Gå til innhold

Grethes dagbok


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Da begynner smertene å øke i styrke. Har ventet på dette.... Jeg får ta meg et varmt bad.

Åh, dere må faktisk lese Hundreåringen av Jonas Jonasson! En av de morsomste bøkene jeg har lest!!! Den handler om en hundreåring som krabber ut av vinduet sitt på gamlehjemmet og turen hans derfra. Også får vi vite masse om livet hans.

Utrolig morsom og vittig skrevet bok, den er faktisk så morsom at jeg ler høyt noen ganger. Så løp til biblioteket og lån!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er smertene enda kraftigere! Føles ut som om mensen er på vei..... Det er jo ikke så rart, sluttet på p-pillen for 5 dager siden (jøss, tiden flyr). Sprøyten ble satt søndag og jeg går rundt og venter på hetetokter osv...

Dette kan bli gøy!

Uansett så blir det tur med kjæresten til hjembyen hans i helgen, og jeg gleder meg skikkelig. Blir deilig å komme ut av denne møkkabyen som bare gjør meg, og han, deprimert. Trenger litt frisk luft og frihet. Ikke minst får jeg møte de jeg kjenner der oppe igjen også. Woho! Satser på at jeg ikke får bivirkninger fra sprøyten før ETTER turen, da. Tar med meg bivirkningsdempende piller allikevel, sånn for sikkerhets skyld.

Er litt morsomt å gå rundt og vente på hetetoktene, egentlig. Litt spennende, men gruer meg også. I dag møtte jeg en venninne og vi gjorde egentlig narr av at jeg skal i overgangsalderen.

Typ "nå må du reise på ferie til kanariøyene og strikke på flyet, bake boller og hvordan går det med barnebarna?" Det var UTROLIG deilig å le litt av dette også, selv om det stikker litt i hjertet. Jeg er heldig som har en så fin venninne som henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor er viktig å ha, ja. Å kunne spøke litt med det, er bare positivt, tror jeg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste bort denne helgen, uten data osv. Fantastisk deilig å nyte helgen med kjæreste og hans venner og familie! Åh, jeg har hatt en så bra helg og følelsen jeg hadde da vi satte oss på toget sa virkelig til meg at jeg MÅ ut av Oslo snart, jeg MÅ vekk!

Heldigvis har jeg ikke fått noen bivirkninger til sprøyten enda, men jeg har fortsatt vondt i magen. Ikke vanlig og "evigvarende" smerter, men heller små stikk omtrent der hvor eggstokkene er. Gjør vondt i typ 1 minutt, og så gir det seg igjen. Da er jo ingenting å klage på, for å si det sånn!

Gruer meg ordentlig til hetetoktene kommer, men jeg må innrømme at jeg på en måte gleder meg litt også. Blir litt "spennende", på en måte? Jeg har ikke fortalt til så mange at jeg går på denne kuren, kun de nærmeste, og alle er SÅ nysgjerrige på hvordan overgangsalderen blir. Haha! Det er jo fint å vite at med en gang hetetoktene kommer skal jeg ta bivirkningsdempende piller som gjør livet litt enklere for meg.

Håper uken som kommer også blir bra. Nå sitter jeg i sofaen og koser med med Cafe Cookies (De er så gode!!!!!) og skal snart legge meg. Krysser fingrene for en bra dag i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du blir helt annerledes enn du tror, da? Sånn skikkelig avbalansert og rolig, temperaturen er helt perfekt, samme hvordan det er ellers... Ingen hetetokter, ingenting som kan minne om humørsvingninger...

Det hadde jo vært litt komisk midt oppi det hele. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du blir helt annerledes enn du tror, da? Sånn skikkelig avbalansert og rolig, temperaturen er helt perfekt, samme hvordan det er ellers... Ingen hetetokter, ingenting som kan minne om humørsvingninger...

Det hadde jo vært litt komisk midt oppi det hele. =P

Haha!! Jeg kan jo håpe. Har snakket med besteforeldre i familien om hvordan de opplevde overgangsalderen (siden mamma ikke har kommet så langt enda) og mormor sier at jeg nok må forvente en del plager... Mest hetetokter, da. Men det hadde vært morsomt, ja! Og fryktelig ironisk her jeg går rundt og gruer meg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha!! Jeg kan jo håpe. Har snakket med besteforeldre i familien om hvordan de opplevde overgangsalderen (siden mamma ikke har kommet så langt enda) og mormor sier at jeg nok må forvente en del plager... Mest hetetokter, da. Men det hadde vært morsomt, ja! Og fryktelig ironisk her jeg går rundt og gruer meg... :P

Ikke sant? :fnise:

Men realistisk sett, er det nok en del plager som følger med. Å tro noe annet er vel egentlig bare å stikke hodet i sanden.

Men selv om du får plager, er det ikke sikkert de blir fullt så ille som du forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Nå var det lenge siden jeg var innom, gitt.

Nå sitter jeg på hytta på Sørlandet i pissregn og stiv kuling, da er det godt å ha pledd og te og bok :)

Jeg har fremdeles smerter, de kommer og går og er veldig ustabile. Men til at jeg ikke går på p-piller lenger er dette overraskende lite vondt! Nå er sprøyten i full virkning også, så om et par dager skal jeg starte på hormonpillene så jeg slipper det verste av hetetokter osv. Legen sa at jeg på disse pillene såvidt kom til å merke noe som helst til alle bivirkningene! DET er gode nyheter, jeg var jo livredd for at hele sommeren kom til å være kaos og fæl. Nå krysser jeg fingrene og håper på det beste :)

Håper dere får en fin St. Hansaften, jeg skal spise middag med familien og vi får noen gjester på besøk. Det blir hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da kan vi vel si at overgangsalderen er ordentlig i gang. Spesielt med tanke på at jeg er like hissig som en premenstruell kjerring. Synd dette går utover de i nærheten - heldigvis er det bare søss og mamma, de drar hvert fall ikke fra meg.

Selv om de truet meg med å sette meg på bussen hjem til Oslo i sted.... Haha!

Var så sinna, jeg var så sinna på de begge to, og de KUNNE IKKE LA MEG VÆRE I FRED!!!!! Holdt på å kaste tallerkener og glass veggimellom, men lot kun være pga hunden som var inne da. Holdt isfront med alt og alle i mange timer før jeg gikk ut til de, tente en røyk og sa "jeg troor, jeg troooooooor at jeg KANSKJE skal begynne på de symptomdempende pillene mine". Så lo vi godt alle sammen, mamma sa "wow... jeg hadde ikke engang tenkt at det kunne være en sammenheng" også kastet hunden opp som om ingenting hadde skjedd.

Jeg hadde på en måte glemt litt at jeg har satt sprøyten, jeg har glemt at jeg er syk og at jeg har vondt (har lært å overse smerten, på et vis). Jeg har liksom glemt alt sammen - men nå ble vi jaggu meg alle mann meget godt minnet på det!

Så da popper jeg første pille mot bivirkningene av hormonkuren i kveld og håper at humøret mitt samler seg noenlunde.

Hurra for overgangsalderen! :kjefte::rodmer::fnise::nei::rope: -> alt på en eneste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres skikkelig kjipt ut. Men om ikke annet, er det en sånn situasjon du kan le av i ettertid. Og nå virker det som om det er kommet skikkelig i gang, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Titter innom her hos deg :)

God helg, og god bedring :klemmer:

Takk, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene litt i kast... Snart er det en hel måned siden jeg satte førset sprøyte! Du verden som tiden flyr...

Skal gå på denne hormonkuren frem til september, og da håper jeg at endometriosen har trukket seg tilbake så jeg slipper alle smertene, hvert fall for en liten stund :)

Ellers går livet sin vante gang. I TO år har planen min vært å dra til Trondheim for å studere. Men nå har jeg ikke lyst til å dra fra kjæresten min lenger! Jeg VET at en gutt aldri skal stå i veien for drømmer og planer osv... Men hva om drømmene mine plutselig er endret? Hva om det eneste jeg har lyst til nå er å bo med han og virkelig satse på oss?

Skal jaggu meg ikke være lett. Jeg vil dra til Trondheim, samtidig som jeg ikke vil reise fra han.

Kan være at denne tvilen kommer fordi jeg nå merker bedre hvordan det er å være borte fra han. Har ikke sett han på snart to uker, og det gjør vondt innerst i hjerteroten. Ser han heldigvis på onsdag, da kommer han på besøk hit en hel UKE :D Wiiii!

Off, nå ble det mye rambling her... Håper dere holder ut :) Ha en fin søndagskveld <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker det er ferie nå, skriver bare en gang i uken.... Hehe.

Nå har jeg satt sprøyte nummer to for behandlingen. Fikk en ordentlig nedtur, gikk rett ned i kjelleren. Sikkert en blanding av at kroppen fikk mange hormoner på en gang og en liten "sorg" over behandlingen. Lett er det uansett ikke, og jeg tilbringte hele dagen inne på sofaen i tårer og "depresjons"dalen min. Forferdelig tungt, og lenge siden jeg var så langt nede. Det gikk over til kvelden, heldigvis, men hele dagen var jo ødelagt.

Jeg har også veldig vondt i magen, både av smerter og der hvor sprøyten er satt. Men det begynner å bli bedre, og dessuten etter i går kan det BARE gå oppover.

Ellers er kjæresten min kommet på besøk, vi har fantastiske dager her på hytta sammen med mamma, søss og henens kjæreste. HELDIGVIS kommer de to gutta godt overens, for søss betyr alt for meg - da er det viktig for meg at de kommer godt overens. Alt ordner seg!

Jeg har også takket ja til bolig i Trondheim, og reiser oppover om en måned! UÆÆÆ!!!! Men det blir spennende og nye utfordringer. Føler meg veldig klar, men gruer meg selvfølgelig en del. Jeg krysser fingrene.

Men nå er det grilling på gang i ettermiddagssolen. Håper alle får en fantastiske kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager siden sprøyte nr 2 ble satt, fem dager siden jeg har kunnet gå med olabukse/shortsen kneppet igjen. :fnise: Stikkområdet er utrolig sårt, og bare det å ligge på magen gjør utrolig vondt. For ikke snakke om sex, når ingenting kan komme i nærheten av magen blir ting litt vanskeligere! Bare det at en hånd kom i nærheten gjorde så vondt...

Nå har det aller verste gått over, jeg er fremdeles forsiktig men kan ligge på magen om jeg legger meg rooolig ned. Humøret er nogenlunde stabilt, men er usikker på om det er "hormonene" som snakker når jeg irriterer meg og blir lei meg osv.

Har i en ganske lang stund følt meg litt "skvist" ut av familien, føler meg litt uønsket, i veien og som en tjener, og begynner å bli RIMELIG lei av dette. Orker ikke en gang tenke på hvordan de andre behandler meg - som om jeg er deres personlig vaskefille og tjener. Men min kjære sier at han forstår meg godt - han har sett oppførselen deres mot meg nå den siste uken. Fint å vite at det ikke bare er meg som er heelt crazy loco.

Håper bare at denne behandlingen fungerer, og at den kan gi meg fri for smertene en stund, forhåpentligvis ett år eller fler! Menmen, får ta det som det kommer. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOOO jeg kom inn på førstevalget mitt på NTNU i Trondheim! Da blir det litteraturvitenskap på meg fra høsten av. Bolig er allerede fikset, og jeg har også sendt søknad om stipend til lånekassen. Ææææh som jeg gleder meg nå! Det skal bli godt å komme ut av Oslo :) Jeg flytter opp 11. august og har allerede fått samlet inn en liten del av ting jeg har fått som skal være med meg opp i kollektivet.

Jeg tror jeg er litt rar, da. Noe av det første jeg gjorde da jeg fikk vite at jeg kom inn i Trondheim var å sjekke UT.no etter toppturer i Trondheimsmarka. Får håpe jeg finner noen som har lyst til å være med på tur, da! Er liksom litt stusselig å gå alene i marka. Det er deilig - men best med følge.

Herregud. Endelig skal jeg ut av byen som dytter meg ned i søla. Det skal bli så deilig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen til Trøndelag :hjertesmil:

Takk, takk! Jeg gleder meg masse nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser jeg hvert øyeblikk på ferie med kjæresten, venter bare på at han skal komme og hente meg før vi raser avgårde! Det skal bli deilig med en liten ferie borte fra familien også, merker jeg....

På mandag reiser jeg til hjembyen hans før vi drar på fjellet til helgen. Det blir bra :) Håper alle andre har en like fin ferie som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå har smertene kommet tilbake... Hatt vondt i nesten hele dag, men heldigvis ikke så sterke smerter at jeg blir sengeliggende. Det hadde jeg ikke taklet nå som jeg er på ferie med verdens beste!

Har kommet oss til hjembyen hans, og her er det fullt kjør med planer hele tiden. Blir helt tullerusk i hodet av det, men er jo selvfølgelig morsomt også. Han prøver å få meg til å falle for byen hans, for han vil veeldig gjerne at vi skal flytte hit... Klandrer han ikke for det, og er mer positiv enn negativ til det.

Ellers begynner jeg å tenke mer og mer på dette med helse. Skal ikke legge skjul på at jeg både røyker, drikker en del, spiser pottis og sjokkis selv om jeg prøver å skjerpe meg på dette. Har kuttet ut MYE snop og brus (drikker nå mest farris og ikke sukkerbruser.), men røyken er så vanskelig å gi slipp på. Vurderer å starte treningsdagbok, egentlig. Om det blir her på KG eller ikke vet jeg enda ikke. Jeg vil ikke, og kan ikke, gå ned i vekt - men litt mer muskler, bedre kondis osv hadde bare vært på sin plass! Har virkelig ikke muskler....

Jeg må sove på dette. Vurderer å ta med min kjære ut på rask spasertur i morgen før båttur. Han virker åpen for det. Ønsk meg lykke til, han er et lite sofadyr.... Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...