Gå til innhold

Hva slags aktiviteter er deres 4-åringer med på?


Lilleulv_

Anbefalte innlegg

Tenkte 4-åringen min skulle begynne med en fast aktivitet til høsten, og vil gjerne høre hva andre gutter på samme alder driver med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har barn på denne alderen som er med på svømming, turning o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår snart-4åring har gått på både svømming og turn, det samme har flere i barnehagen hans.

Svømming trivdes vi veldig godt med hele familien, ble også en koselig familieaktivitet. Hadde nok fortsatt gått der om ikke det var for at vi fikk et barn til, og da klarte vi ikke dra på svømming med 1 voksen og 2 barn...

Turn er vi også fornøyd med, men på hans parti var det bare jenter + ham, og jeg tror det var litt av grunnen til at han ikke trivdes helt. De begynte å bli litt mer bevisst på det med gutt og jente akkurat på den alderen.

Til høsten (han fyller 4 i sommer) fortsetter vi enten på turn, eller så begynner vi med innebandy. Det er det han har mest lyst til, så vi får sjekke om de får lov når de akkurat har fylt 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming/vannlek. Koselig, barnet blir trygt i vannet og vi kommer oss i vannet en gang i uken:-)

Skøyteskole. Var godt likt. Kanskje hockeyskole til vinteren.

Turn, ikke noe spennende. Var helt uorganisert, ingen "trener" og foreldrene måtte selv gjøre alt. Det gidder jeg ikke å betale for, leke sammen kan vi gjøre når som helst ellers.

Blir 5 til høsten, hørt det er Førskolefotball her, det regner jeg med blir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på om det kanskje vert barneidrett(allidrett) til hausten, viss han er gamal nok (hugsar ikkje om grensa var 4 eller 5 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer barnedans til høsten, men foreløpig så synes jeg hun (3,5 år) er så sliten etter barnehagen at hun har det best med å dra rett hjem. Så hvis ikke det bedrer seg så venter vi barnedansen til hun er litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig at så små barn deltar på organiserte aktiviteter? Dette var ikke vanlig da jeg var så gammel... Er ikke mer en 14 år siden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Allidrett! Da får barnet drevet med litt av hvert, og testet ut hva det liker. De spiller fotballturnering om sommeren, og håndballturnering om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Frøkna her har det siste året gått på turn (hun er tre), men hun ville ikke mer, men vil begynne på ballett eller annen dans. Har sagt hun må vente til hun er fire år med det.

Ellers då er svømming veldig aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Green

Kommer vel kanskje litt an på hva som er populært der man bor, også? Er vel ikke alle tilbud som finnes overalt. Vi bor på Strømmen (Nedre Romerike, rett utenfor Oslo, for dem som ikke er kjent). Her er det alt mulig å velge mellom, bare litt mer begrenset for de minste.

Min eldste gikk på turning, det var så populært at ikke alle fikk være med en gang! Han elsket det, og sluttet etter tre år kun fordi det kræsjet med noe han likte enda mer og som flere av vennene var med på. Dette er noen år siden, men jeg har hørt av andre at det fortsatt er like populært, både for gutter og jenter. Minstejenta fyller fire i løpet av sommeren, og jeg tenkte hun skulle få begynne på turning til høsten.

Her vi bor er også svømming veldig populært.

Lykke til, Lilleulv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! :) Da får jeg sjekke litt hva de kan tilby her vi bor. Ser de har barnesvømming i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Er det vanlig at så små barn deltar på organiserte aktiviteter? Dette var ikke vanlig da jeg var så gammel... Er ikke mer en 14 år siden...

Det var helt vanlig da jeg var den alderen, det er 20 år siden.

Jeg var med på svømming, håndball, dans og og barnekor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi på musikkskole og danseskole, fra de er 3-4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreløbig er han ikke med på noe. Prøvde å ha ham med på allidrett da han var tre, men han ville bare klatre i ribbeveggen og lot seg ikke kommandere av instruktørene, så vi droppet det.

Han er veldig fascinert av fotball, så tenker han skal få prøve det. Aldersgrensa er fem år på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...