Gå til innhold

Gå på do etter samleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det noe å si hvorvidt jeg går på do etter sex eller ei med tanke på befruktning? Når jeg er på do blir jeg noe av sæden tørket bort, men det er jo fordi den allerede er "ute". Det er vel fortsatt en del sæd som er igjen i meg, er det ikke? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke noe å si hvorvidt du går på do eller ikke etter et samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo gå på do da, ellers renner det jo ut i klærne... Men jeg valgte å ligge et kvarters tid før jeg reiste meg opp etter sex, gjerne med en pute under stumpen, for å gi det litt tid før alt skulle renne ut. Men vet ikke om det har noe å si da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på befruktning, og er redd for at sæden som evt skal befrukte egget skal "renne" ut i sanden om du reiser deg rett etter endt samleie, om jeg har forstått deg rett?

Det spiller ingen rolle, sæden "skyter" fart når det går for ham og er på vei mot målet uansett hva vedkommende foretar seg, det som renner ut er bare det som er til overs.

Selv pleier jeg å gå på badet rett etter, men så har jeg heller ikke et mål om å bli gravid.

Håper at andre kan komme med bedre svar enn jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme.. Logisk tenker jeg at det ikke er fordelaktig å løpe på do med én gang rett etter utløsning for så å la alt renne ut. Det pleide jeg før for å slippe å få sæden i trusa resten av dagen. Nå når jeg velger å ligge litt lenger etter sex (med pute under stumpen) før jeg reiser meg opp, virker det som sæden finner veien litt lengre opp og den kommer ikke nødvendigvis ut igjen før 12-24 timer etter (selv om jeg har stått og gått mye rundt den dagen).

Sikkert ikke så mye å si, men det føles mer riktig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si. Det eneste man oppnår med å bli liggende, og på toppen av det hele legge en pute under rumpa, er soppinfeksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde egentlig ikke å bli gravid, men vi slurvet med prevansjonen (begge var klar over risikoen, vi tenkte vel at det fikk gå som det gikk) og han gikk først på badet, så jeg lå vel ti minutter og lurte på om det kanskje var nå det skjedde. Og så skjedde det. :) Men det kan jo være at det hadde blitt barn uansett hvem av oss som gikk først på badet. Det viktigste er vel å treffe riktig dag, for da er slimet fra livmoren fullt av små "motorveier" der sædcellene kan svømme rett opp. Det som renner ut er vel sædvæsken som blir til overs når cellene har tatt turen videre opp i systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si. Det eneste man oppnår med å bli liggende, og på toppen av det hele legge en pute under rumpa, er soppinfeksjoner.

Ikke vært noe problem her hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oss ble rådet (av en infertilitetsklinik) å ligge med en pute under rompa i en halv time slik at flere sædceller renner inni livmora. Vet ikke om det er vitenskapelig bevis for at det funker, men samboeren min klarte å bli gravid to ganger på første forsøk med denne metoden. Vet ikke om det er derfor hun ble gravid, men det skader i hvert fall ikke, så neste gang kommer vi til å gjøre det på samme måte igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...