Gå til innhold

Tidlige symptomer på graviditet og tidlig testing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde sex tidligere i uken i hva som var min antatt mest fruktbare periode. Jeg ønsker intenst å bli gravid, og lurer på om det er slik at om man ikke kjenner noen symptomer allerede, så er man ikke blitt gravid? Eller er det mulig å være "symptomfri" helt til man tar en test som blir positiv, eller kanskje enda lenger? Når kan man ta en test tidligst som vil gi et troverdig resultat? Uff, ventetiden er både frustrerende og spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 6 uker idag og har ikke hatt NOEN symptomer. Har testet mye de siste mnd, men fikk positiv først på torsdag. Så kan gå en stund før du får positiv test, eller symptomer:-) men det varierer jo veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale er å ikke kjenne noe som helst før uke 5-6. Selv om ferske prøvere kjenner alt mulig fra eggløsning og frem til mensen dukker opp som normalt.

For de aller fleste er første tegn på graviditet uteblitt mens.

Gravid er du først ca 7 dager etter eggløsning, når egget klarer å feste seg i livmoren. Deretter starter produksjonen av hcg, som slår ut på graviditetstester. Man kan aller tidligst teste positivt 10-12 dager etter eggløsning. Jeg mener ca 60% kan få positiv test 12 dager etter eggløsning. Dette dersom man tester med sensitiv test på konsentrert morgenurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få positiv test tidligere enn 10 dpo, men generelt er det ikke vits i å teste før. Det trenger heller ikke være fmu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var prøver, jeg kjente alle mulige symptomer hele tiden, men når jeg faktisk ble gravid hadde jeg null symptomer før jeg var i uke 5. Og da testet jeg hele tiden!

Uansett ønsker jeg deg lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...