Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013

victorindia

Anbefalte innlegg

Tror ikke asos er så trege av seg.

Skal ikke før 7 desember. Så kan hende det. Er bare så synd at det fort blir dyrt med frakt, toll og tull.

Men det er jo noen fine under 200kr der. :)

image1l.jpg

Denne var supersøt

image1l.jpg

Denne var litt fin

image1l.jpg

Denne var jo litt julete også :)

image1l.jpg

Denne var veldig klassisk og fin. Men jeg er ikke så glad i svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, den røde var kjempefin! Og så er det i en fasong som passer ugravide damer også. :fnise:

Jeg skal (heldigvis) ikke på noe som helst kjoleverdig før julaften og da får den svære 17.mai-kjolen jeg brukte forrige gang (3 uker før termin da også faktisk) duge. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei har nydelige mammakjolar på hennes, Wanita! Absolutt verdt en titt!

Eg har foressten berre gått opp tre kilo, og er no i veke 24(?)! Legen sei eg er innan for alle mål, så det er eg veldig fornøgd med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei har nydelige mammakjolar på hennes, Wanita! Absolutt verdt en titt!

Eg har foressten berre gått opp tre kilo, og er no i veke 24(?)! Legen sei eg er innan for alle mål, så det er eg veldig fornøgd med! :-)

Har de? Er så sjeldent på den HM med gravidtøy for det er på en måte i annen retning av alt annet. Så da drar jeg jo dit bare for det.

Kanskje jeg må ta meg en titt der etterhvert da (eller ganske snart om jeg må bestille noe fra nett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den røde var kjempefin! Og så er det i en fasong som passer ugravide damer også. :fnise:

Jeg skal (heldigvis) ikke på noe som helst kjoleverdig før julaften og da får den svære 17.mai-kjolen jeg brukte forrige gang (3 uker før termin da også faktisk) duge. :ler:

Jeg var sommergravid sist, så brukte mye av det jeg alt hadde i skapet. Så har veldig lite gravidtøy fra sist.

Eneste som er litt dumt med den røde er at den er slik bak:

image2xl.jpg

Noe som gjør at jeg ikke kan ha hvit eller svart bh. Men litt mer hudfarga, jeg har en som er det men vet jo ikke om den vil passe under.

Og for ikke å snakke om sko....hva slags sko skal man ha? :P

Åååå jeg liker å pynte meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de? Er så sjeldent på den HM med gravidtøy for det er på en måte i annen retning av alt annet. Så da drar jeg jo dit bare for det.

Kanskje jeg må ta meg en titt der etterhvert da (eller ganske snart om jeg må bestille noe fra nett)

Eg fann i allefall en nyydelig kjole på hennes i Bergen :) Der er mammaavdeling på Galleriet og i strandgaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg fann i allefall en nyydelig kjole på hennes i Bergen :) Der er mammaavdeling på Galleriet og i strandgaten :)

Drar nok ikke dit dessverre ;)

Blir så veldig omvei :P

Bor i Østfold ;)

Men skal nok prøve å få tatt en tur innom avdelingen her i nærheten veldig snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror asos.com brukte ca en uke på levering, det er jo ikke så lenge. Får litt toll, men siden klærne er så rimelig så har det ikke så mye å si synes jeg. Og frakten var gratis nå sist!

Enig at her i Trondheim er gravid-avdelingene dårlige... jeg gidder ikke gå innom engang... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så spennande! Kva slags bilsete du har bestillt, Gaby? Har noken noke tips? Og er det fullstendig galskap å kjøpe brukt, om en får vite med 100% sikkerhet at det ikkje har vore med i kollisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt MaxiCosi Cabriofix, med basen som heter Easyfix. Grunnen er at vi har to biler disponible, og bare den ene har isofix. Den basen kan festes med begge alternativene :)

Tittet først på BeSafe Izi Go, men fant ut at setet er tyngre enn Cabriofixen. Det var også flere venninnner som frarådet meg Izi Go fordi babyen fikk så bratt sitte/liggestilling at hodet fikk dårlig støtte. Så da ble det sånn!

Om jeg visste det 100%, for eksempel kjøpte fra gode venner eller familie, hadde jeg nok kunne kjøpt brukt om setet ikke var for gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennande! Kva slags bilsete du har bestillt, Gaby? Har noken noke tips? Og er det fullstendig galskap å kjøpe brukt, om en får vite med 100% sikkerhet at det ikkje har vore med i kollisjon?

Jeg har fått et bilsete av min søster. Det er brukt til bare ett barn, og jeg vet med 100% sikkerhet at det ikke har vært utsatt for kollisjon eller andre ting som kan føre til skader/brister. Jeg hadde nok kjøpt nytt sete hadde det ikke vært for at det kom fra noen jeg kjenner godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..klarer dere forresten å kjenne hvordan babyen ligger der inne? Sist jeg var på kontroll hos jordmor kunne hun fortelle hvor hodet var etter å bare så vidt ha vært borti magen min, men jeg kan ikke påstå at jeg kjenner det selv... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan jeg kjenne det jeg tror er hodet, fordi det er en stor runding som buler ut og det sparker i motsatt ende :ler:

Det er skikkelig koselig (og litt sært) å kunne stryke babyen på hodet, eller på de små føttene som stikker ut her og der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg verken ser, eller kjenner spark eller kroppsdelar på magen..men no er eg så svær at folk tilbyr meg setet på kollektivtrafikken :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne en av endene på babyen når jeg kjenner etter, men akkurat hva slags ende det er vet jeg ikke. Men sånn husker jeg det var med N og, kunne tro at jeg viste og jordmor sier noe annet :P

Vi har heldigvis sete etter N, så slipper å kjøpe nytt der. :)

Er vel egentlig bare madrass vi trenger.....så ønsker jeg litt ulltøy til den lille da. Og uteklær, for han er jo født på en helt annen årstid enn broren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger Bolla akkurat som A gjorde, hodet ned, ryggen ut mot min høyre side og beina i fosterstilling. Så jeg kjenner hælene hennes både titt og ofte. :fnise:

Vi har maxi cosi fra A som vi skal bruke igjen. :jepp: Ellers begynner ting å komme i boks her også. Det eneste store vi mangler er seng siden vi har ventet og håpt at den rosa fra ikea skulle komme inn på lager. Nå ser det ikke ut til at den noen gang kommer til å gjøre det, så vi kjøper heller gulliver til A (som vi kan ta av langsiden på når den tid kommer) så får Bolla den A har nå. Sengekant må vi også ha, og siden vi har prøvd og feilet med en billig en vil vi ha en som står av seg selv denne gangen. De koster jo minst 600 kroner! :daane: Småplukk som ammebh trenger jeg også, puppene mine har heldigvis ikke vokst så grotesk mye denne gangen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag, og da kunne jordmor fortelle meg at han ligger med hodet ned og ryggen mot venstre.. så det jeg har tenkt at kanskje kunne kjennes ut som hodet er nok stumpen, er ikke greit å vite opp ned på disse greiene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...