Gå til innhold

Når kan valpen være alene hjemme en arbeidsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er 13 uker, vi har trent på alene-hjemme-trening, og jeg har vært borte fra han i 2 timer flere ganger. Jeg drar ikke før han er stille (Noe som tar max to minutter), og når jeg kommer hjem sover han.

Nå er det såpass varmt ute, at det er livsfarlig å ha han med i bilen.

Jeg bor såpass langt unna jobb, at det ikke bare er å stikke hjem til han i lunsjen.

Det er ikke så mange alternativer i forhold til å få andre til å lufte han på dagen heller.

Det er et rom på jobb hvor han kan være, men det er i et annet bygg enn jeg er i, og det er ikke lås på døra...

Jeg er usikker på hva som er best her.

Vil det være altfor tidlig å la han være hjemme mellom 0730 og 1530 enda?

Tenker da på brennhete dager som i dag.

På dager med dårlig vær, eller ikke stekende sol kan han fortsatt være med.

Regner med at det er delte meninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det rommet tilgjengelig for andre, så du er bekymret for at noen kan stjele han?

Endret av ShadowCat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bare 13 uker og omtrent like avhengig av deg som en baby, så ja 8 timer alene er ALT for lenge, det er noe du må ta gradvis og ikke forvente at han klarer på en stund ennå. Min var nesten et år før jeg var trygg på at hun klarte 8 timer. Du skyter deg selv i leggen om du gjør det fortere enn valpen faktisk er klar for. Da ender du bare opp med en hund som ikke kan være alene i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var rundt 14 uker når han helt fint greide å være hjemme alene over lengre tid! Hadde på pc'en med webcam så så hva han holdt på meg, var ikke noe sutring, masing, eller annet som gjorde meg bekymret. Men jeg startet med alene hjemme trening et par dager etter jeg fikk han da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde selvfølgelig vært flott å kunne videoovervåke han mens jeg er borte for å følge med på at det går bra, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få til det:)

Når jeg har vært borte fra han nå, har han aldri reagert enten jeg er borte fem minutter, en halv time, tre kvarter, en time eller to timer.

Ligger bare og slapper av.

Men, det er klart at det er et langt hopp mellom 2 og 8 timer.

Noen sier at hunder ikke har tidsfølelse, så at man fint kan være borte 8 timer når man er borte 2 og det går helt fint, men jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En valp kan klare det,men synes det er litt på grensa til storforlangende.

Har du ingen som kan lufte valpen i løpet av dagen? En pensjonist eller noen i familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper er så forskjellige og måten vi tilvenner de på å være alene hjemme er også ulikt. Jeg kan fint gå ifra min valp men synes hele arbeidsdager er lenge. Nå er jeg heldigvis stort sett hjemme pga eksamenslesing men eksamensdagene er jeg borte fra kl 8 til 14, da har jeg ikke noe valg. Jeg har valpen på badet og det er vegg i vegg til naboen, de har aldri hørt bjeffing eller piping fra den (det er svært lytt mellom våre bad). Når jeg kommer hjem er valpen rolig, alt ser ut som det skal, når jeg åpner døra står den på gulvet og strekker seg som den pleier etter en god lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er jo på jobb når jeg er på jobb, så det er ikke så lett å få noen til å stikke innom på dagtid:)

Har funnet en løsning noen dager, da blir det en time kjøring for å hente og levere, så det er mer en nødløsning enn en varig løsning.

Har noen pensjonister som sikkert kan se til valpen, men når vi ikke har kontakt ellers føler jeg det er frekt å spørre om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg syns det er alt for tidlig. Og nei du kan faktisk ikke ha han i bilen i varmen! Det er dyreplageri. Hvis det er 23 grader ute og steiksol, er det nærmere 80 grader inni bilen. Tenk på det.

Ikke for å være frekk, men hvorfor har du ikke tenkt på dette før?! Dette er en valp, ET LIV det er snakk om. Litt planlegging rundt dette lille livet hadde vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...