Gå til innhold

Å forandre politisk syn, har dere noen gang gjort det?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg lurer på om det er noen her som har endret sitt politiske ståsted noen gang? Og hva var eventuelt årsaken til det? Jeg har alltid vært tilhenger av høyreorientert politikk, men har de siste månedene blitt usikker på mitt politiske ståsted. Mye av holdningene mine og verdenssynet mitt har forandret seg drastisk de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke veldig. Var kanskje litt mindre ekstrem i ungdomsårene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg var yngre var jeg imot innvandrere. Nå er jeg helt forandret og blir forbanna hvis det er noen som retter usaklig kritikk mot innvandrere og generelt urettferdighet. Har nok blitt mer moden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Blitt mer usikker på valget mitt av parti ja. Alle partiene har noe jeg har voldsomt imot

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en sånn som kalte meg kommunist når jeg var tenåring.

Gjør ikke det lenger for å si det sånn :P

Jeg kommer nok aldri til å stemme FRP, men jeg er ikke så blodrød som jeg var når jeg var ung.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er noen her som har endret sitt politiske ståsted noen gang? Og hva var eventuelt årsaken til det? Jeg har alltid vært tilhenger av høyreorientert politikk, men har de siste månedene blitt usikker på mitt politiske ståsted. Mye av holdningene mine og verdenssynet mitt har forandret seg drastisk de siste månedene.

Hva er årsaken til det? Husk på at språket er et redskap for å føre folk bak lyset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt mer usikker på valget mitt av parti ja. Alle partiene har noe jeg har voldsomt imot

Ja, det er jo ironisk at dersom man ønsker en sterk velferdsstat og et likestilt samfunn i fremtiden, så må man stemme på et parti som ikke støtter masseinnvandring fra de mest kvinnefiendtlige, reaksjonære og bakstreberske regionene av verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg var yngre var jeg imot innvandrere. Nå er jeg helt forandret og blir forbanna hvis det er noen som retter usaklig kritikk mot innvandrere og generelt urettferdighet. Har nok blitt mer moden.

Ja, en legger fra seg slike meninger når en blir eldre og får større perspektiv på ting. Jeg kjenner mange flotte innvandrerungdom som står på og er en ressurs for samfunnet. Det er veldig få som kan anses som ekstremister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var en sånn som kalte meg kommunist når jeg var tenåring.

Gjør ikke det lenger for å si det sånn :P

Jeg kommer nok aldri til å stemme FRP, men jeg er ikke så blodrød som jeg var når jeg var ung.

Jeg kommer nok aldri til å stemme FRP, ikke SV heller.

Må bare nevne en ting, og der er at det føles herlig å ha endret tankegangen sin når det gjelder politikk - føler selv at jeg ser ting mye klarere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Jeg var nok ganske rød når jeg var yngre.Nå vet jeg egentlig ikke helt,men så veldig langt ut på høyresiden kommer jeg nok aldri til å befinne meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg at er man blå når man er ung er man kynisk. Er man rød når man er voksen er man dum.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret politisk ståsted og syns det er helt naturlig. Man gjør seg jo erfaringer, og jeg syns det er rart om folk mener det samme i politisk sammenheng når de er 30 som da de var 18.

For min del stemte jeg rødgrønt før, men nå dreier jeg mer mot blått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en legger fra seg slike meninger når en blir eldre og får større perspektiv på ting. Jeg kjenner mange flotte innvandrerungdom som står på og er en ressurs for samfunnet. Det er veldig få som kan anses som ekstremister.

Det kommer vel an på hva man mener med "ekstremist".

F.eks. er det i en spørreundersøkelse fra et av de mest moderate landene i Midt-Østen, Egypt, over 80% av befolkningen som mener at de som forlater islam forjener å drepes. Også rundt 80% av befolkningen i f.eks. Pakistan og Egypt mener at steining er akseptabelt for utroskap. Kvinner over hele Midt-Østen lider pga slike holdninger. Jeg mener dette er ekstreme holdninger, selvom de er allment aksepterte og vanlige.

http://www.pewglobal.org/2010/12/02/muslims-around-the-world-divided-on-hamas-and-hezbollah/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner meg midt på ujevn grunn nå. Jeg er egentlig veldig rettferdig, opptatt av likeverd og menneskeverd, men jeg merker at innvandringspolitikken fører meg litt fra midten og utover mot høyresiden. Jeg er på ingen måte rasist, men jeg ser jo ulempene med den innvandringspolitikken som blir ført i dag. Dèt i sammenheng med økt kriminalitet, og dårligere integrering. Jeg er litt skremt denne utviklingen av Norge... Derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Ja, til en viss grad så har jeg jo det, ihvertfall siden tenårene/begynnelsen av ungdomstida, da jeg først begynte å fatte interesse for det som foregikk rundt meg. Rent ideologisk også, men ingenting radikalt. Ettersom man gjerne lærer mer om samfunn og politikk etc., opplever mer, og gjør seg opp mer selvstendige meninger og kanskje ser ting litt annerledes/utvider horisonten gjennom livet, så er det ikke unaturlig at man kan forandre politisk syn heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid vært en moderat blå kristendemokrat. Har vekselvis stemt Krf og Høyre, og kommer neppe til å stemme andre partier. Men jeg har skiftet mening i en viktig sak, nemlig EU-saken. Der har jeg gått fra tvilende ja til ganske sikker nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre var jeg imot innvandrere. Nå er jeg helt forandret og blir forbanna hvis det er noen som retter usaklig kritikk mot innvandrere og generelt urettferdighet. Har nok blitt mer moden.

Morsomt. Da jeg var yngre var jeg mot Israel og kjøpe alle (latterlige) argumenter for at ikke-vestlig innvandring ikke er negativt.

Så ble jeg litt eldre og mer moden, og mitt syn har snudd seg fullstendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et annet syn som 16 åring. Vokste vel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i Rød Ungdom fra jeg var 16 til 19 år. Etter det stemte jeg Ap. Nå, i en alder av 24, vil jeg stemme Høyre. Jeg er fortsatt klart imot EU, men jeg synes at skoleepolitikken til Høyre er super. Er lektorstudent og møter sjelden andre lektorspirer som stenmer annet enn SV eller Ap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...