Gå til innhold

Hater karuseller, tivoli, og den driten der


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, som jeg hater tivolier med karuseller og alt det dritet der.. Det hender seg at jeg har klart å karre meg opp i en barnekarusell som går høyt og lavt, fra venstre til høyre og omvendt. Det rister løs mageinnhold og hjerne, gir deg et magasug som ikke ligner grisen. BITTE-BITTELITT-BITTEBITTELITT gøy er det, når det først er i gang, men bare tanken på å dra til Tysenfryd eller enda verre, Liseberg, får det til å vri seg i magen.....!!

Og hvem tror dere ikke elsker å dra på tivoli og sånt, da? Jo, kjæresten min, og bestevenninna mi. Og begge er et par jævler på dette, de maser og maser om at vi skal dra til tysenfryd i sommer. Vi er et Trekløver som gjør mye morsomt sammen, men jeg klarer ikke, jeg takler ikke, jeg orker ikke, jeg blir kvalm av tanken på tusenfryd, jeg er redd, rett og slett redd. Sånne omreisende karuseller som har èn og annen tilnærmet ufarlig ting, og radiobiler, kan jeg dra på.. Men TUSENFRYD..............

De sier jeg er reddhare, feig, teit, og ler det vekk med en spøk. Vo skal i allefall til Tusenfryd i Juli, det har de to bestemt, og siden jeg er dama til den fyren, og venninna til den dama, MÅ de nesten ta meg med.

Jeg har sagt at jeg har ikke lyst, jeg vil ikke, jeg vil gjøre noe annet. Da blir stemninga laber, de blir småsure, og jeg er den som ødelegger.

Gruer meg jeg, tror jeg bare lar de prøve å dø på tusenfryd mens jeg tar en sverigetur, eller noe.. :sukk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er år og dag siden jeg sist var i Tusenfryd, men har de ikke noe annet enn karuseller der? Spøkelseshus pleier være greie om de har det der, der rister ikke mageinnholdet men vognene går i bedagelig fart forbi skjeletter, spøkelser og andre o så skumle ting så folk skal få tid til å bli skikkelig skremt :jepp:

Det finnes sikkert et eller annet der du kan like? Hva med boder hvor du kan kaste tennisballer på badeender som glir forbi o.l, og vinne en plastduppeditt eller en bamse.

Og softis med masse strø.... :spise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER tusenfryd!!! :D :fnise:

Drømmen er å ta en sånn skikkelig skummel berg og dalbane. :)

Jeg har en kompis som er som deg da, og tåler ikke karuseller/berg å dalbaner. Sånn er han, og det er helt ok, og han er så kul at han faktisk blir med og bærer tingene våre når vi tar turer i karuseller. Han klager riktignok en del, men er en bra type alikevel. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med ts. Tivoli, karuseller og sukkerspinn er bare kvalmende. Si nei og la de som vil dra dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ jo ikke være med på det, selv om du er sammen med den ene og venn med den andre. De får dra alene, da. Eller ta med noen som syns det er gøy. Jeg liker heller ikke sånt. Blir fort kvalm, og oppriktig redd i de som går høyt og fort. Ble overtalt for en del år siden til å ta Thunder Coaster, og jeg trodde oppriktig talt jeg skulle bli slengt ut og dø flere ganger. Var ikke noe morsomt i det hele tatt.

Liker ikke ting som går fort rundt og opp og ned, og da har jeg vel egentlig lite å gjøre på Tusenfryd. Jeg kan ta loopen og Sverre (huskene), men jeg får ikke så mye utav det. Det jeg liker best er egentlig Tømmerrenna. Men om jeg er der med venner (begynner å bli mange år siden sist) pleier jeg å bare sitte og vente på dem. Det er jo ikke så gøy.

Kjæresten min digger Tusenfryd. Men enten får hun dra med venner, eller hun får være klar over at jeg ikke tør å ta det meste. Det respekterer hun fullt ut, for det er jo det man skal gjøre i et forhold. Alle kan ikke like alt. Syns kjæresten din og venninna di burde skjerpe seg og respektere at ikke du syns det er moro selv om de syns det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmmmmmmmmm, okei, hvis det er sånne mindre farlige ting der for oss som IKKE liker å bli slengt hit og dit 40 meter over bakken, så er det jo vel og bra det. Den der thunder coaster ga meg faktisk frysninger nedover ryggen når du skrev at du var redd for å bli kasta ut og dø, Rainbow81. Det hadde vært som tortur for meg, helt klart.

Jeg er bare redd for at jeg skal bli ledd av og masa på når vi kommer dit "hahaha, du tør ikke ditt, du tør ikke datt" eller enda verre "du MÅ prøve, kom igjen, det er SÅ morsomt" mens jeg nesten pisser på meg av frykt.. uff nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, det eneste jeg liker med tivoli er de unge kjekke mennene som jobber der og intet annet.

Har vært innom mange karuseller, og fikk nok en dag. Da ble jeg overtalt til å bli med på en liten tur, en sånn med loop, med magen full av bløtkake, lollipop og kaffe.

Mer trenger jeg vel ikke si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare redd for at jeg skal bli ledd av og masa på når vi kommer dit "hahaha, du tør ikke ditt, du tør ikke datt" eller enda verre "du MÅ prøve, kom igjen, det er SÅ morsomt" mens jeg nesten pisser på meg av frykt.. uff nei.

Det er i såfall bare helt respektløst, vi er da forskjellige og liker forskjellige ting. Kan de ikke kose seg med det de liker uten å kritisere deg for å ikke like det samme så synes jeg jaggu at de fortjener ei skikkelig lekse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det eneste jeg liker med tivoli er de unge kjekke mennene som jobber der og intet annet.

Har vært innom mange karuseller, og fikk nok en dag. Da ble jeg overtalt til å bli med på en liten tur, en sånn med loop, med magen full av bløtkake, lollipop og kaffe.

Mer trenger jeg vel ikke si...

Uuuuuuuuuusj :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare redd for at jeg skal bli ledd av og masa på når vi kommer dit "hahaha, du tør ikke ditt, du tør ikke datt" eller enda verre "du MÅ prøve, kom igjen, det er SÅ morsomt" mens jeg nesten pisser på meg av frykt.. uff nei.

Hvis de ler av deg, så kjøper du deg en softis og kliner den rett i ansiktet på dem! :rasende:

Jeg var et sted for maaange år siden hvor de hadde noe jeg ikke helt vet hva var, men dette var uten vogner, den var mer utformet som ei slags hinderløype med bevegelig underlag, tror det kansje var et digert hamsterhjul der også. I ett rom var det blacklight, og helt til slutt havnet du i en speilsal som belønning. Kan det ha vært noe du kan like? Huser dessverre ikke hvor det var, og for alt jeg vet kan det ha blitt erstattet med en karusell for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min elsker karuseller, berg og dalbaner osv mens jeg hater det.

Likevel så elsket jeg å dra til slike parker. Finnes jo masse annet morsomt man kan gjøre der og jeg står gjerne og ser på mannen min mens han tar seg en runde i en eller annen monsterdalbane.

Man må jo ikke delta på alt.

Og om de står og gjør narr av deg så er det bare respektløst og utrolig barnslig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hater også karuseller og lignende, blir kvalm og skikkelig redd før jeg stiger på. Og det blir ikke noe bedre oppe i luften, føler at hodet får skikkelig bank. Æh, nei, det er ikke noe for meg. Radiobiler og karuseller som går sakte (for veldig småbarn) er ikke så ille. Men må innrømme at jeg ikke er begeistret for tivoli i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var veldig glad i slikt før.men jeg takler det ikke i det hele tatt.jeg blir svimmel og kvalm vis jeg snur meg for fort rundt til og med. så jeg takler ikke slikt.pluss jeg har i det siste fått en frykt for å falle av av karusellen eller bli sittende fast.problem i og med jeg har høyde skrekk. jeg drar gjerne slike steder men da har jeg med meg barn så kan de kose seg...hadde nok ikke dratt på vennetur dit hen. men hver sin lyst. og jeg synes kjæresten din og venninna di burde respektere at du ikke liker slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er akkurat som deg TS, og det er heldigvis kjæresten min også..

Hvis du skal til tusenfryd, tror du at du kommer til å kjøre karuseller bare pga kjæresten og veninna di? Det er jo ikke noe morsomt for DEG og det burde komme først. Dessuten er det ikke verdt å kaste bort pengene på karuseller når du ikke en gang liker det.

Du kan jo foreslå at de to kan dra alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du er ikke alene nei... kipt at en betaler inngang MED karuseller når en skal på tusenfryd..

Kan godt være med, men de karusellgreiene står jeg glatt over.

Ga meg etter mye mas for noen år siden. Var ikke måte på hvor feig og festdreper jeg var som ikke ville være med på noe... til slutt ble jeg overtalt til å ta EN av de greiene for å få slutt på maset. Alle stormet bort og skulle ta den derre,, Husker ikke hva den heter den styggsaken. Er den saken hvor en blir skutt laaaaaaangt opp i lufta greiene i lynfart, ned igjen halveis og opp på toppen igjen. Så omtrent til verdens ende på toppen føltes det som GRØSS...tror jeg vrælte dødskriker så hele tusenfryd hørte meg,,, ALDRI MER...

De som maste vette av meg fikk veeeldig dårlig samvittighet etterpå og har ikke mast noe etterpå... :lur:

Først da skjønte de at jeg var vettaskremt de greiene der og ikke synes det var noe gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også misliker tivoli, og når jeg er på tivoli med venner, så holder jeg meg i bakgrunnen. Blir temmelig fort kvalm dersom jeg skal prøve et eller annet.

Husker med gru den gangen jeg ble overtalt til å prøve et eller annet, lå på knærne i en hel time etterpå og spydde ut tre poser, sånn omtrent.

Bare bli med, kos deg, det er mye annet du kan gjøre også, men du kan gjerne gi klar beskjed om at du ikke ønsker å være med på aktiviteter :)

Edit: rettelse.

Endret av Aussie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Du er ikke alene nei... kipt at en betaler inngang MED karuseller når en skal på tusenfryd..

Kan godt være med, men de karusellgreiene står jeg glatt over.

Ga meg etter mye mas for noen år siden. Var ikke måte på hvor feig og festdreper jeg var som ikke ville være med på noe... til slutt ble jeg overtalt til å ta EN av de greiene for å få slutt på maset. Alle stormet bort og skulle ta den derre,, Husker ikke hva den heter den styggsaken. Er den saken hvor en blir skutt laaaaaaangt opp i lufta greiene i lynfart, ned igjen halveis og opp på toppen igjen. Så omtrent til verdens ende på toppen føltes det som GRØSS...tror jeg vrælte dødskriker så hele tusenfryd hørte meg,,, ALDRI MER...

De som maste vette av meg fikk veeeldig dårlig samvittighet etterpå og har ikke mast noe etterpå... :lur:

Først da skjønte de at jeg var vettaskremt de greiene der og ikke synes det var noe gøy.

:skratte: Jeg skjønner deg godt, det er helt forferdelig å måtte bli med bare fordi andre ikke gir seg med masinga og kaller deg for festbrems. Jeg tok thundercoaster med noen venninner og jeg har aldri vært dårligere og mer redd enn da, skikkelig ubehagelig var det. Og den greia hvor du blir skutt opp i lufta, nei igjen og opp igjen, DEN skal jeg ALDRI ta. Tror den er verre en thundercoaster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tivoli, men ikke de halsbrekkende attraksjonene. Tusenfryd er bortkastede penger for meg. Liker mye bedre Liseberg, der det er mye mer å se for oss som liker en mer avslappet atmosfære og "snille" attraksjoner. Der finnes jo de halsbrekkende tingene også, så det passer mye bedre for par der den ene liker action og den andre ikke. Og det er mye billigere for den som ikke kjører så mye. I tillegg kan man se seg rundt i Göteborg, mens rundt Tusenfryd finnes jo bare motorvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Jeg skjønner deg godt, det er helt forferdelig å måtte bli med bare fordi andre ikke gir seg med masinga og kaller deg for festbrems. Jeg tok thundercoaster med noen venninner og jeg har aldri vært dårligere og mer redd enn da, skikkelig ubehagelig var det. Og den greia hvor du blir skutt opp i lufta, nei igjen og opp igjen, DEN skal jeg ALDRI ta. Tror den er verre en thundercoaster.

Huff ja, den er så fæl! Da jeg ble overtalt snudde venninna mi seg da vi satt i vognene og venta på at det skulle begynne. Hun hadde overtalt meg hele veien. Da hun så uttrykket mitt sa hun "Oj, du ER skikkelig redd, du!!" Hun hadde tydeligvis trodd jeg bare overdrev.

Spaceshot (den hvor man skytes opp) har jeg faktisk ingen problemer med, jeg er redd for det som går fort rundt og på hue og sånn, den kan jeg fint ta. Men GØY er det ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det eneste jeg liker med tivoli er de unge kjekke mennene som jobber der og intet annet.

Har vært innom mange karuseller, og fikk nok en dag. Da ble jeg overtalt til å bli med på en liten tur, en sånn med loop, med magen full av bløtkake, lollipop og kaffe.

Mer trenger jeg vel ikke si...

:skratte:

Stakkars de andre i den karusellen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...