Gå til innhold

Sunt pålegg på skiva, tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er palmeolje i Makrell i tomat. Vet ikke om det er så sunt.

Er du sikker? I følge palmeolje.no (vet ikke om dette er en sikker kilde) så er det ikke palmeolje i Stabburet makrell (eller laks og peppermakrell). I dette intervjuet så sier kommunikasjonssjef fra Stabburet at de bruker rapsolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Er du sikker? I følge palmeolje.no (vet ikke om dette er en sikker kilde) så er det ikke palmeolje i Stabburet makrell (eller laks og peppermakrell). I dette intervjuet så sier kommunikasjonssjef fra Stabburet at de bruker rapsolje.

Å, det stod vegetabilsk olje så jeg regnet med det var palmeolje, oops. :flau: Men hvis det er rapsolje er det jo bra, og sikkert bare sunt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det stod vegetabilsk olje så jeg regnet med det var palmeolje, oops. :flau: Men hvis det er rapsolje er det jo bra, og sikkert bare sunt. :)

Ja, jeg har sett dette tidligere og antatt det samme! Godt det er noen avvik og ikke bare palmeolje når det står vegetabilsk olje :) Mener det er skrevet mer detaljert hvilken olje som er brukt i King Oscar sin (men skal ikke si det for sikkert).

Fler forslag:

Bønnepostei er godt og mettende pålegg.

Cottage cheese med oppskåret frukt eller grønnsaker eller kanel og søtning

Nøttesmør (velg et laget på kun nøtter og litt salt, eller lag selv)

Guacamole og grønnsaker

Eventuelt synes jeg det kan være godt og bare dryppe litt olivenolje, hvitløkskrydder og flaksalt på brødskiven, men det er nok kanskje ikke det mest mettende "pålegget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg irriterer mange nå altså.. :sjenert: Vet jeg er ganske sær i matveien.

Er ikke særlig glad i salat og sånn og klarer ikke å spise kun salat og grønnsaker på skiva. Presser i meg en del salat og grønnsaker til middag og klarer rett og slett ikke mer i løpet av en dag.

Kjøttpålegg skal være mindre enn 10% fett så mager salami utgår uansett.

Litt usikker på hvordan det ligger an med servelaten, men det har jeg også spist meg kvalm på..

Liker ikke makrell i tomat.

Liker ikke Filadelfiaost.

Cottage Cheese har jeg også spist meg kvalm på, jeg får det bare ikke ned lenger.

Roastbeef liker jeg ikke.

Mager leverpostei har for mye fett.

Vær så snill å ikke halshugge meg.. :sjenert::fred:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Skive med kyllingfilet på.

- Skive med laks og egg.

- Skive med karbonade eller fiskekaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke masse sukker i tomatsausen til makrell i tomat? Fikk høre det av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke masse sukker i tomatsausen til makrell i tomat? Fikk høre det av noen.

Det er vel sukker i det (det er det jo i veldig mange produkter med tomatsaus), men det er det jo også i f.eks. ketchup, sennep, leverpostei, røkelaks og ikke minst posemat. Du kan sikkert finne en type makrell i tomat som ikke inneholder så mye sukker, men jeg synes det grenser til hysteri hvis man skal kutte ut alle produkter som inneholder litt sukker.

Man kan jo spise sardiner i olje, det inneholder bare sardiner og olje (solsikkeolje).

Ts, hva med å ha kesam på skivene? Du kan søte den eller f.eks. spise den sammen med hjemmelagde rørte bær.

Eller tubeost, de finnes i lettere utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg irriterer mange nå altså.. :sjenert: Vet jeg er ganske sær i matveien.

Er ikke særlig glad i salat og sånn og klarer ikke å spise kun salat og grønnsaker på skiva. Presser i meg en del salat og grønnsaker til middag og klarer rett og slett ikke mer i løpet av en dag.

Kjøttpålegg skal være mindre enn 10% fett så mager salami utgår uansett.

Litt usikker på hvordan det ligger an med servelaten, men det har jeg også spist meg kvalm på..

Liker ikke makrell i tomat.

Liker ikke Filadelfiaost.

Cottage Cheese har jeg også spist meg kvalm på, jeg får det bare ikke ned lenger.

Roastbeef liker jeg ikke.

Mager leverpostei har for mye fett.

Vær så snill å ikke halshugge meg.. :sjenert::fred:

Hvorfor spør du om tips? Ikke rart du er matlei - du liker jo ingenting. Sær i matveien er bare forbokstaven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage Cheese har jeg også spist meg kvalm på, jeg får det bare ikke ned lenger.

Har du prøvd cottage cheese med smak? Jeg elsker å bruke den med sjalottløk og persille som pålegg, gjerne med noen agurkskiver på. Hvis du er lei av vanlig brød/knekkebrød (som jeg forsto av åpningsposten), er det jo mulig å variere med f.eks. Vita Hjertego' rundstykker, 175 kcal i hver og ganske gode, syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese tips fra meg:

Blande Cottage Cheese med Yaconsirup på skiva.

Cottage Cheese med et par dråper søt UBLANDET saft, jeg liker å blande med noe saft jeg kjøpte i utlandet, men husholdningssaft fungerer. Da blir cottage cheesen rosa og søt, det er litt kult, og den fungerer KNALL til pannekaker!

Hiver med pannekakeoppskrifta

2,5dl melk

2 egg

125 gram mel ( jeg velger en grov type mel, du kan ta den du vil ha )

Nam nam feks.

Cottage cheese med gressløk, salt og pepper på skiva

Osv..

Du er skikkelig sær, jeg har fått mange gode forslag av denne tråden, men det hjelper jo ikke hvis du ikke liker noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du om tips? Ikke rart du er matlei - du liker jo ingenting. Sær i matveien er bare forbokstaven.

Jeg spør om tips fordi jeg håper noen foreslår noe jeg ikke har tenkt på :)

Og ja, jeg liker virkelig ingenting av pålegg. Syns kjøttpålegg (utenom salami) rett og slett bare smaker dødt kjøtt. Har aldri vært særlig glad i kjøtt egentlig.

Jeg liker leverpostei, men det får jeg ikke spise fordi det inneholder for mye fett.

Jeg liker også banan og syltetøy men det får jeg heller ikke spise, heller ikke de lettere variantene (av syltetøy).

Jeg liker karbonader, men det får jeg heller ikke spise.

Fiskekaker spiser jeg av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd cottage cheese med smak? Jeg elsker å bruke den med sjalottløk og persille som pålegg, gjerne med noen agurkskiver på. Hvis du er lei av vanlig brød/knekkebrød (som jeg forsto av åpningsposten), er det jo mulig å variere med f.eks. Vita Hjertego' rundstykker, 175 kcal i hver og ganske gode, syns jeg. :)

Den cottage cheesen skal jeg prøve. De rundstykkene er ganske gode ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese tips fra meg:

Blande Cottage Cheese med Yaconsirup på skiva.

Cottage Cheese med et par dråper søt UBLANDET saft, jeg liker å blande med noe saft jeg kjøpte i utlandet, men husholdningssaft fungerer. Da blir cottage cheesen rosa og søt, det er litt kult, og den fungerer KNALL til pannekaker!

Hiver med pannekakeoppskrifta

2,5dl melk

2 egg

125 gram mel ( jeg velger en grov type mel, du kan ta den du vil ha )

Nam nam feks.

Cottage cheese med gressløk, salt og pepper på skiva

Osv..

Du er skikkelig sær, jeg har fått mange gode forslag av denne tråden, men det hjelper jo ikke hvis du ikke liker noe som helst.

Jepp, jeg er sær. Helt forferdelig. Men jeg er ikke så sær i middagsveien altså, det er de andre måltidene jeg sliter med. Og jeg er ikke den typen som liker middag til frokost heller, det blir helt feil for meg :)

Men tar du cottage cheese med saft på skiva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, beklager, det var ikke ment sånn at du er kjeeempesær osv, det er bare det at vi andre er vel mer altetende :)

Ja, hender jeg kliner rosa cottage cheese på skiva også. Det er vel kanskje mer sært å like det enn å ikke like det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den cottage cheesen skal jeg prøve. De rundstykkene er ganske gode ja :)

Gjør det! Gjelder å få så mange som mulig til å kjøpe den, sånn at Tine beholder den i sortimentet, hehe. :cool: Et annet tips er å bruke den som fyll i speltlomper med litt grovkvernet pepper på. Godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør om tips fordi jeg håper noen foreslår noe jeg ikke har tenkt på :)

Og ja, jeg liker virkelig ingenting av pålegg. Syns kjøttpålegg (utenom salami) rett og slett bare smaker dødt kjøtt. Har aldri vært særlig glad i kjøtt egentlig.

Jeg liker leverpostei, men det får jeg ikke spise fordi det inneholder for mye fett.

Jeg liker også banan og syltetøy men det får jeg heller ikke spise, heller ikke de lettere variantene (av syltetøy).

Jeg liker karbonader, men det får jeg heller ikke spise.

Fiskekaker spiser jeg av og til.

Da har du vel på mange måter gitt folk en umulig oppgave da du enten ikke liker 90 % av alt eller at 99%av alt du liker er for fett for deg. Meeeen siden jeg er i go'hjørnet i dag kan jeg berette at dersom du liker karbonade, kan du jo bare kjøpe ordentlig karbonadedeig med 5% fett eller magrere kjøttdeigtyper som kyllingkjøttdeig å lage deg dine egne karbonader som du kan legge på skiven slik som du også kan gjøre med fiskekake. Da blir du fort mett på mye proteiner og lite fett (se det rimet nesten også). Dersom egg ikke er utelukket har du hele fire måter å variere egg på som er kokt, speilegg, omelett og eggerøre.

Hvis ikke du liker noe enda, har jeg hørt om en sjelden plante (Urgha-planten) som vokser ute i ørkenen i Sahara som har den egenskapen at det er umulig å ikke like den og at den har NULL kalorier. I en studie fra Harvard i 1979 ble det bevist at ALLE som hadde smakt den planten ELSKET den, både på skiven og i en wok, problemet er at kiloprisen er omtrent på det samme prisnivå som kokain, så der har du den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...