Gå til innhold

Grethes dagbok

Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

De ukene som har gått siden sist jeg skrev har fløyet avgårde. Jeg har vært mye sosial, vært mye ute og lest en del til eksamen.

Nå er jeg hjemme i Oslo. Var hos eksen i sted, og fortalte hvor skapet virkelig stod. Han trodde visst at han fremdeles hadde en sjanse hos meg, men han har ikke det. Det var så tungt, så kjedelig, kjipt, vondt, jeg vil jo så gjerne være sammen med han men det går ikke. Jeg blir helt ødelagt.

Jeg trodde jo at jeg skulle være med venner nå som jeg kom til Oslo. Men det viser seg at alle skal være med sin kjærester, så her sitter jeg da... alene, i min egen hjemby, og har absolutt ingen å være med. Sitter her, nysingle og jævlig, og trenger seriøst bare å glemme litt av all jævelskapen bare for et par timer. Men neida....

Sofaen og meg i kveld. Jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Har lest gjennom hele boken din :)

Kjipt med eksen, men godt du har bestemt deg. Tungt, men nødvendig.

Kjenner meg forøvrig igjen med dette med å være i hjembyen, mens alle venninner er opptatte. Kjedelige greier altså!! Er du tilbake i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her var det lenge siden jeg har vært, gitt.

Ting går IKKE min vei for tiden, alt går nedover og eksamen er på tirsdag. Jeg kan ingenting..... Denne måneden har vært full av dritt, men heldigvis skulle venninnen min komme på besøk fra Oslo til Trondheim denne helgen... Helt til bussen hun satt på veltet i natt....... Herregud, jeg er bare så innmari glad for at det gikk bra med henne - hun slapp unna med et kutt på albuen og skrekken... Det var helt grusomt å våkne til den meldingen. Men hun er hjemme i bygden sin nå med mor og far, så hun har det bra. Etter forholdene hvert fall. Jeg som hadde gledet meg SÅ mye til å se henne igjen. Heldigvis har jeg bestilt togbillett hjem til Oslo etter eksamen, så jeg får se henne da. Jeg skal klemme henne så hardt og aldri slippe henne igjen. Jeg var så redd... :(

Er ikke så mye jeg får gjort, jeg ser på Frustrerte Fruer for å få tiden til å gå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som ikek trodde helgen kunne bli verre!

Våknet opp på lørdag til et brev fra min romkamerat. Takk for støtten, stod det, og så lå mobilen hans igjen hjemme. Har aldri vært så redd i hele mitt liv. Politi og hele pakka.... :( Det gikk bra, han har det bra, og innså at det kanskje kunne misforstås! (nei, du tuller...!)

Herregud. eksamen tirsdag. Og så skal jeg HJEM på onsdag. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på eksamen imorgen, tvi tvi :danse:

Tusen takk! Jeg håper jeg står, men om jeg stryker så får jeg ta den opp igjen til høsten. Så det ordner seg. Og etter eksamen er det kosekveld med en venninne og så, når jeg våkner onsdag morgen, da skal jeg HJEM :D

Ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to lange og ganske fæle mnd, toppet med den lengste helgen i hele mitt liv, sa sensorene (da jeg brøt totalt sammen....) på eksamen at jeg burde få en legeerklæring på å få utsatt eksamen. Takk. Jeg føler meg som en taper, for det er IKKE typisk meg å droppe eksamen.... Men nå er hodet mitt alle andre steder, jeg har ikke sjans.... :( Så da får jeg ta det opp senere! HELDIGVIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to lange og ganske fæle mnd, toppet med den lengste helgen i hele mitt liv, sa sensorene (da jeg brøt totalt sammen....) på eksamen at jeg burde få en legeerklæring på å få utsatt eksamen. Takk. Jeg føler meg som en taper, for det er IKKE typisk meg å droppe eksamen.... Men nå er hodet mitt alle andre steder, jeg har ikke sjans.... :( Så da får jeg ta det opp senere! HELDIGVIS.

Det ordner seg! Du prøvde, og bare det sier som sagt sååå utrolig mye om deg og din stå-på-vilje! Jeg håper du får noen fine dager hjemme nå, med avslapning, kos, venninneklemming og alt annet du har fortjent! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg! Du prøvde, og bare det sier som sagt sååå utrolig mye om deg og din stå-på-vilje! Jeg håper du får noen fine dager hjemme nå, med avslapning, kos, venninneklemming og alt annet du har fortjent! :klemmer:

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH det er så deilig å være hjemme! jeg gikk å la meg klokken ni i går kveld, stod opp klokken seks og dro på skitur i marka. DEILIG. Nå har jeg hele dagen foran meg... :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ENDELIG hatt en fin dag! Den har vært etterlengtet <3

Først var jeg, som sagt på skitur i marka! I ett-tiden dro jeg ned på Kaffebrenneriet for å møte en venninne jeg ikke har sett siden august(!). Det var såå koselig, og jeg har virkelig savnet henne. Det var fint å skravle og prate om alt som har skjedd og skal skje :) Og på koppen min stod det "du er søt <3" fra han som jobbet der. it made my day, jeg ble seriøst SÅ glad. Hahha. Resten av dagen og kvelden har jeg vært hos søsteren min og den fineste hunden i verden :) Vi har laget mat og sett på TV! Skikkelig deilig å være med min aller næreste i hele verden. Hva skulle jeg gjort uten søss?! <3

Jeg kom akkurat hjem nå, og det er boms i seng før jeg skal på galleri og fotoutstilling med hun jeg egentlig skulle få besøk av i Trondheim (men som ikke kom pga bussulykken...).

Morgendagen blir også fin. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..... OG i dag har jeg spontankjøpt billett til THE KILLERS!!!!!!! UÆÆÆÆÆ :D artiig! Drar snart, det blir helt VILT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hjernen min har koblet totalt ut. Klarer ikke gjøre noe på studiet mitt, jeg bare vaser rundt hver eneste dag. Prøver å gjøre ting som skal få meg i bedre humør; ingenting fungerer. prøver å gå turer, det fungerer ikke. Prøver å lese bøker, det fungerer ikke.

Det er bare et stort og svart hull og jeg klarer ikke fjerne det. Jeg liker ikke min egen personlighet, syns jeg ar mange feil. Vet jeg er streng med meg selv, men jeg føler meg så totalt mislykket....

Har kjent dette siden januar. Har god erfaring med depresjon fra før, og vet at en dårlig periode er som regel kun en dårlig periode. Men ikke nå, ikke når det enda ikke har gått over.... Hjelpes.... "/

Tror jeg ringer SiT i morgen, de har et lavterskeltilbud. Kanskje jeg har godt av det?

Så kjipt å føle det sånn her så lenge! Jeg har selvfølgelig hatt fine dager også, det er ikke det, men når jeg kommer inn døren etter en fin dag kommer alle tankene mine og ødelegger! :( Teite hodet mitt, fortjener litt deng, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Ring SiT, du! Det er ikke skummelt og de er kjempeflinke til å hjelpe, ingen sak er for liten eller stor etter det jeg har hørt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hvordan går det med deg? :)

Jeg har helt glemt dagboken min her!

Det går ikke så bra. Dessverre. Depresjonen har ikke gitt seg, men nå har jeg psykolog jeg går til, og jeg har flyttet hjem til Oslo. Jeg begynte på et studie, men hoppet av da jeg skjønte at depresjonen var for stor til å klare studiet.... Så nå jobber jeg bare og prøver å gjøre meg selv lykkelig. Er ikke så lett, dessverre.... :(

Uff, håper det går videre snart. I dag har jeg gått en times tur i byen, fra Majorstuen og ned til Solli, nedover Vika, opp Frogner og hjem igjen til Majorstuen. Det er tåke i Oslo i dag, men veldig deilig å gå ute med podcasts på øret. I kveld skal jeg på konsert og det blir jo veldig hyggelig! Men før det har jeg en del klesvask g romrydding som må gjøres, dessverre! KJEDELIG.

Jeg prøver å gjøre ting som gjør meg glad. Gå turer i skogen, være med søster og gode venner, men det skal mye til. I går hadde jeg en fin dag! Håper at dagen i dag også blir fin. Det føles som om livet mitt er satt på vent, og jeg ser veldig mørkt på fremtiden. Men forhåpentligvis så blir det bedre etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var dårlige nyheter! :klemmer:

Så bra at du kommer deg ut og finner på ting, i hvert fall! Håper du får en fin dag og helg, og at du snart kommer deg opp av gropa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...