Gå til innhold

kommentar fra svigermor


Strikkemamma

Anbefalte innlegg

Hun er ikke min svigermor enda, men alltid når det er snakk om framtiden til meg og kjæresten sier hun alltid "men det er ikke sikkert det blir dere da".. Jeg kjenner dt treffer meg i magen hver gang og jeg blir faktisk skikkelig såra.. Har et godt forhold til henne ellers.. Hvorfor sier hun dette?? Greit at hun kan ha sant, ingen vet hva framtiden bringer.. men hvorfor SI det hver gang vi snakker om fremtiden?

:(

Endret av Susih89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan du si: "Vi er veldig glad i hverandre, så vi vil ikke tenkte på at det ikke blir oss" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell henne at det plager deg, eller få kjæresten din til å si det. Det er ikke sikkert at hun mener noe vondt med det, kanskje det bare er et munnhell hun har, men jeg forstår godt at det sårer deg. Kanskje det er for å teste deg? Ikke gi deg;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en kommentar hun slenger ut før hun begynner å snakke om noe annet, så jeg får liksom ikke reagert før samtaletemaet er byttet.. Det plager meg så grenseløst. Vet ikke om kjæresten min reagerer på det, føler meg teit som reagerer sånn på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Jeg ville følt det samme som deg, så ikke føl deg teit. Si fra til kjæresten din. Du skulle hatt en kommentar tilbake og

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min mor hadde sagt det til dama mi, så hadde jeg bedt mamma holde smella lukket. Hvis ikke din kjæreste gjør det, så er det kanskje verdt å revurdere om du ønsker å være med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var gravid i 7ende måned sier svigermor: Men de fleste gifter seg før de får barn da.

Merket hun bet ordene i seg og mumlet de ut he he. De sier mye dumt. Sånn er det vel bare. Du kan jo spørre henne - hvorfor sier du det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med svigemødre som ikke tenker før de prater.. Selv om det sikkert ikke er vondt ment, er det vanskelig å si fra, jeg har forståelse for deg TS :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er det mulig?

jeg blir forbannet når jeg leser dette. Virkelig.

Hvorfor kan ikke kjæresten din ta det opp med henne? blir ikke han såret selv?

Sier hun dette til deg når dere er alene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier det når hele familien er tilstede.. Hadde det vært bare oss to hadde det vært enklere å sagt noe tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en kommentar som "ja, vi får vel håpe det da" og så le?

Kansje du kan spørre kjæresten din hvorfor moren hans sier dette og at du blir lei deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje svigemor ofte har opplevd at damene tidligere har forsvunnet fra sønnen og garderer seg selv littegrann? Eller dette vet du mer om enn oss, men er det slik at typen tidligere har vært i diverse havarerte forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje svigemor ofte har opplevd at damene tidligere har forsvunnet fra sønnen og garderer seg selv littegrann? Eller dette vet du mer om enn oss, men er det slik at typen tidligere har vært i diverse havarerte forhold?

Nei han er ikke den typen.. Han var singel flere år før vi ble sammen.. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det. I det ene øyeblikket skryter hun av hvor kjekk jente jeg er og at foreldrene våre skal møtes, og i det neste sier hun dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun er redd for og miste sønnen sin?

Men helt ærlig så vet jeg ikke, kan hende at hun nyter det og gjøre andre mennesker usikre. Du skulle bare visst hvor mange som er sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hun mobber deg.

Noen har en slik personlighet at de trykker ned andre for å fremheve seg selv, prøve være morsomme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

"men det er ikke sikkert det blir dere da"..

:(

Hun har helt rett det er ikke sikkert det blir dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

1. Neste gang hun sier det tar du henne straks lett på armen og sier "du kom hit litt", få henne vekk fra andre. Så sier du det som det er, du sårer meg, kan du la være å ikke (er du snill)

2. Hver gang hun prater om planer hun og hennes ektemann planlegger så si "ja, men nå er det jo ikke sikkert dere er sammen da lengre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mobber deg.

Noen har en slik personlighet at de trykker ned andre for å fremheve seg selv, prøve være morsomme osv.

Ikke nødvendigvis.

Jeg er gift og MIN mor mangler fullstendig antenner. Det værste er at hun MENER det godt men det blir bare teit. Hun er bekymret for at vi bruker for mye penger, at vi kan legge på oss, at barnebarna drikker for mye brus og får hull i tenner osv osv.

Hun bekymrer seg og forsøker vel å påvirke i det hun mener er en fornuftig retning. MEN det oppleves bare som utidig og teit.

Når det gjelder kona så veit min mor at hun er min nærmeste og forsøker derfor å å påvirker meg gjennom kona.F,eks når det gjelder økonomi så er hun fornuftig, og har altid vært det. Hun vokste opp på 50 tallet og er nok veldig preget av det. Ikke gjerrig, men har kontroll og impulshandling skjer ikke.

Jeg kjenner min mor og det preller av. Etterhvert så har kona også forstått hvordan hun er og klarer og børste utidige kommentarer og spørsmål bort uten at det sårer.

Kommentarer kan være av typen:

Vi trengte ikke så stor TV hvis vi har kjøpt 50" LED.

Har vi bestillt ferie til Hellas for 30.000 kr så kan hun fortelle om hvor fint det er i danmark til halve prisen.

Hinte om at det er ledige plasser på turning hvis hun mener at barnebarna ville hatt godt av det og fortelle om hvor fint hun har ført det er å gå der.

Bruker vi 4000 kr på Iphone kan hun stolt fortelle om at hennes tlf. til 399 kan man også bruke til å snakke med, og det er det viktigste osv osv.

Irriterende ja, å forsøke å endre henne er umulig å vil bare føre til frustrasjoner. Så kontakten med mine foreldre tar jeg meg av. Fungerer som et filter kan man si.

Men ond er hun ikke, hun mener det godt og forsøker egentlig bare å påvirke oss slik at vi ikke skal havne i problemer inne økonomi, helse osv. For hun sett mange familier gått til grunne og har mistet alt gjennom teite disponeringer.

Har aldri bedt henne om penger siden jeg var 18 år og sitter godt i det, MEN jeg vil vel alltid være sønnen hennes. Og det kan man ikke karriere seg ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...