Gå til innhold

hundebæsj i private søppeldunker.greit vs ugreit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om folk vil kaste posen sin i vår dunk så må de gjerne gjøre det. Kunne ikke brydd meg mindre. Det er jo ute da, ikke inne i huset mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som får søpla si tømt 2 ganger per uke! Her tømmes den 2 ganger i måneden og jeg er drit lei(bokstavlig talt) av å brekke meg hver gang jeg kaster noe i søppeldunken pga alle posene med bikkjemøkk. Søppeldunken min står tydeligvis utsatt til, så det er mange som bruker den til å kaste hundeekskrementer i.

Hvis det er et så stort problem, så burde du ta en telefon til kommunen og få dem til å sette opp en søppeldunk. Det hjelepr ikke å være sint på kvinneguiden :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et så stort problem, så burde du ta en telefon til kommunen og få dem til å sette opp en søppeldunk. Det hjelepr ikke å være sint på kvinneguiden :)

Nei, dette er ikke mitt problem. Hundeeierne får ordne dette selv. I mellomtiden flytter jeg søppeldunken lenger inn på tomten og hvis jeg da ser noen inne på tomten med hundebæsjpose i hånda, ja da blir vedkommende anmeldt.

Sint? Nei, sint er jeg ikke, bare lettere irritert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke mitt problem. Hundeeierne får ordne dette selv. I mellomtiden flytter jeg søppeldunken lenger inn på tomten og hvis jeg da ser noen inne på tomten med hundebæsjpose i hånda, ja da blir vedkommende anmeldt.

Sint? Nei, sint er jeg ikke, bare lettere irritert.

Javel, da får du bare fortsette å være irritert da. Ikke så veldig løsningsorientert, men det er opp til deg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som dro frem penger. Hva gjør du når du får unger da? Menneskedritt er ikke noe bedre.

Gå på rommet ditt og gjør lekser du. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på rommet ditt og gjør lekser du. :filer:

Tålte du ikke svaret så måtte du være spydig tilbake. Veldig modent av deg :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg pleier å passe på hunden til søstra mi. har alltid med hundepose det henger på båndet.og plukker alltid opp.jeg pleier å være mye ved hundebanen,her er det en selvfølge at folk plukker opp etter hundene og det er også søppeldunker til det.

det jeg lurer på er: er det greit å kaste bæsjeposer i private søppeldunk ? eller skal man vente til man kommer til en offentlig søppeldunk med å kaste den?

hva mener dere?

du mente din egen private?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit å kaste hundeavføring i andres private søppeldunker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålte du ikke svaret så måtte du være spydig tilbake. Veldig modent av deg :filer:

Du syntes du fortjente et ordentlig svar? Beklager, men jeg diskuterer ikke med barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be my guest. Kast i søppeldunken min, den skal det bare søppel oppi uansett. Jeg pleier uansett ikke å puste dypt inn for å dra inn mest mulig søppellukt når jeg står ved søppeldunken, jeg bare åpner den, hiver søpla og lukker. Tar tre sekunder, det klarer jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syntes du fortjente et ordentlig svar? Beklager, men jeg diskuterer ikke med barn.

Ja, jeg syns jeg fortjente er ordentlig svar. Du klarte bare ikke å argumentere mer og derfor gikk du til angrep. Lurer på hvem som er mest moden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:) takk for svar alle sammen:) konkluderer med jeg burde kaste den i min egen søppeldunk,offentlig søppeldunk eller spørre eieren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syns jeg fortjente er ordentlig svar. Du klarte bare ikke å argumentere mer og derfor gikk du til angrep. Lurer på hvem som er mest moden her.

Kjære vene.. du spør hvordan jeg skal takle å ha bæsjebleier fra min baby i søppeldunken, når jeg ikke takler poser med hundebæsj fra andres hunder :klaske::sprettoy:

Problemet er (som du ikke ser ut til å ha skjønt) at folk går inn på min eiendom og kaster avføringa til hunden sin i min søppeldunk!

Det er bare så utrolig frekt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

jeg spør fordi søstra mi fortalte om en søppeldunk som det sto på at de ikke ville folk skulle kaste hundebæsj der.derfor lurer jeg bare om folk reagerer veldig på det eller om det ikke spiller noen rolle.

haha.. Bor vi på samme sted? ;) Jeg pleier å snike meg til å kaste den i nærmeste søplebøtte. Går med to hunder innimellom, og det blir litt mye å bære på.

Selv ville jeg aldri brydd meg om noen kastet i min søplekasse. Det viktigste er at den blir kastet, og at det ikke ligger dritt overalt. Søpla lukter vondt uansett, tror ikke jeg hadde merket noen forskjell. Folk knyter jo som regel igjen posen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Man stapper da ikke annet avfall som måtte ligge langs vegen i første og beste private beholder. Hvorfor skal man gjøre det med hundemøkk?

Ikke? Hvis jeg spiser en is på vei hjem fra butikken, kaster jeg jo også resterende papir og pinne i nærmeste dunk. Har aldri tenkt over at dette ikke var vanlig. Men nå skjønner jeg jo hvorfor det ligger så ekstremt mye søppel nedover veien her.

Vi bor "utsatt" til, men jeg har da aldri opplevd at andre fyller opp dunkene våre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner veldig godt at de som bor ved turområder ikke vil ha posene i dunken sin. Det blir fort noen poser per dag, og ekstra i helgene - så det ender gjerne opp med for lite plass til egen søppel. Og hva er problemet med å bære posene hjem? Dere er spreke nok til å gå tur, men syns det er tungt å bære dritten hjem? Altså, skjerpings hundeeiere! (ja, jeg har hund selv - og tar bæsjen med hjem!) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for meg, så lenge de ikke kaster posen i den private dunken jeg har under vasken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at hundeeiere plukker opp etter hundene sine. Jeg har selv hund, og plukker alltid opp! Men kaster aldri posene i andres søppeldunker da jeg ofte har opplevd selv at det ligger hundedritt klint rundt innvendig i mine egne dunker ... Og det er ikke spesielt delikat ! Lukten i seg selv kan man leve med i de 3 sekundene det tar å kaste søppel, men å vaske dritt fra andres hunder i min søppelkasse kan jeg i aller høyeste grad spare meg for!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ingenting som heter "private" søppeldunker? Alle eies av kommunen og de skifter dem ut med noen tiår mellom. Ingen av oss eier altså søppeldunkene og jeg synes folk kan kaste søppel hvor de vil. Såfremt man ikke fyller opp søppeldunken utenfor huset til naboen fordi det er fullt i den utenfor eget hus da. Men en hundebæsj kan umulig ha noe å si.

man betaler for at dunken blir tømt, hvis man ikke får plass i dunken må en enten leie ekstra dunk eller kjøre ekstra søppel på søppeldynga å da koster restsøppla(her jeg bor koster ikke det man kan sotere). Siden jeg trenger hele dunken for meg selv(blir akkurat overfull siden den tømmes 2 ganger i måneden)blir det for meg dyrt å bli kvitt resten. For meg koster det omtrent 4000 ekstra i året. Nå står nok min dunk så utsatt som den kan(byens mest trafikerte gate mot turområde) men det å bruke hva andre betaler for uten tillatelse er da likevel galt uansett hvordan man vrir på det.

Det der er DET DUMMESTE jeg noen gang har hørt! Den jævla søppeldunken skal jo tømmes uansett, og hundedritten er jo I EN POSE SOM ER KNYTTET IGJEN! Meeeen du er vel en av de som liker å tusle en tur på fine områder, og trå i hundedritt ;) Jaja, vær sin smak.

Når jeg går 3-4 timers turer med bikkja mi, og den driter etter 1 t... så går jeg faen ikke med den drittposen i hånda i 3 timer til, for så å dra tilbake som også tar 4 t - KUN for å kaste den drittposen i søppeldunken min. ÆRLIG TALT, jekk dere ned et par hakk dere.....

Dessuten... lukter søppeldunken din roser? Den må jo lukte himmels, siden en liten drittpose kan være så til bry.... (Trudde faen ikke folk dreiv å lufta når de gikk med søpla si, jeg for min del holder meg for nesa.....)

kansje vi som har valgt å ha hunder heller skal ta ansvar for egne handlinger og ikke la det gå negativt ut over andre....

Det er samme pris med hundebæsj i dunken altså. Blir ikke noe dyrere pr. gram hvis du er redd for det.

Jeg tror alle her får et bedre liv hvis dere ikke henger dere opp i bagateller.

hvis det er lite bæsj og dunkens eier/leier ikke har brukt for hele plassen selv ja, men å bruke hva andre betaler for er likevel uhøflig.

......

Jeg har selv flere hunder(og andre dyr) men jeg får jo annsvar og se til at mine dyr ikke blir andres problem. Selv har jeg etter hvert hengt opp skilt med at hundeposer er velkommne, men det burde være mitt valg.

Siden jeg bur midt i byen med dunken utforbi vinduet lukter det alltid hundebæsj hos meg når jeg lufter, før jeg fikk hunder selv var den lukta mindre velkommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...