Gå til innhold

Man spiser frukt for å unngå godteri, spiser likevel godis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Argh, så irriterende! Har såååå lyst på potetgull og dip, men skal ikke spise det. Kompenserte med å spise en kurv jordbær og et par nektariner, kjempegodt for all del.. Men har uansett lyst til å spise potetgull og dip!

Før hndte det ofte at jeg spiste både frukt, og godiset etterpå, selv om frukten skulle erstatte godiset.

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bartenina

oooh yes! No hope! Nå spiser jeg godteri når jeg har lyst på det (ikke alltid såklart), og frukt når jeg har lyst på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er vel fordi fruktsukkeret påvirker blodsukkeret. Kanskje du burde erstatte frukten med grønnsaker i noen tilfeller? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, orker ikke flere grønnsaker i løpet av en dag. Synes uansett det er godt med frukt, så det får holde med det i kveld i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi fruktsukkeret påvirker blodsukkeret. Kanskje du burde erstatte frukten med grønnsaker i noen tilfeller? =)

Lærte fra en annen tråd her at fruktsukker faktisk ikke påvirker blodsukker, det er i såfall i Minimal grad. Tror det var den "karbohydrat frukt" tråden eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Rå grønnsaker med dip er kjempegodt, og hvis du lager dip'en med Kesam i stedet for lettrømme så sparer du noen kcal også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...