Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

oioioi!

asså Nutta, hva skjer... jeg våkna i natt klokka 4.30 som vanlig (baby som sparker meg i navlen, og jeg blir sur over at det fremdeles ikke er tegn på fødsel, men det er en annen sak ) og blir liggende våken. Så tenker jeg faktisk på deg! Og da tenker jeg at du jo bestod teori-prøva og at jeg lurer på når du skal ha oppkjøring..

Så går jeg på KG så har du søren meg oppkjøring idag! HALLO! ER jeg synsk eller? :fnise:

Edit: Glemte å skrive lykke til!

Haha! Dét var litt creepy!! Så koselig at du tenkte på meg da :jepp:

Hvordan går det med deg, Mus-Katt? Lenge siden! Har du egentlig noen dagbok?? :klo:

---

:hoppendeglad: JEG BESTOD OG ALLE HJERTER GLEDER SEG :hoppendeglad:

Vi "feirer" med en tur til legen.. Edvard har 39,4 i feber og hoster og er hvit i munnen. Bare trøtt og kosete.. Lille knotten min..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Dét var litt creepy!! Så koselig at du tenkte på meg da :jepp:

Hvordan går det med deg, Mus-Katt? Lenge siden! Har du egentlig noen dagbok?? :klo:

---

:hoppendeglad: JEG BESTOD OG ALLE HJERTER GLEDER SEG :hoppendeglad:

Vi "feirer" med en tur til legen.. Edvard har 39,4 i feber og hoster og er hvit i munnen. Bare trøtt og kosete.. Lille knotten min..

ohh Gratulerer! Lettelse altså =) Husker jeg grein til sensor før vi starta..så pissnervøs var jeg. Og så hadde jeg lyst til å kaste meg rundt halsen på ham etterpå...

Ikke noe alvorlig med småen håper jeg?

Her går det greit, sitter og ruger og lurer på hvordan hun ser ut! Er 39+3 idag, og du husker sikkert godt hvordan denne siste tiden er... siste uka har bare sneglet seg. Jeg har en dagbok her inne på Graviditetsdagbøkene, "På vei mot en fiks, ferdig baby" (strengt tatt skulle det vært til og ikke mot, eller?), men jeg er ikke den flinkeste til å holde ting oppdatert så den har ikke så mye innhold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Har vært på skikkelig roadtrip, herlig følelse!! :jepp:

Vi dro til legen, og han har virus i halsen sin. Helt vanlige greier, sa legen. Han har også litt sopp i munnen, men slikt tror jeg kommer fort når tilstanden allerede er litt svak. Både mamma og lege sa at dette var helt vanlig.

Jeg er litt ekstra obs, da jeg som baby/bittelite barn hadde både skarlagensfeber og feberkramper. Ekkel historie :( Så da er jeg ekstra på vakt på lillemannen.

Han har vært sliten, men ved godt humør idag. Tygger på gommene og sikler. Har nettopp hatt 45 minutter med skikkelig gråting, men han sovnet tilslutt oppå meg. Ikke slenger jeg frem puppen, for der er det ingenting mer, samt at da får jeg sopp. No go! Men siden han prompa litt, ga vi ham litt minifom og noen slurker med fruktsmoothie. Mer ville han ikke ha.

Så om tennene er på vei - værsågod! Bare håper at han slipper å slite mye med det. :hjerte:

Ønsker alle i KG-landskapet en deilig natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen.. Der kom mensen.. Kontra en fødsel bør jeg ikke klage, men menssmerter er vondt!

Har ikke amma fast på 2 uker, så da er det vel en naturlig prosess.. Men så får vi se da, om Cerazetten fortsatt fungerer mtp blødning/ikke blødning.. :vetikke:

Au.. Dette blir en paracet-fylt kveld, kjenner jeg.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og au. :( Mensen kunne vel holdt seg borte litt lenger?? ;) Du får knaske Naproxen og legge deg med varmeflaske på magen. :klem:

Apropos Cerazette, får man mensen tilbake med en gang når man starter med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff og au. :( Mensen kunne vel holdt seg borte litt lenger?? ;) Du får knaske Naproxen og legge deg med varmeflaske på magen. :klem:

Apropos Cerazette, får man mensen tilbake med en gang når man starter med det?

Ikke sant!! :) Jeg har igjen naproxen fra fødselen :jepp:

Dette er første gang jeg har blødd og hatt vondt siden jeg fødte. Har ikke hatt mensen, nei. Fikk cerazette på 6-ukerskontrollen og fikk beskjed om å begynne rett på. Trengte ikke vente på mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper oppkjøring gjekk fint!

Ja, det gjorde det :jepp: Lappen er i boks ;)

--

Trodde jeg hadde fått mensen, men var bare litt spotting. :klo:

Men nå har jeg mens"smerter" hele tiden. Akkurat som om det er en ball inni der. Og de siste to ukene har dobesøkene blitt oftere og jeg er litt mer giddalaus. Jeg tror ikke jeg er gravid, men det er jo absolutt mulig å bli gravid på pilla. Jeg husker ikke helt hvordan det var å være gravid helt i starten, men jeg tror jammen jeg skal ta en graviditetstest i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg har allerede handlet inn en tjuepakning med graviditetstester fra billige-tester.no, for ikke å snakke om at jeg alt har brukt 4 av de :ler:

Jeg var hellig overbevist om at jeg var gravid igjen for en liten stund siden, men heldigvis var det falsk alarm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har allerede handlet inn en tjuepakning med graviditetstester fra billige-tester.no, for ikke å snakke om at jeg alt har brukt 4 av de :ler:

Jeg var hellig overbevist om at jeg var gravid igjen for en liten stund siden, men heldigvis var det falsk alarm ;)

Oi, lurer på om jeg også skal bestille. Kjekt å ha når man går på Cerazette og aldri har mensen..!

--

Hatt en fin helg. Var på fest igår, mamma satt barnevakt. Har kosa oss hjemme idag med fin vær. Har tatt masse bilder av Ed når han bader etc. Det er så moro, for nå begynner han å kommunisere så mye mer :) Mye call&response :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lappen!

Kjekt å ha tester liggende, ja... Man kan være gravid før man veit ordet av det... Hadde heldigvis igjen tester etter at jeg ble gravid med Vesleprinsen, og de kom godt med når jeg ville få mistanken avkreftet, og igjen når den ble bekreftet og jeg ikke ville tro på det... Ei på barselgruppa ble gravid på psprøyte... Ho skjønte ikke at ho var gravid før vannet gikk, og fødselen var igang (gutten var 4,5 kg!!). Ho hadde rett og slett ikke tenkt tanken, for ho hadde jo ikke hatt mensen på 10 år. Dette var forresten unge når 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Fru Lilla!! Graviditetstest ja, det må jeg huske å kjøpe!

---

Nå sitter jeg i bilen, i kjelleren på kjøpesenteret.. Jeg er så innmari iiiinnmari sulten, men Ed sover så godt, så jeg vil ikke vekke ham.

Vi har vært hos helsesøster. Iom at helsesøster ikke var der på 6mnd-kontrollen, så blevi kallt inn idag. Ed har lagt på seg over 700 gram på 1 mnd og vokst en halv cm. Ikke rart jeg synes han har blitt så tung i det siste..! Og heller ikke rart at armmusklene mine synes mer og mer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...