Gå til innhold

Grethes dagbok


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Dere... i går skaffet jeg meg "Endelig ikke-røyker". Herregud... herregud...

Har ikke røyket noe i dag. Skal ikke røyke noe i dag. Vil ikke røyke noe i morgen. ALDRI igjen. Og det KRIBLER I MAGEN AV TANKEN. DEILIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røykfri, dag to. Hallelujah! Føler meg veldig bra.

Har lyst på røyk, samtidig som jeg ikke har lyst på røyk.... Jeg har lyst på en røyk, men jeg vil ikke ødelegge det fine jeg har gående nå. Jeg føler meg SÅ BRA, men er redd for å sprekke i helgen når jeg skal på hytta med kjæresten. Han røyker. Men jeg tror kanskje jeg skal be han om å høre på Endelig ikke-røyker, så kanskje jeg kan klare å få han til å slutte med å snuse også... er vel litt av samme greia... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så ble alt møkk og dritt igjen.

For det første har jeg lyst på en røyk.

For det andre har jeg kranglet sinnsykt med kjærsten. For å være ærlig vet jegi kke om jeg i det hele tatt vil hjem i helgen for å se han...

For det tredje er jeg lei meg pga endometriosen igjen. Jeg har fått vondt igjen - typ ordentlig vondt. Ulogisk, fordi jeg er på sprøyten, men uansett: vondt. Det hjelper heller ikke å bli minnet på sykdommen min via smertene 24/7, men i TILLEGG har altså da to venninner født denne uken.

Jeg? Nei, jeg vet ikke engang om jeg kan bli gravid, jeg. Det ene kroppen min faktisk er laget for - nei det er ikke sikkert at jeg kan gjøre. For noe dritt dritt dritt dritt dritt dritt. DRITT, rett og slett.

HVORFOR skal jeg være så lei meg?! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bliså nedfor for så dust ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger hadde det vært enklere om jeg faktisk hadde noe håndfast å sørge over. Så jeg slipper å gå rundt og føle at jeg ikke kan fortelle noen om at jeg har det vondt - fordi jeg egentlig ikke har noe å sørge over... .Det er slitsomt.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller ta solarium, vitaminD hjelper både på hjerne og humøret :)

Hadde bare en sånn skikkelig skikkelig drittdag. Men nå er ting tilbake på riktig spor. Må bare få levert semesteroppgaven... Som skal gjøres... innen 00.00?! Jeg kan ikke henge mer på KG nå...

PS: bare å piske meg litt i skinnet, altså. Det har jeg bare godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare en sånn skikkelig skikkelig drittdag. Men nå er ting tilbake på riktig spor. Må bare få levert semesteroppgaven... Som skal gjøres... innen 00.00?! Jeg kan ikke henge mer på KG nå...

PS: bare å piske meg litt i skinnet, altså. Det har jeg bare godt av.

Lykke til Grethe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en DEILIG dag i dag. Selv om den startet med hodepine, angst og kvalme... En øl ble mange plutselig. Har igjen funnet ut at byen ikke er noe for meg, og jeg skjønner ikke hvorfor man gidder. Jeg er så lei! er en grunn til at jeg ikke hadde vært ute siden fadderperioden(og da følte jeg at jeg måtte....)

Uansett har jeg fått handlet masse i dag. Tror egentlig ikke jeg trenger å handle på kanskje to-tre uker nå! Deilig! :) Det er fullt i skapet nå, kjøleskapet holder på å velte så her er det masse god mat å fråtse i for min del. Og så mye deilig og sunt! Elsker å kjøpe nye grønnsaker, i dag kom jeg hjem med en bunt neper som jeg tenker skal oppi grønnsakssuppen. Namnamnam!

Har forresten blitt satt på ny medisin. Som koster den nettet sum av 1300 kr hver tredje måned! Hahahahaha det er til å gråte av. Forhåpentligvis kan mamma hjelpe meg, men jeg har uansett sendt søknad om støtte fra NAV. Trodde ALDRI jeg skulle bli en av "de", men jeg har jo ikke sjans til å klare denne medisinen alene nå..... :(

Håper dere har en bra lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært stille her nå... Jeg prøver å holde meg oppegående og energifull - men er ikke lett...

Merker at det nå er en stund siden jeg tok sprøyta, og at det er på tide å sette ny. Problemet er bare at jeg ikke skal sette ny - jeg skal begynne på enda en ny medisin. En ny jævla medisin som ikke bare er SVINDYR, men som i tillegg det ikke er prevensjon i. Om jeg kan bruke vanlige p-piller i tillegg? NEIDA det kan jeg ikke.

Gummi de neste årene frem til vi evt blir prøvere da. Jippi.....

Altså, når skal ting gå min vei?

(Trente i dag, forresten. De som sier at trening gir energi LYVER. Jeg er bare ødelagt. Ok, jeg vet det blir bedre... Men akkurat nå ser jeg bare svart på alt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man skrive, når det ikke skjer noe nytt i livet... Jeg venter fremdeles svar fra HELFO om refusjon/støtte for medisinkostnadene mine. Får ikke kjøpt de før jeg får støtte, så egentlig går jeg bare her i smerter enn så lenge. Typisk nok...

I kveld skal jeg til venninne av meg som har et lite vors før de skal på konsert. Jeg holder meg edru nå som jeg har så vondt. Jeg merker at sukker/karbohydrater gjør smertene verre - men ikke nok til at jeg begynner på lavkarbo. Ikke sjangs i havet om jeg klarer meg uten gjærbaksten min!!! Jeg har heller bare kuttet drastisk ned :) Det fungerer det også.

Ellers går livet sitt vante gang. I går kokte jeg opp vann til varmeflasken ca 5 ganger, annenhver time. Trenger at den er helt kokende, da blir det mer bedøvet enn vondt... :P Passer meg utmerket. Frem til vorset i kveld skal jeg bare spise middag, se på Gilmore Girls og lese litt til eksamen! Deilig emd rolig-fredag. Håper dere har det bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

ÅH avstandsforhold... Håpløst... :( Ender opp med at vi krangler så mye, og generelt sett ikke føler det er noe bra. Men så VET jeg at dette er pga avstanden, og det sier vi begge to. At vi krangler om div småting, fordi vi savner hverandre så fælt.

Under tre uker til han kommer på besøk til meg nå. Jeg gleder meg veldigveldigveldig.

I mellomtiden skal jeg lese til eksamen, kose meg med venner og bare nyte studenttilværelsen. Om jeg klarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyr dagene avgårde...

Hele helgen har jeg lest og lest og lest og lest. Har lest i dag. Skal lese i morgen. Skal lese hver eneste dag frem til mandag - for da har jeg eksamen! Og etter eksamen skal jeg lese på både tirsdag, onsdag og torsdag. Jeg elsker studiet mitt - men det er MYE lesing! Nå skal jeg prøve å henge meg litt på forskudd, for kjæresten kommer på besøk neste helg (ikke den som kommer nå, men neste etter det igjen, rett etter eksamen), og jeg vil helst slippe å lese når han er her. Så da blir det lesing før han kommer :)

Jeg har fått meg en venn som jeg har det så SINNSYKT gøy sammen med. Det er så fint at jeg endelig har begynt å få venner. Ting gikk sinnsykt treigt i starten, men nå føler jeg at det begynner å løsne! Som jeg sikkert har sagt tidligere så går jeg på studiet med ganske mange forskjellige folk fra meg, så å få venner har ikke bare vært enkelt. Men nå... åh, nå begynner jeg virkelig å trives i byen!

Men nå må jeg lese litt greske tragedier - jeg kan oppdatere dere senere! (Hvis det er noen som leser, da? Hallooo?).

ha en fin kveld <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, i morgen har jeg eksamen! Og GJETT hva som har skjedd.... senebetennelse i håndleddet... Strålende! Passer jo utmerket... Heldigvis er eksamen muntlig, men dette ødelegger hele dagen min i dag; hadde nemlig tenkt å lage tankekart over alt jeg kan. Men dette gjør jo så vondt at jeg ikke klarer å holde en penn en gang.

Ble ikke overrasket egentlig, da jeg har skrevet ut to nye penner og brukt en hel blyant på to måneder. Jeg ba jo litt om det ved å være flittig student, men men... Satser på at en uke uten skriving gjør susen så den stakkers hånden min får litt fred. (merker det er håpløst å bare bruke en hånd på tastaturet... tar jo evig lang tid!)

Om 3 dager kommer kjæresten min hit, og det blir såå braaaaa! Ferdig med eksamen, og mens han er her skal jeg kose meg med skjønnlitterært pensum, siden det ikke krever like mye som faglitteraturen.

Ting går veldig bra for tiden. Til tross for at jeg er så lei av å lese om Aristoteles og Longonis, elsker jeg studiet mitt. Og det beste er at det vi har hatt til nå er det tyngste og vanskeligste! Utover blir det lettere og morsommere. Litteratur, altså. Virkelig glad for at jeg tar dette! Men nå må jeg lese og repetere mer... Ønsk meg lykke til på eksamen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...