Gå til innhold

Drømmer det samme om og om igjen..(mareritt)


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt drømmer nå i mange år som lyder slik:

Jeg befinner meg utenfor huset der jeg vokste opp, og utenfor er det mye vondt som vil ta meg. Noen ganger kommer det fra skogen og er dyr, andre ganger er det demoner, noen ganger er det kriminelle - alltid ute etter det samme: Å drepe meg. Jeg gjemmer meg alltid nede i rommene i kjelleren, og jeg er livredd! Det rare er, at disse "skapningene" aldri har rukket å komme inn, men prøver å jage meg ut av huset på en eller annen merkelig måte. Dette her jeg drømt regelmessig i en del år frem til nå.

Drømmene har etterhvert endret seg etter jeg flyttet til et nytt hus utenfor dette området.

Jeg drømmer fortsatt om huset jeg vokste opp i og at noe jager meg (og resten av familien), men nå befinner jeg meg alltid inne i huset når drømmen begynner - og det som skal ta meg og gjøre meg vondt, er også nå plutselig inne i huset. Nå er det som regel kun demoner og gjenferd som befinner seg i kjelleren, og kommer opp til øvre etasjen hvor vi oppholder oss mest. Noen er gode, andre er onde alt etter som. Mamma er ofte med i drømmen hos meg.

Dette har pågått nå i veldig mange år, og jeg begynner å bli kraftig lei og av og til gruer meg for å sove..Noen ganger når jeg drømmer disse drømmene er jeg bevisst inne i drømmen også. Jeg er meg følelsesmessig lik personen jeg er til vanlig og jeg er bevisst på at jeg drømmer på en måte. Det føles akkurat ut som at jeg kommer inn i en annen verden. Helt bissart.

Noen som vet hva som gjør dette?? både jeg og mamma har følt og opplevd både lyder og kalde gufs om natta. Kan det være at det spøker der?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slippe og drømme mer mareritt om dette huset, for det er så slitsomt. Jeg er ikke redd for å være der eller noe sånt, så jeg tenker ikke på huset til vanlig.

Håper noen kan gi meg noen tips. Noen som har vært i samme situasjon?

Ble veldig langt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjentagende drømmer er ofte et resultat av stress eller traumer.

Hadde selv et gjentagende mareritt fra jeg var tre-fire til jeg var sytten/atten. Etter det drømte jeg den samme drømmen kun én gang til i starten av tjueåra i en stresset periode.

Min teori er at skilsmisse og styr midt i en påvirkelig periode utløste en stressgreie i hjernen som gjorde meg utrygg og full av mareritt, dvs da dette ene marerittet (som dessverre er føkkings umulig å forklare fordi det var så mye mer enn bare bilder og sammenheng) som alltid resulterte i at jeg våknet og ikke fikk sove igjen før kroppen roet seg og jeg følte meg relativt trygg og avslappet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...