Gå til innhold

Shaving av lår  

177 stemmer

1. 1. Shaver du lårene?

• Ja
      76
    • Nei
      101

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor mange kvinner det egentlig er som shaver lårene, og hvorfor? Føler du i såfall ikke at du må shave oftere da disse kommer ut mer "stikkete" enn hårene på leggene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet (endret)

Nei, men jeg har lagt merke til at de fleste av venninnene mine gjør det. Jeg har aldri sett behovet.

Jeg har også venninner som barberer armene. DET synes jeg er ganske sært.

Endret av Indra
  • Liker 3
Skrevet

Nei,det trengs ikke.

Skrevet

Jeg har også venninner som barberer armene. DET synes jeg er ganske sært.

Ja! Det synes jeg også er supersært! Det er det jeg tenker litt med lårene også, at en dag så finner man ut at man ikke gidder det mer, og da tar det jo veldig lang tid før det blir normalt og "behagelig" å ta på igjen. Leggene kommer de fleste til å fortsette å "trimme" regelmessig uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har skikkelig hårete lår da? Bare fint på damer det :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg barberer ikke lårene, har aldri falt meg inn at det er noe folk gjør..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skikkelig hårete lår. SVARTE ekle hår så jeg må barbere der. Men siden det tar evig lang tid så gidder jeg sjeldent å gjøre det. Lar være å vise meg avkledd i offentlighet. Må også barbere tær, vrist og på armene . Full i hår :spy:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skikkelig hårete lår. SVARTE ekle hår så jeg må barbere der. Men siden det tar evig lang tid så gidder jeg sjeldent å gjøre det. Lar være å vise meg avkledd i offentlighet. Må også barbere tær, vrist og på armene . Full i hår :spy:

Vet ikke om det er noe trøst for deg...men det er faktisk noen av oss som synes hårete damer er både fint og sexy :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Lurer litt på hvor mange kvinner det egentlig er som shaver lårene, og hvorfor? Føler du i såfall ikke at du må shave oftere da disse kommer ut mer "stikkete" enn hårene på leggene?

Jeg har ikke opplevd at de hårene kommer ut mer stikkende, tvert imot er de fortsatt mykere enn de jeg har på leggene, og de vokser ut saktere. Hvis jeg ikke tar dem på en stund vokser de ut som helt normale myke "lårhår".

Grunnen til at jeg barberer dem er bare ren vane igrunn, det tar bare to minutter i dusjen mens balsamen virker, og jeg synes det ser bedre ut i shorts.

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Ja, jeg barberer lårene. Grunnen til det er egentlig at når jeg var mindre (tror jeg gikk på barneskolen eller noe) så så jeg en episode av top model usa, der de skulle lage reklame for sånne barberhøvler eller noe sånt. Og da måtte jo alle deltakerne shave seg, og de tok både leggene og lårene, så jeg trodde det var helt normalt jeg. Så når jeg selv begynte med det, så tok jeg begge deler:P og nå føles det helt naturlig å shave lårene også. Og jeg har ikke noe mer stikkende hår på lårene enn andre, jeg skjønner ikke hvorfor folk tror det. Det er bare en myte.

Skrevet

Jeg har bare små dun der så trengs ikke. Trodde egentlig ikke at det var så vanlig før inntil nylig heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg shaver lårene noen ganger, andre ganger ikke.

Lårene blir tatt mest fordi jeg ikke finner noe passende punkt å stoppe når jeg tar leggene... :fnise:

Skrevet

Det er så rart at jeg finner den tråden her nå:P i går når jeg hadde shavet meg satt jeg og solte meg, så så jeg liksom håra på låra (lol det rimte) ganske godt så jeg vurderte om jeg skulle barbere de neste gang å :P

Gjest *Paige
Skrevet

Haha, jeg sto akkurat og tenkte på det jeg også. Har lange, men lyse hår, så jeg har ikke pleid det. Men så er det sjeldent shortsvarme før jeg rekker å få litt farge, før i år.. :fnise: Så jeg satser på at folk ikke merker det, eller tror at jeg superselvtillit og lar være med vilje. :ler:

Skrevet

Jeg shaver hele benet, ja. Fordi jeg syns det ser merkelig og unaturlig ut å ha helt glattbarberte legger, for så å ha dun på lårene. Selv om jeg har lyse hår så syns det jo i sola uansett. Det ser bare ut som man ikke har hatt tid til å barbere resten av benet, men måtte stoppe over leggene :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg barberer lårene fordi jeg føler meg mer komfortabel i shorts da. Men om jeg lar være en stund så er ikke det noe problem heller fordi jeg har veldig få og de er egentlig heeelt lyse og myke. Og så fjerner jeg noe hår på armene fordi jeg har jo ikke hår på beina, men armene går greit? :forvirret: Men der fjerner jeg ikke alt, går over med epilatoren raskt og fjerner bare det som følger med første gangen. Så føler jeg meg bare bedre og freshere :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg barberer lårene. Grunnen til det er egentlig at når jeg var mindre (tror jeg gikk på barneskolen eller noe) så så jeg en episode av top model usa, der de skulle lage reklame for sånne barberhøvler eller noe sånt. Og da måtte jo alle deltakerne shave seg, og de tok både leggene og lårene, så jeg trodde det var helt normalt jeg. Så når jeg selv begynte med det, så tok jeg begge deler:P og nå føles det helt naturlig å shave lårene også. Og jeg har ikke noe mer stikkende hår på lårene enn andre, jeg skjønner ikke hvorfor folk tror det. Det er bare en myte.

Det er ingen myte at hårene som vokser ut etter barbering er stive, har stikkende hår allerede dagen etter barbering

• Liker 1
Gjest Liss`pia
Skrevet

nei, har ingen grunn til det. Dessuten er jeg vel litt redd for at at hårene blir hardere, synligere og mer "stikkete" (slik som de oppleves på leggene)

Gjest Solsmil
Skrevet

Det er ingen myte at hårene som vokser ut etter barbering er stive, har stikkende hår allerede dagen etter barbering

Jo, det er en myte. Det kan sikkert føles litt annerledes med en gang de vokser ut, men de er ikke tykkere. Hår blir ikke noe stivere etter barbering enn de var før. Om du barberer deg på leggene, så er jo årene som vokser ut stive, men det er jo fordi de er det fra før også. Hårene på lårene blir ikke noe tykkere eller mer stikkete om du barberer de.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at hårene blir tykkere ja, men det er ikke en myte at de blir mer stikkende når man barberer for de fleste av oss, det er bare å vokse så ser man forskjell. Når man barberer så har man bare den tykkeste delen av hårene som er innerst, fordi den tynneste delen er skjært bort. Når man ikke barberer (som å la de gro eller vokse) så har man også den tynneste delen som er ytterst. Så derfor oppleves de barberte hårene som stikkende for folk flest, noen gjør kanskje ikke det. Og de ser derfor tykkere ut og.

Jeg har dun på lårene bortsett fra mørkere hår på innsiden av lårene, så der barberer jeg. Jeg har veldig mørke og lange hår på underarmene :( Det er flaut syns jeg, men jeg syns av en eller annen grunn at det er ekkelt å skulle barbere meg der (pga skape blader) så jeg bruker hårfjerningskrem på armene, da slipper jeg å barbere så ofte som legger og lår. Bruker kremen bare 1-2 ganger i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...