^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2012 #321 Del Skrevet 20. oktober 2012 æsj, kjedelig med sukker i urinen Sprellefant! Men godt at det så fint ut på prøve nr 2 da. Emas: vi er så og si ferdige med innkjøp vi. Trengte jo ikke så mye nytt da, og da jeg endelig ramlet over et skikkelig kupp på søskenvogn mangler vi vel bare sprinkelseng og kant til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 20. oktober 2012 #322 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har faktisk rydda i klær...fytti f. Det var ikke noe gøy i det hele tatt og det er så sinnsykt mye syns jeg at det er vanskelig å ta tak i. Men nå har jeg ihvertfall tre kasser med tøy der jeg VET hva størrelsen er i stedet for at det ligger hulter i bulter. har ihvertfall klær fra 0-4 år Har også kjøpt en kommode til N sitt tøy, da det begynte å bli trangt i stellekommoden. Men etter å ha rydda opp hadde han jo nesten ikke klær Så nå er alt tøy fra 0-1 år stappa i stellekommoden så får jeg gå nøyere over det senere og vaske det litt nærmere termin. Utetøy har jeg null styring på....for det er også så mye at jeg virkelig ikke vet hvordan jeg skal sortere det for å finne det igjen når man trenger det. N har nemlig arva fra sin storebror, og da er det gjerne snakk om 3-4 vinterdresser, 3 skift regntøy o.s.v. Da gjerne i samme størrelse mye av det. Og så mye tøy trenger man jo egentlig ikke, men jeg vet jo ikke hva som kommer til å bli slitt eller ikke. Kjenner at jeg nesten gleder meg til den i magen er stor så jeg kan kvitte meg med ALT Eneste vi egentlig mangler er sprinkelseng og ny madrass til den. Lånte sist, så regner med vi låner nå og. Madrassen er kasta da etter 2-3 år med diverse uhell i senga (enda den er "vaska", så føler jeg for en ny en nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 21. oktober 2012 #323 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hei dere! Det går mye bedre med meg nå, smertene gikk sakte men sikkert over... Varte fra mandag kveld til fredag. Vet ikke hva det var jeg. Ikke noe gøy; spesielt ikke når ingen kan si noe om hva man skal gjøre eller hva det er... Ble jo rådet til å ringe føden hvis det ikke ga seg men der ble jeg jo avvist Er litt skuffet over det... Lille knøtt begynner å få kraftigere spark så hun er tydeligvis i form iallefall; det er godt å kjenne på Jeg må kjøpe stellekommode nå før jeg kan begynne å shoppe; har ingensteder å ha ting foreløpig. Leste litt at dyre stellekommoder med badekar er litt bortkastet; så tenkte egentlig å gå bort fra det å kjøpe en "vanlig" en. Hva tror dere? Noen tips? Kunne jo tenkt meg en som var litt nøytral og fin slik at vi kan bruke den senere også.. fant en ganske billig en her om dagen; men den hadde masse "bling" og bamser på, og da blir den jo ikke så anvendbar etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 21. oktober 2012 #324 Del Skrevet 21. oktober 2012 Vi kjøpte en vanlig en så vi kunne bruke den igjen senere. Har en med skuffer på venstre side og på høyre er det et skap med to hyller. Der har jeg alle håndklær. Så ser for meg at når lillefrø flytter ut av den vil den nok bli stående og brukes til andre nyttinge ting som vaskepulver o.s.v. Vi hadde en balje vi fylte opp med vann bare vi. Fungerte helt utmerket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2012 #325 Del Skrevet 21. oktober 2012 Så bra at smertene er over, Amber! Jeg er forøvrig sjokka over beskjeden du fikk fra føden! 22 uker er da ikke for tidlig! Vet det er mange som kjøper malm-kommoden fra ikea til å bruke som stellekommode. Den er jo helt nøytral og fin, og kan brukes til andre ting etterpå. Vi har bare brukt kommoden vi hadde stående inne på badet fra før av, kjøpte billig stellematte fra ikea og badebalje fra biltema. Jeg ser for meg at stellebord med innebygd badekar fort blir veldig sølete. Dessuten brukes jo bare badekaret en veldig kort stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 22. oktober 2012 #326 Del Skrevet 22. oktober 2012 Så bra at smertene er over, Amber! Jeg er forøvrig sjokka over beskjeden du fikk fra føden! 22 uker er da ikke for tidlig! Vet det er mange som kjøper malm-kommoden fra ikea til å bruke som stellekommode. Den er jo helt nøytral og fin, og kan brukes til andre ting etterpå. Vi har bare brukt kommoden vi hadde stående inne på badet fra før av, kjøpte billig stellematte fra ikea og badebalje fra biltema. Jeg ser for meg at stellebord med innebygd badekar fort blir veldig sølete. Dessuten brukes jo bare badekaret en veldig kort stund. Ja det er det jeg har hørt også, at det er sølete og meget kortvarig. Hvis vi kjøper balje ved siden av trenger vi jo kanskje ikke å tenke på at kommoden må tåle vann heller..? Regner med det blir for høyt uansett å ha baljen oppå kommoden når baby skal bade... :D ? Jeg ble også sjokka og lei meg etter den samtalen... jeg kjenner ei som jobber på barneklinikken og hun sa at hvis ungen er under 24 uker, så redder de ikke barnet hvis det er noe alvorlig galt på gang... så jeg trodde jo at det var derfor jeg ble avvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 24. oktober 2012 #327 Del Skrevet 24. oktober 2012 Korleis går det med dokke? Eg har hatt ei litt slitsom veke, med besøk av svigers + to tanteungar frå torsdag til søndag. Koselig, men fytti så slitsomt, spesiellt med et bekken som verker av den minste påkjenning! Var til legen på mandag og fekk sjukmelding til skulen, slik at eg kan få tilrettelegging ved eksamenenane, samt henvising til fysioterapaut. I tillegg fekk eg påvist protein i urinen, men ingen hevelse og fint bt, så det går forhåpentligvis ikkje så langt som til svangerskapsforgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2012 #328 Del Skrevet 25. oktober 2012 Her går det fint har vært på kontroll i dag, alt vel. Fikk tatt sf-mål for første gang, det var midt på den røde linja. Noen syns magen min er stor, andre syns den er liten. Men da er den akkurat så stor som den skal være, da Håper at du slipper svangerskapsforgiftning, Emas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. oktober 2012 #329 Del Skrevet 25. oktober 2012 Her går det også veldig fint. Er i grei form, gravidmessig, men jenta vår tuller noe helt forferdelig med søvnen for tiden så jeg er helt tussete av lite søvn. Det hjelper jo også lite at jeg nå har begynt å få problemer med å sovne igjen etter oppvåkninger på natten. Men ellers går det veldig fint! Føler meg forholdsvis lett i kroppen, noe jeg så absolutt ikke gjorde med jenta vår. Protein i urinen er helt vanlig Emas, håper det ikke er noe ''farlig''! Jeg skal forresten på sykehuset neste uke for ekstra kontroll pga. svangerskapsforgiftning sist gang. Håper jeg blir tatt på alvor. Er redd for å bli avfeid pga. det var en så lett grad av det. Har jo også forhåpninger om en ekstra UL må jeg innrømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2012 #330 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ekstra UL er alltid fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 25. oktober 2012 #331 Del Skrevet 25. oktober 2012 Her går det også fint. Sover mye, men nå har jeg alltid hatt et litt for godt sovehjerte, så vet ikke om jeg kan skylde bare på graviditeten Er så snedig dette med magestørrelse og slikt, alle sier til meg at jeg har så liten og nett mage, og at de ikke kan se graviditeten bortsett fra en liten struttekul. Kan egentlig ikke se at jeg har lagt på meg noe særlig utenom magen (men nå kan det jo hende at speilbildet lurer meg), men faktum er at jeg har gått opp en god del kg, og på begge sf-målingene har jeg ligget litt over den røde streken - fremdeles innen det grønne "normalfeltet", men i den øvre delen av normalfeltet... mon tro hvor alle kiloene har plassert seg på kroppen, er ikke muskelmassen som har økt, for å si det slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2012 #332 Del Skrevet 25. oktober 2012 Ingen økt muskelmasse her heller, gitt Den har nok derimot minket, for jeg har bare lagt på meg 4 kg på 24 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 25. oktober 2012 #333 Del Skrevet 25. oktober 2012 Oi, vet ikke om jeg skal fortelle hvor mye jeg har gått opp har ikke badevekt, men de gangene jeg har veid meg i løpet av de siste 7-8 årene har jeg veid sånn ca det samme, så med utgangspunkt i det jeg tror er utgangsvekta har jeg gått opp 9 kg (er i uke 28) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2012 #334 Del Skrevet 25. oktober 2012 Startvekta kan jo lett ha variert med 1-2 kg, så da er det jo ikke sikkert at du har gått opp mer enn 7 kg f.eks Ikke at jeg syns 9 var så mye da, det hørtes ganske vanlig ut spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 25. oktober 2012 #335 Del Skrevet 25. oktober 2012 Nei, er ikke sikkert at det er så mye, gidder uansett ikke å stresse med det så lenge jordmor ikke sier noe på det. Er fornøyd så lenge helsa til meg og bebbisen er bra folk reagerer som regel med "oi" når jeg forteller hvor mye jeg har gått opp, jeg velger å tro at det svaret kommer av at de ikke syns det ser slik ut :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 25. oktober 2012 #336 Del Skrevet 25. oktober 2012 Så rett du gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 25. oktober 2012 #337 Del Skrevet 25. oktober 2012 Men etter slik jeg har skjønt det kan symfysemålet være høyere på ei som har mindre mage enn ei som har større, for det har noe med hvordan livmor er vendt også. Så man kan jo ikke gå ut fra bare det kanskje?? Meeen over til noe heeeelt annet, jeg trenger en kjole! En fin kjole! Jeg skal på julebord, på hotell.....på spa hotell. Gjett hvem som skal kjøpe seg fotpleie Men som sagt, trenger en kjole til middagen vi skal på. *gleeeeder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 25. oktober 2012 #338 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Åh, fotpleie høres herlig ut! Var akkurat innom en tråd om kjoler her på KG faktisk, hvor de anbefalte asos.com... hvis du rekker å bestille over nett da.. Endret 25. oktober 2012 av Sprellefant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 25. oktober 2012 #339 Del Skrevet 25. oktober 2012 Så rett du gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2012 #340 Del Skrevet 26. oktober 2012 9 kg er da helt etter ''planen'' i uke 28 det. Føler forresten det samme jeg også, Sprellefant, at jeg ikke har lagt på meg så veldig mye andre steder enn på magen. Men som du sier, speilbildet kan jo for all del lyve. Her har jeg gått opp 7 kg, noe jeg er veldig, veldig fornøyd med. Gikk jo opp 30 kg! forrige gang og selv om mye av det var vann, var ikke alt det for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå