Gå til innhold

Hjalp nabokatta, og takken jeg fikk var dødsblikket fra nabodama!?


Gjest marie

Anbefalte innlegg

Gjest marie

Da jeg kom hjem i stad så jeg nabokatta oppføre seg merkelig. Hun lå rett ut midt i gata. Da jeg kom nærmere så jeg at hun hadde sånn kattesele på seg som de pleier å ha på når de går i bånd. Den hadde hun prøvd å rive av seg og reima som går under halsen hadde hun fast i munnen. Jeg gikk bort og risikerte armene mine for å få av henne denne selen, aner jo hvilken av naboene som eier henne og jeg vurderte det som nødvendig å få den av. Katten var kjemperedd og prøvde å klore, men jeg fikk den av til slutt.. Ble sittende å kose litt med katta etterpå og sjekket at alt var i orden. Hun blødde litt på den ene poten og så ut til å ha revet av ei klo mens hun prøvde å sparke av seg selen. Plutselig kom det ei dame bak meg og nappet selen og katta fra meg. "Den kan jeg ta" sa hun masjerte avgårde igjen. Da jeg snudde meg ga hun meg dødsblikket. Hva faen? Jeg ble helt satt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frekk kjerring, hun burde takket deg for at du reddet katten hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, er det mulig?

Hold øye med katten, ser du flere slike tilfeller av dyreplageri så anmelder du henne. Ikke sikkert det faktisk blir gjort noe med saken, men la henne vite at du følger med. Hun får komme med så stygge blikk hun vil, du gjorde ingenting galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Det er jo mulig at hun misforstod situasjonen og trodde du ikke var snill med katten...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Aller først: Godt jobbet, TS !

På vegne av pusen; her er den gode klemmen :klemmer:

Så til 'damen med dødsblikket';

- jeg vil tro (gjetter litt her nå altså) at hun var så flau (over seg selv, kattesele og løs katt med sele) at hun gav deg (uskyldige, hjelpende sjel ihht. beskrivelsen i hovedinnlegget) 'dødsblikket'for nærmest å 'beskytte seg selv' mot sin egen dårlige samvittighet.

Ikke bry deg om det, det er ikke verd å bruke energi på å tenke noe særlig på det :klemmer:

Du har gjort en god gjerning i dag, vær stolt av det du :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nabodamen oppførte seg som en skikkelig megge og applaus til deg for at du hjalp katten... men prøvde du i det hele tatt å fortelle nabodamen hva som hadde skjedd (ikke ment som kritikk)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun så vel ikke at katten holdt på å kveles av selen, så da trodde hun sikkert at du bare hadde tatt den av fordi du ikke liker at katter har på seg sele. Du burde sagt i fra om hva som hadde skjedd slik hun neste gang bare har på selen når katten faktisk går i bånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er rare. Jeg matet en utsultet katte og fikk ikke en eneste takk når naboen kom tilbake. Han ble bare rar og gikk når jeg sa at katten hans hadde sittet i dagevis og jamret av sult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...