bruke så mye penger. Vi skal heller ikke inn til Roma. Det høres bare stress ut, med eller uten en toåring. Synes det hørtes rart ut at det var toårsgrense på lekeplassen. M har elsket lekeplasser leeenge. Vi skal reise med Liberty of the Seas. Vi fikk ikke rom til tre personer på Epic. Jeg gruer meg litt til å prøve å få M til å sove på sovesofa. Nå sover hun i sprinkelseng og har ikke tenkt å bytte ennå, siden vi har en sånn hvor man tar av tre av sprinklene og hun krabber ut og inn. Vi finner vel en måte. Nei, det er ikke bare bare å finne et sted som gjør at ferien ikke bare blir stress Endret 10. april 2013 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. april 2013 #595 Del Skrevet 10. april 2013 Så deilig med en helg i Køben! Litt misunnelig her jeg sitter i nedsnødde nord... Jeg kan bare se for meg det oppspilte uttrykket til A smeltet mammahjertet Så bra at du er i god form. Håper det fortsetter Du var da i ganske god form hele forrige svangerskap du?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. april 2013 Forfatter #596 Del Skrevet 10. april 2013 Bare hyggelig med litt "kupping"! Kjekt å lese litt erfaringer med cruise også!! TuttaV; jo, jeg var i finfin form forrige gang også. Bare småplager, som det vel egentlig ikke er lov til å klage over. Jeg grubler litt om dagen, på hvordan jeg skal kunne bli like glad i den nye babyen som jeg er i A. Det er rart å tenke på at hun snart ikke kan få all oppmerksomheten min, og det skjærer meg litt i hjertet å tenke på det. Hun er så fantastisk, og jeg kan liksom ikke tro at jeg skal være så heldig og få én til, like fantastisk. A har begynt å vise mer interesse for magen min nå. Når jeg spør, er hun ikke i tvil om at det er en baby inni der. Her om dagen sa hun til og med at det er en prinsessebaby!! Det er kjærlighetserklæring det, så glad som hun er i prinsesser!!! Jeg spurte henne om hun skal bli verdens beste storesøster snart, og da svarte hun ja, med den største selvfølgelighet. Det er så SØTT å se på!! Jeg smelter jo helt!!! Håper denne positive holdningen vedvarer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. april 2013 #597 Del Skrevet 10. april 2013 Har hørt mange som nevner akkurat de samme tankene før de får nr. 2. Ei venninne av meg sa at hun faktisk var mer glad i barn nr.1 i starten, men det tok ikke lang tid før de ble likestilt. Tror ikke det er så uvanlig. Man bruker jo tid på å bli kjent med den nye, men dette er sikkert forskjellig fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. april 2013 #598 Del Skrevet 12. april 2013 Vet du hva, jeg tenker AKKURAT som deg. Har tenkt mye på om det er mulig å bli så glad i en til eller om jeg liksom alltid vil være mer glad i nr 1, men så innhenter heldigvis fornuften meg da. Og det med dårlig samvittighet for å ikke kunne gi den første full oppmerksomhet tenker jeg og mye på - gruer meg alt til fødsel fordi da må jeg jo være borte fra han. Trøster meg med at dette nok er helt normale tanker og at ting går seg til. Jeg er jo barn nr 2, og føler meg rimelig sikker på at foreldrene mine er like glade i meg som i den første altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 12. april 2013 #599 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Så søt A er Endret 12. april 2013 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. april 2013 Forfatter #600 Del Skrevet 12. april 2013 Vet du hva, jeg tenker AKKURAT som deg. Har tenkt mye på om det er mulig å bli så glad i en til eller om jeg liksom alltid vil være mer glad i nr 1, men så innhenter heldigvis fornuften meg da. Og det med dårlig samvittighet for å ikke kunne gi den første full oppmerksomhet tenker jeg og mye på - gruer meg alt til fødsel fordi da må jeg jo være borte fra han. Trøster meg med at dette nok er helt normale tanker og at ting går seg til. Jeg er jo barn nr 2, og føler meg rimelig sikker på at foreldrene mine er like glade i meg som i den første altså Jeg er også barn nr 2 selv, og har heller aldri følt på at mine foreldre er noe mindre glad i meg for det... Så dette går seg nok til!! Men litt godt å høre at jeg ikke er unormal som tenker som jeg gjør! Så søt A er Jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå