Gå til innhold

14 minutter på 3000-meteren bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som sa hun hadde sprunget 3000-meteren på 14 blank. Hun var pussignok svært fornøyd, selv om hun trener ganske mye. Jeg trener svært sjelden, bortimot aldri, men tror ganske sikkert at jeg ville klart å løpe den på i alle fall 12-13 minutter? Har aldri prøvd, så jeg vet jo ikke, men 3000 meter er da ikke så langt..

Er 14 minutter en bra tid? Hvor sprek er egentlig venninna mi? :) Hun er 17 år - to år yngre enn meg. Tror hun veier sånn cirka 63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UngKalven

Jeg husker vi løp 3km på skolen en god del. Tror de beste guttene gjorde det på rundt 12-13 minutter. Og det var 8-10. klasse. Hvis det er en målestokk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo , det er jo dritt dårlig daa :S jeg springer den på 8 minutt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var 1 km man løp jeg, på ungdomsskolen. Men da var det vel 3k da? Jeg var innom 15 min ca (pluss minus), og synes å huske at jeg gikk noen av de rundene rundt banen?:P

Endret av frøkenfryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en småtjukk 17årig jente er det vel helt ok.

Haha, kråkefjas. Så 63 kg på en 170 høy jente er mye synes du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngKalven

hallo , det er jo dritt dårlig daa :S jeg springer den på 8 minutt ;D

Imponerende. Jeg håper du er med i OL-troppen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Her har du til sammenligning forsvarets krav på 3000-meter (lederutdanning): http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/sider/krav.aspx. En 3000-meter på 12 minutter betyr 4 minutter pr. kilometer, og det er relativt fort når du skal klare å holde farta i tre kilometer, og spesielt hvis du aldri trener og ikke er vant til å presse. Noen har jo derimot noen anlegg som man kan misunne og kan klare dette med minimalt av grunnlag. Men du får jo nesten bare prøve for å se da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en småtjukk 17årig jente er det vel helt ok.

Venninna mi er 170cm, hun veier 68kg. Hun er 66cm rundt midjen, hun er 90cm rundt hoftene, og 95cm rundt puppene, hun har muskler og kropp stram som en felestreng.

neste gang du uttaler deg om "småtjukk" bør du vite at det ikke bare er fett og tykkelse som veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Haha, kråkefjas. Så 63 kg på en 170 høy jente er mye synes du?

Ikke hør på han, han har aldri hatt en dame før :)

63kg og 170cm høy er veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kråkefjas. Så 63 kg på en 170 høy jente er mye synes du?

Nei, og det har jeg ikke sagt heller. Jeg sa det var en ok tid for en småtjukk 17åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du til sammenligning forsvarets krav på 3000-meter (lederutdanning): http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/sider/krav.aspx. En 3000-meter på 12 minutter betyr 4 minutter pr. kilometer, og det er relativt fort når du skal klare å holde farta i tre kilometer, og spesielt hvis du aldri trener og ikke er vant til å presse. Noen har jo derimot noen anlegg som man kan misunne og kan klare dette med minimalt av grunnlag. Men du får jo nesten bare prøve for å se da? :)

Såpass.. da var det nok 1 km vi gjorde på ungdomsskolen. SÅ godt trent var jeg ikke at jeg rusla 3km på 15 min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det har jeg ikke sagt heller. Jeg sa det var en ok tid for en småtjukk 17åring.

Det finnes da flust av normalvektige og tynne ungdommer som har rævva kondis som garantert ville ha brukt dårligere tid. Pluss at mange småtjukke faktisk har både muskler og kondis og gjerne kan klare det på grei tid.

Normalt spreke folk bør ligge under 15 min på 3000-meteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

Ikke særlig bra tid, nei.

Hvem/hva sammenligner vi med her egentlig? Er det bra i forhold til aktive konkuranseløpere? Helt klart ikke. Jeg er derimot rimelig sikker på at dette er bedre enn gjennomsnittet for en voksen person, i dette tilfellet en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hvar1

Såpass.. da var det nok 1 km vi gjorde på ungdomsskolen. SÅ godt trent var jeg ikke at jeg rusla 3km på 15 min :fnise:

Hvis du da ikke hadde trukket i sjumilsstøvlene dine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvar1

wtf, 14 min er drittdårlig.

Det er morsomt det her altså. Når et tema som dette dukker opp på forumer så spretter dene ene eliteløperen etter den andre fram og har gjennomført ulike distanser på monstrøse tider som setter enhver kenyaner i skyggen. Det slår aldri feil, og jeg har sett en del "tidsdebatter" etter hvert, ikke minst på treningsforumer. 14 min. er definitivt ikke dritdårlig for en kvinne (mosjonist) på 3000-meter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...