Gå til innhold

Nr 2 er på vei! :)

cypress

Anbefalte innlegg

Jeg ble også litt nysgjerrig på navn.. :sjenert: Vi har plutselig kommet til to favoritter (foreløpig), men er ikke helt enige.. ;) Jeg liker begge men har liksom hengt meg litt opp i det ene og tar meg selv i å kalle henne det.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt skrive navnet her. Det jeg ivrer mest for akkurat nå er Adéle, men mannen mener at alle kommer til å tenke på sangeren. Men det uttales jo på en helt annen måte, og hun er ikke akkurat SÅ kjent, så det er bare tøys i mitt hode.

Navnet på M som vi vurderte til A syns jeg fortsatt er veldig fint, men jeg har liksom glemt det litt. Kanskje vi må ta det litt frem i bevisstheten igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg kan godt skrive navnet her. Det jeg ivrer mest for akkurat nå er Adéle, men mannen mener at alle kommer til å tenke på sangeren. Men det uttales jo på en helt annen måte, og hun er ikke akkurat SÅ kjent, så det er bare tøys i mitt hode.

Navnet på M som vi vurderte til A syns jeg fortsatt er veldig fint, men jeg har liksom glemt det litt. Kanskje vi må ta det litt frem i bevisstheten igjen...

Åh, jeg syns Adéle var kjempefint jeg!! :rodmer:

Og ja, det uttales jo forskjellig på norsk. Og så er det jo et + at man kan bruke det andre steder enn bare i norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passet jo fint sammen med navnet til storesøsteren iallfall, og som du sier er jo ikke sangeren SÅ kjent da.

Vanskelig med navn altså! Mannen og jeg har ikke veldig ulik smak heldigvis, så stort sett er vi enige om fine/ufine navn. Om vi får jente nå har vi et navn vi har tenkt på i mange år, men med en gutt til..... Hjelp, da får vi problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, er jeg den eneste som skjønner mannens poeng her? :fnise: Men navnet i seg selv er jo pent da. Uttalt på norsk, antar jeg? Men hva er poenget med den aksenten over e'en i midten? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida vi er to :fnise: Artisten Adele er jo faktisk ganske kjent :sjenert: Men det er anyways et kjempefint navn som ikke mange andre i Norge har!! Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et kjempefint navn :) Og artisten Adele er jo kjent nå, men ikke så usannsynlig at hun forsvinner av radaren etterhvert. Og da står man igjen med et fint navn. Punktum.

Tviler dog på at det hadde blitt godtatt av min mann heller.. :sjenert:

Jeg sloss med slekstrollet her! På påskeferie hos svigers og de heier så klart på mannens favoritt. Som hans bestemor også het.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i samme gate er navnet Amelia. Synes det er veldig fint, men hadde nok ikke valgt det selv. Går for litt mer ordinære navn, selv om jeg synes den type navn er kjempefine. Det M-navnet ditt er veldig fint. Og Zia sitt M-navn er ihvertfall fint :fnise: Selv har jeg guttenavnet klart om det skulle bli en gutt en gang. Jentenavn derimot er verre synes jeg. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at Becky synes M-navnet vårt er fint :fnise:

Forøvrig kjenner jeg ei som har døpt datteren sin akkurat det samme som en norsk ganske kjent artist, med et veldig spesielt dobbelt-navn. Da synes jeg det er litt merkelig, men Adele blir jo helt annerledes!

Med litt ekte kvinnelist så blir det nok Adele til slutt tenker jeg :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, er jeg den eneste som skjønner mannens poeng her? :fnise: Men navnet i seg selv er jo pent da. Uttalt på norsk, antar jeg? Men hva er poenget med den aksenten over e'en i midten? :klo:

Øh, nei hva er poenget med den?? Jeg vet jammen ikke, jeg så det bare skrevet sånn et sted, og tok det for god fisk. Blir det feil?

Forøvrig glad dere er ærlige med for og motargumenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det er rett eller feil på noe vis, men jeg har hatt ei jente på skolen som har klart seg fint i åtte år uten den streken.. :fnise: Og hun synes for øvrig det er litt gøy å dele navn med artisten, selv om mange har begynt å uttale navnet hennes feil i det siste. Jeg ville nok vært mer betenkt pga ulike uttalemuligheter enn at det er samme navn som en artist. Det er jo ikke akkurat verdens mest skandaløse artist det er snakk om her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes for øvrig Adele er veldig fint :) Skal dere uttale det lydrett? I så fall blir det ikke likt artistens navn. Jeg synes lydrett er finere enn den englske uttalen, selv om det er fint det og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for øvrig Adele er veldig fint :) Skal dere uttale det lydrett? I så fall blir det ikke likt artistens navn. Jeg synes lydrett er finere enn den englske uttalen, selv om det er fint det og :jepp:

Enig i at lydrett er finere enn engelsk. Så HVIS det blir det navnet skal det nok uttales sånn ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel aksent er vel for å få fremhevet lyden på bokstaven, ihvertfall på de språkene jeg kan som bruker dette. Norge har i grunn ikke dette i språket mener jeg? Så i grunn trenger du det ikke, MEN jeg personlig synes det er vakkert å se det skrevet........og ihvertfall om det utales med en fremheven lyd på den bokstaven kan du godt det :)

navnet er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter her og lurer litt på ferie før lillesøster kommer. Kanskje Thailand i juni? Noen som har prøvd det med småbarn??

Ellers kunne vi godt tenkt oss et sted med kortere flyreise også, men vil absolutt ha SOMMER, så det må være et solsikkert sted! Alle tips tas imot med takk!! Og ja, mannen har charter-angst.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...