Gå til innhold

Du vet når du har tenåringer i huset når:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grøss og gru. Om mine framtidige barn oppfører seg halvparten så ille som jeg gjorde.... Kanskje jeg skal la være :fnise:

- Livet mitt er over fordi jeg ikke får lov til å gå ut med fyren som er fire år eldre enn meg, røyker hasj og kjøper alkohol til meg!

- Jeg hater dere fordi jeg må være hjemme kl 22 på en ukedag!

- Dere stoler ikke på meg! Noe dere burde med tanke på at jeg kanskje, sikkert muligens holdt en eller annen avtale på et eller annet tidspunkt.

- Det lukter ikke alkohol av meg! Du sier det bare fordi du er full selv! *Snuble ned trappen*

Huff... Heldigvis varte min fase bare i litt over et halvt år, så ble jeg veldig respektfull og snill mot foreldrene mine. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har unnskyldt dem for oppførselen min den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de banker i veggen når du og mannen har sex.

Når du får beskjed om at du er så gammel at du ikke forstår noen ting.

Når du får vite at du ikke har peiling på mote

Når de spør om å få jakke til 2000 og bukse til 2000

Når du ikke skjønner noe når læreren sier poden oppfører seg eksemplarisk på skolen.

Når du skjønner at ungen er så trygg,at de tar seg ut på alt hjemme

Når de sier de skal reise til Ibizia for konfirmasjonspengene de har spart

Når de vil ha ny pc til 8000, den andre er utgått pga alder.Alder er to år

Når du får høre at alle andre får lov, bare ikke meg

Når de sitter og taster på mobiltlf under alle familiebesøk

Når de sitter i skyggen i finværet i en stor genser og er sur for at det er så varmt

Når de sparer til kosmetiske operasjoner da de er 18 år

Når de tror og påstår at dette livet de fører, ser ut,slik skal de alltid vare

Når mor sitter og griner i fortvilelse, etter enda en skyllebøtte

Når mor foreslår familierådgiving, og ungen ler og sier du trenger psykolog

Ja, de er herlige i korte stunder

Huff høres grusomt ut...:-(

Anonymous poster hash: b5216...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du lærer i de senere år at uansett hva du gjorde som tenåring, så var din mor veldig mye verre når hun var på din alder :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får kjeft for og si at sangen er fin.Sangen er ikke FIN, den er KUL, det går nemlig ikke ann og ha en FIN sang :jolie:

når du hører suretoner fra rommet, og har en datter som er overbevist om at hun kan vinne IDOL

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar deg selv i å bruke ord som "kleeint", "kæbe" og "leiks" i lunsjen på jobben *grøsser litt*

Hvis jeg hadde hatt unger som sa kæbe, hadde jeg tatt de ut av skolen og inn på en ny lengre vest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du spør om hun ikke skal finne på noe med venner, så hører du stemmen til venninna på dataskjermen.. :glare:



Anonymous poster hash: 59e69...219
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • Når du kan diskutere politikk med en reflektert tenåring som liker å være oppdatert
  • Når du får en klem og du er verdens beste mamma, selv om du for et kvarter siden var dum og teit
  • Når du kommer hjem til ferdig middag (om det så er spagetti og kjøttdeig )
  • Når diskusjonene rundt middagsbordet går i retning valg av konfirmasjonsmåte og utdanningsvalg i stedet for hva gjorde du på barnehagen/skolen i dag
  • Når du tar deg i å nynne på den siste top-hiten til dagens Boyband
  • Når du kommer ut i bilen på tur på butikken og det allerede sitter en sjåfør der som nytter sjansen til å øvelsekjøre
  • Når telefoner og laptoper konkurrerer om plassen på salongbordet.
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hvis jeg hadde hatt unger som sa kæbe, hadde jeg tatt de ut av skolen og inn på en ny lengre vest.

Hva er "kæbe"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt unger som sa kæbe, hadde jeg tatt de ut av skolen og inn på en ny lengre vest.

Mmm kommer vel ikke så mye lengre vest enn vi er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når familien spiser middag sammen og man hører ord som "kleeint" "kæbe" "leiks" og andre ting som like gjerne kunne vært arabisk... :fnise:

Kæbe er arabisk.

Anonymous poster hash: b41d8...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når dørene smeller uten noe forvarsel og grunn

- Når mor og far får skylda for alt som går galt

- Når man hører stønning på gutterommet/pikerommet når de har kjærestebesøk (ingen blygsel)



Anonymous poster hash: 60874...584
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man går ut i gangen og ser at ytterdøren er åpen.....

Når lillebroren klarer å rydde kjøkkenet, sette inn og ut av oppvaskemaskinen, bedre enn tenåringsstoresøster som er 4 år eldre.....

Når kjæresten til tenåringen er på besøk og camper i sofaen med oss foreldre som om vi har lyst å vær på dobbeldate.....

Når man må mase for å få skittentøy til vask eller at tenåringen etterlyser rent tøy som aldri kom til skittentøysdunken.....

Når man ikke forstår at alle småsummene blir en stor sum og kontoen tom når man drar kortet for å kjøpe småting og tullemat....

Når de tror at de aldri kommer til å legge på seg av usunne matvaner og lite fysisk aktivitet..



Anonymous poster hash: b3999...48e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når man finner brukte bind liggende på vasken på badet pakket inn i dopapir uten at tenåringen gidd kaste det i søpla....

.... når de sier "pappa, det er ikke kult...." om ting som faktisk var kult når de var mindre...



Anonymous poster hash: b3999...48e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slang for hore, tenker jeg vi sier.

Da har det forandret seg..

Da det betydde for ett par år siden "Fin jente"

Men mye slang og internett språk forandret seg jo, kommer helt ann på hva den nye generasjon tenker og hva den eldre generasjonen tenker..

Kæbe var jente (babe eller fin jente)

Andre ord og uttrykk er f.eks schpaa,floos,blæste,tært,sjofe...Oftest lån av andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har det forandret seg..

Da det betydde for ett par år siden "Fin jente"

Men mye slang og internett språk forandret seg jo, kommer helt ann på hva den nye generasjon tenker og hva den eldre generasjonen tenker..

Kæbe var jente (babe eller fin jente)

Andre ord og uttrykk er f.eks schpaa,floos,blæste,tært,sjofe...Oftest lån av andre ord :)

Neei, kæbe kommer fra arabisk, fornorsket, og betyr prostituert. Kan godt hende at det har utviklet seg til å bety "fin jente" eller "jente jeg vil pule", tenåringsgutters kvinnesyn har aldri vært noe å skryte av

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går ut i gangen og ser at ytterdøren er åpen.....

Når lillebroren klarer å rydde kjøkkenet, sette inn og ut av oppvaskemaskinen, bedre enn tenåringsstoresøster som er 4 år eldre.....

Når kjæresten til tenåringen er på besøk og camper i sofaen med oss foreldre som om vi har lyst å vær på dobbeldate.....

Når man må mase for å få skittentøy til vask eller at tenåringen etterlyser rent tøy som aldri kom til skittentøysdunken.....

Når man ikke forstår at alle småsummene blir en stor sum og kontoen tom når man drar kortet for å kjøpe småting og tullemat....

Når de tror at de aldri kommer til å legge på seg av usunne matvaner og lite fysisk aktivitet..

Anonymous poster hash: b3999...48e

Noen gjør ikke det :fnise:

Og jeg ble fortalt gang på gang av stefar/stemor, at "bare vent til du blir 15-16år gammel da blir du nok å legge på deg, da blir du feit med det kostholdet du har!

Nesten 15år etterpå...ligger enda å vipper mellom 48-52...kostholdet har kanskje forandret seg bittelitt...mer fisk..men ellers nada ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, kæbe kommer fra arabisk, fornorsket, og betyr prostituert. Kan godt hende at det har utviklet seg til å bety "fin jente" eller "jente jeg vil pule", tenåringsgutters kvinnesyn har aldri vært noe å skryte av

Kebe er berbisk som betyr prostituert, ikke arabisk.

Slang kæbe betyr : deilig jente,fin jente,jente, babe.

Anonymous poster hash: c1f51...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...