Gå til innhold

Husbråk hos naboer - ringe politi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det masse skriking og hyling (mann og dame) i leiligheten over oss. Problemet er at jeg ikke klarer å tolke hva som blir sagt, og om det er vold i bildet. Jeg hører dører smelles igjen, og et par andre udefinerbare "dunkelyder". Hadde jeg vært sikker på det var noe vold så hadde jeg ringt politiet på flekken. Men tenk om det bare er litt overdreven krangling?

På den ene siden vil en ikke blande seg, mens på den andre siden vil en heller ikke la vær å hjelpe hvis det er mulig. What to do?

Til info så aner jeg ikke hvem som bor der, eller om dette er vanlig da vi kun har bodd her i halvannen måned, og både samboer og jeg er mye på reisefot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For all del bank på først og si i fra til de det gjelder, hvis det da fortsetter så ringer du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det masse skriking og hyling (mann og dame) i leiligheten over oss. Problemet er at jeg ikke klarer å tolke hva som blir sagt, og om det er vold i bildet. Jeg hører dører smelles igjen, og et par andre udefinerbare "dunkelyder". Hadde jeg vært sikker på det var noe vold så hadde jeg ringt politiet på flekken. Men tenk om det bare er litt overdreven krangling?

På den ene siden vil en ikke blande seg, mens på den andre siden vil en heller ikke la vær å hjelpe hvis det er mulig. What to do?

Til info så aner jeg ikke hvem som bor der, eller om dette er vanlig da vi kun har bodd her i halvannen måned, og både samboer og jeg er mye på reisefot.

Er ikke sikkert det er vold inni bildet - jeg og min eks-samboer krangla jevnlig så nesten alle vinduene sprakk.

Gå opp til de og hør om de kan roe seg, og så kan du smugkikke litt på om det kanskje er vold inni bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det er vold inni bildet - jeg og min eks-samboer krangla jevnlig så nesten alle vinduene sprakk.

Gå opp til de og hør om de kan roe seg, og så kan du smugkikke litt på om det kanskje er vold inni bildet.

Samme med meg og mannen før i tida.

Ble passe flau da naboen banka på og spurte om han slo meg..i etterkant slo samme nabo i veggen ved to senere anledninger også. Vi var faktisk så flaue at vi innså at vi måtte kunne kommunisere på andre måter:P

Bank på!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg banket på, uten å bli så mye klokere! Visste ikke helt hva jeg skulle spørre om, og for å være helt ærlig så var jeg redd det var noen gærninger som bodde der. Uansett, så åpnet mannen døren, rettere sagt: han stakk hodet ut så jeg ikke kunne se inn, tydelig rasende, og helt rød i ansiktet. Jeg spurte bare om det gikk bra, og om de kunne roe seg litt da det begynner å bli sent på kveld. Hørte hulking i bakgrunnen, og det var omtrent det jeg fikk observert før han smalt igjen døren.

De har så klart ikke roet seg det grann.

Edit: og der forsvant anonymiteten gitt! :)

Endret av MissCoverdale
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg banket på, uten å bli så mye klokere! Visste ikke helt hva jeg skulle spørre om, og for å være helt ærlig så var jeg redd det var noen gærninger som bodde der. Uansett, så åpnet mannen døren, rettere sagt: han stakk hodet ut så jeg ikke kunne se inn, tydelig rasende, og helt rød i ansiktet. Jeg spurte bare om det gikk bra, og om de kunne roe seg litt da det begynner å bli sent på kveld. Hørte hulking i bakgrunnen, og det var omtrent det jeg fikk observert før han smalt igjen døren.

De har så klart ikke roet seg det grann.

Er du TS?

Hva svarte han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det går helt fint med oss takk" og så smalt døren igjen. Han så ikke ut som verdens snilleste mann for å si det sånn, men jeg jo aldri sett dem før, og kan ikke dømme ut i fra det. Som et par andre påpekte, kan være de bare krangler høylydt. Men samtidig så har jeg en gnagende følelse. Tenk om det er noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at de ikke har roet seg.

Tror jeg ville ringt politiet. Bedre å ha ringt en gang for mye enn en for lite.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Da har jeg banket på, uten å bli så mye klokere! Visste ikke helt hva jeg skulle spørre om, og for å være helt ærlig så var jeg redd det var noen gærninger som bodde der. Uansett, så åpnet mannen døren, rettere sagt: han stakk hodet ut så jeg ikke kunne se inn, tydelig rasende, og helt rød i ansiktet. Jeg spurte bare om det gikk bra, og om de kunne roe seg litt da det begynner å bli sent på kveld. Hørte hulking i bakgrunnen, og det var omtrent det jeg fikk observert før han smalt igjen døren.

De har så klart ikke roet seg det grann.

Edit: og der forsvant anonymiteten gitt! :)

så ring politiet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff du var som ringte på og spurte TS!

Ettersom det ikke har gitt seg så tror jeg at jeg hadde ringt politiet. Bedre å gjøre det en gang for mye, enn en gang for lite.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hullet hun i bakgrunnen? Uff, jeg hadde nok ringt politiet. Er jo noe som ikke stemmer når de ikke roer seg etter at naboene har ringt på å bedt dem roe seg :klo: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte rett etter forrige innlegg, da jeg hørte et grusomt skrik og skikkelige "ulyder", som bare høres verre og verre ut. Og nå føler jeg meg som en totalt tilbakestående idiot som bare sitter her og venter på at noen andre skal hjelpe til. Stakkars dame der oppe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Sånn skal du ikke føle det! Om det som foregår er så ille som det høers ut, kan du risikere egen helse om du blander deg inn. Slike situasjoner er det mye bedre å overlate til politiet - som tross alt har utdanning for å kunne håndtere det.

Den beste hjelpen du kan gi henne og andre i samme situasjon, er å ringe politiet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt grusomt ut. Håper politiet kommer snart, og jeg ville nok spurt politiet i etterkant om det var riktig å kontakte dem. Da får du jo avklart litt om det var alvorlig det som foregår der oppe ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ringt. Et vennepar av meg på hotell i Portugal opplevde noe lignende. Natt ettter natt var det et fæla bråk fra naborommet, men de tenkte ikke noe særlig om det først. Etter hvert ble de derimot ganske lei, for det ville ha ro på rommet, så de klagde til resepsjonen.

Dagen etter fikk de vite at hotellfolkene hadde gått for å be dem om å dempe seg, og funnet konen slått til blods på rommet.

Så ring heller en gang for mye! Du får helt sikkert politiet til å si at det var en annen naboer, flere naboer, forbipasserende eller lignende som har klaget, selv om dette kanskje gjennomskues av de ovenpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt der oppe nå, har purret på politiet og sagt det haster, for det jeg hører er IKKE greit! Hørtes heldigvis ut som damen jeg snakket med trodde på meg, og skulle se om hun kunne få sendt noen snarest mulig.

Tror ikke jeg kommer til å snakke med politiet etterpå, da mannen over sikkert allerede tror at det er jeg som har ringt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Du har nok helt klart gjort det rette med å ringe politiet TS, får håpe det ordner seg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...