Gå til innhold

<<Jeg så en gutt som hadde fått skutt av seg hodet>>


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det står feil i artikkelen.

"Jeg så en gutt som hadde fått halve hodet skutt av" er nærmere det hun faktisk sa. Jeg var til stede og hørte det.

Det kom også frem ganske så groteske detaljer. Stakkars jente som må gå med slike bilder i hodet. Jeg skal ikke gjenta hva hun sa, men det var forferdelig. Jeg følte meg uvel da jeg gikk.

Senere i forklaringen kom hun tilbake til det, og nevnte med navn hvem gutten var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig?

Ekspanderende ammunisjon. Kula deler seg i tusenvis av små fragmenter når den treffer hodeskallen, og utgangssåret blir da voldsomt stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske alvorlig at media siterer oppdikta setninger...

Stakkars jente. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er artikkelen forandret. Setningen om hodet er tatt vekk...

På VG Direkte står det bare: [beskriver stygge skader på folk hun ser.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hun sa også at hun ikke klarte å spise noe rødt på flere uker etterpå, fordi det minnet henne om blod og hjernemasse. Ugh...

Har faktisk ventet på at noen av vitnene skulle forklare litt nærmere om dette. Ikke at det er gøy å høre på, men det må da være forferdelige ting de faktisk har sett der ute, og nå kom det litt frem. Tidligere vitner har liksom bare sagt at de ikke husker noen ting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste døde han umiddelbart, før han rakk å kjenne noen smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som fikk store deler av hodene sine blåst bort den dagen.

Trolig de fleste. ABB siktet åpenbart mot hodene, som naturlig er siden det gir en rask og effektiv død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig de fleste. ABB siktet åpenbart mot hodene, som naturlig er siden det gir en rask og effektiv død.

Noen må ha sett betydelig verre ut enn andre da de ble funnet.

Et av vitnene beskrev at hun løp forbi noen drepte på Kjærlighetsstien (der hvor 10 stk ble funnet drept). Vitnet sa at hun var overrasket over hvordan det så ut, for den drepte hun så hadde bare en rød prikk i pannen. Hun trodde det skulle se verre ut når noen ble skutt i hodet.

Jeg tror kanskje de som ble skutt med riflen fikk mer ødeleggende skader? Avstanden har nok også en del å si. Ved pumpehuset ble mange skutt på kloss hold (10 cm beskrev et vitne). Noen der hadde lagt seg ned for å spille død, og andre var så slitne av å flykte at de hadde gitt opp... Satt bare der og håpet at de ikke ville bli funnet :(

I tiltalebeslutningen står det så upresist som "ble skutt en gang med pistolen eller riflen", så den gjør meg ikke så mye klokere.

Mange døde uten å bli skutt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må ha sett betydelig verre ut enn andre da de ble funnet.

Et av vitnene beskrev at hun løp forbi noen drepte på Kjærlighetsstien (der hvor 10 stk ble funnet drept). Vitnet sa at hun var overrasket over hvordan det så ut, for den drepte hun så hadde bare en rød prikk i pannen. Hun trodde det skulle se verre ut når noen ble skutt i hodet.

Jeg tror kanskje de som ble skutt med riflen fikk mer ødeleggende skader? Avstanden har nok også en del å si. Ved pumpehuset ble mange skutt på kloss hold (10 cm beskrev et vitne). Noen der hadde lagt seg ned for å spille død, og andre var så slitne av å flykte at de hadde gitt opp... Satt bare der og håpet at de ikke ville bli funnet :(

I tiltalebeslutningen står det så upresist som "ble skutt en gang med pistolen eller riflen", så den gjør meg ikke så mye klokere.

Mange døde uten å bli skutt i hodet.

De kan ha hatt bare en rød prikk i panna, men ha manglet bakhode. Inngangssåret er på størrelse med kula, det er først når den treffer at den splitter seg opp og fører til at bakhodet blir grøt. Evnt ansiktet om man blir skutt i bakhodet.

Så var det endel som ble skutt med glocken. Ammunisjonen brukt til glocken var ikke like ekspanderende, så de har fått mye renere sår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan ha hatt bare en rød prikk i panna, men ha manglet bakhode. Inngangssåret er på størrelse med kula, det er først når den treffer at den splitter seg opp og fører til at bakhodet blir grøt. Evnt ansiktet om man blir skutt i bakhodet.

Så var det endel som ble skutt med glocken. Ammunisjonen brukt til glocken var ikke like ekspanderende, så de har fått mye renere sår.

Ja,men rifleammoen var jo i kaliber 22.cal. ikke så voldsomt store greier akkurat...

Har vanskelig for å forstå at den kan 'blåse' bort halve huet på folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men rifleammoen var jo i kaliber 22.cal. ikke så voldsomt store greier akkurat...

Har vanskelig for å forstå at den kan 'blåse' bort halve huet på folk...

.223 remington. Den sivile versjonen av 5.56. Samme som blir brukt av Hæren f.eks. 5.5 millimeter tjukt blylegeme med utgangshastighet på 850ms som sprer seg i tusenvis av biter. Det gjør skade, ja.

Jeg laget en flott animasjon som viser ekspanderende vs helmantlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste døde han umiddelbart, før han rakk å kjenne noen smerte.

Nå er det vel ingen som har overlevd noe slikt, så hvordan vite at han ikke kjente smerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det vel ingen som har overlevd noe slikt, så hvordan vite at han ikke kjente smerte?

Fordi døden inntreffer umiddelbart, før nervene rekker å sende signaler til hjernen om smerte. Når hjernen blir skutt i filler er den heller ikke i stand til å oppfatte signaler om smerte.

Ganske logisk, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.223 remington. Den sivile versjonen av 5.56. Samme som blir brukt av Hæren f.eks. 5.5 millimeter tjukt blylegeme med utgangshastighet på 850ms som sprer seg i tusenvis av biter. Det gjør skade, ja.

Jeg laget en flott animasjon som viser ekspanderende vs helmantlet.

Fullstendig klar over hva ekspanderende ammo er,sikkert vel så godt som deg...

Du kommer ikke bort ifra at 5.56mm er ett relativt lite kaliber uansett hvordan

du vrir og vender på ting...

Men greit nok,hva en legger i begrepet 'blåste vekk halve huet' er vel

relativ,(som alt annet her i verden) sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig klar over hva ekspanderende ammo er,sikkert vel så godt som deg...

Du kommer ikke bort ifra at 5.56mm er ett relativt lite kaliber uansett hvordan

du vrir og vender på ting...

Men greit nok,hva en legger i begrepet 'blåste vekk halve huet' er vel

relativ,(som alt annet her i verden) sikkert...

Det er stort nok åpenbart. Du har jo selv sett hva det kan gjøre med et hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.223 remington. Den sivile versjonen av 5.56. Samme som blir brukt av Hæren f.eks. 5.5 millimeter tjukt blylegeme med utgangshastighet på 850ms som sprer seg i tusenvis av biter. Det gjør skade, ja.

Jeg laget en flott animasjon som viser ekspanderende vs helmantlet.

smakløst, ser ut som du behandler det som en vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...