Gå til innhold

14 minutter på 3000-meteren bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hvar1

Springer på 7 min ;)) passe bra

Det vil jeg mene siden du kommer til å få notert verdensrekord hvis du deltar i et mesterskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Springer på 7 min ;)) passe bra

Det er imponerende, og ny verdens rekord.

Defar løp på 8.23,72 og knuste den tidligere rekorden med over fire sekunder.

Etiopiske Meseret Defar satte ny verdensrekord på 3000 meter innendørs under et stevne Stuttgart.

http://www.nrk.no/sport/friidrett/1.1759018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, forten minutter er faktisk en ganske dårlig tid. Ikke noe over middels i alle fall, når du er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Hallo, forten minutter er faktisk en ganske dårlig tid. Ikke noe over middels i alle fall, når du er kvinne.

Selvsagt. Og du er en en dem som bruker en 7-8 minutter på distansen antar jeg? 14 minutter er over middels for en kvinne på 3000-meter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Springer på 7 min ;)) passe bra

Det er ganske stor forskjell på 100-meteren og 3000-meteren (3 km) :lur:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en alt, alt for dårlig tid i dag. Jeg er fornøyd allikevel. Det var første gang i sesongen jeg klarte å holde en høy intensitet, alt teknisk fungerte og jeg klarte å holde oppe motivasjonen til tross for at bein og lunger gjennom nesten en time skrek i fortvilet desperasjon etter mer oksygen. Endelig! :biggrin:

Hva man er fornøyd med kommer an på forutsetningene. Det er vel strengt tatt ingen grunn til å overprøve hennes fornøydhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En helt utrolig fjasete tråd.....

*enten juger man om tider eller så diskuterer man hvem og hva som er feit...

grattis, idioter !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Jeg hadde en alt, alt for dårlig tid i dag. Jeg er fornøyd allikevel. Det var første gang i sesongen jeg klarte å holde en høy intensitet, alt teknisk fungerte og jeg klarte å holde oppe motivasjonen til tross for at bein og lunger gjennom nesten en time skrek i fortvilet desperasjon etter mer oksygen. Endelig! :biggrin:

Hva man er fornøyd med kommer an på forutsetningene. Det er vel strengt tatt ingen grunn til å overprøve hennes fornøydhet?

Det må jo sies at jo har lagt lista høyt med både nick og bilde! :P

Endret av Hvar1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å teste meg på 3000. Er det noen baner i oslo jeg bare kan dra til og løpe når som helst?

Bislett er åpen for folk flest har jeg hørt, men jeg vet ikke om det er spesielle tider.

Syns 14 min er bra, jeg.

Det spørs jo også hva man trener, kan være veltrent uten å ha fokusert veldig mye på løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Husker ikke hva jeg sprang den på, men jeg lå på 4.9 på karakter skalaen på den testen. Det var surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er bra. I militæret er dette feks et minstekrav. Jeg løp den på 13 min på vgs, og jeg løp ikke mye i den perioden der. På beste tid var jeg nede i 12 min. Trener hun mye burde hun kunne få til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi løp 3000 meteren på vgs var under 12 minutt 5 for jenter og 12-14 var 4, over 14 var 3 og over 16 var 2. For gutter tror jeg alt var 1 minutt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Synes ikke det er bra. I militæret er dette feks et minstekrav. Jeg løp den på 13 min på vgs, og jeg løp ikke mye i den perioden der. På beste tid var jeg nede i 12 min. Trener hun mye burde hun kunne få til det samme.

I forsvaret er det fysiske minstekravet på 3000-meter 15 minutter for kvinner og 14 minutter for menn, og det er jo en kvinne det er snakk om her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninna mi er 170cm, hun veier 68kg. Hun er 66cm rundt midjen, hun er 90cm rundt hoftene, og 95cm rundt puppene, hun har muskler og kropp stram som en felestreng.

neste gang du uttaler deg om "småtjukk" bør du vite at det ikke bare er fett og tykkelse som veier.

Jeg er imponert over kunnskapen om venninnens vitale mål :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva jeg ville løpt dette på.

Men lurer på en ting, hvordan er dere løper for å klare dette på ei bra tid? Er det jogging, full spurt, begge deler? Og hvordan må man løpe for å klare dette på 14 minutter? Blir det rolig jogging hele veien eller blir det litt gåing og jogging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forsvaret er det fysiske minstekravet på 3000-meter 15 minutter for kvinner og 14 minutter for menn, og det er jo en kvinne det er snakk om her.

Det er minstekravet for at man i det hele skal bli vurdert. Som mann vil man sannsynligvis ikke komme videre med en slik tid. Som kvinne har du, som du sier, et minutt mer å gå på - men det er ikke vanlig å ligge på 3,0 hvis man har trent og har ønske/vilje om å komme videre. 13 minutter, da er jeg personlig fornøyd.

De som forteller at de gjør det under 10 minutter; hvorfor er dere ikke i verdenstoppen som fulltime indrettsutøvere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I forsvaret er det fysiske minstekravet på 3000-meter 15 minutter for kvinner og 14 minutter for menn, og det er jo en kvinne det er snakk om her.

Ja, og da får du den dårligste karakteren i Forsvaret. I hvertfall der hvor jeg var. Dette var for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange normalvektige løper kanskje på 15 min etter en lang periode med lav/ingen aktivitet. Det krever ikke mange økter før tiden går ned til 13min, og så videre nedover.

Vil ikke si at 14 min er bra om man trener kondisjon en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og da får du den dårligste karakteren i Forsvaret. I hvertfall der hvor jeg var. Dette var for kvinner.

Må pirke litt. Det er dårligste karakter hvis du er ved en av spesialavdelingene, f.eks jeger.

Det er minstekrav normalt sett. Ergo ikke dårligste karakter, viktig forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt klart et definisjonsspørsmål.

JEG hadde vært dritfornøyd om jeg løp 3000 meter på 14 minutter! Hadde lett skrytt av det til mine venner og! ...hadde derimot ikke skrytt av å ha gode venner, som overanalyserer treningsprestasjonene mine...

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...