Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

…så siden jeg har bursdag idag, så skal jeg jo inn i en litt smal kjole. Og det funker :danse:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med dagen din! ::hoppendeglad::klem:

Hvordan fungerer du de dagene du bare spiser 500 kcal?

Har tenkt litt på denne dietten selv, men er redd for hvordan kroppen vil reagere med lite mat da jeg blir skikkelig svimmel og kvalm om det går lenge mellom jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen din! : :hoppendeglad::klem:

Hvordan fungerer du de dagene du bare spiser 500 kcal?

Har tenkt litt på denne dietten selv, men er redd for hvordan kroppen vil reagere med lite mat da jeg blir skikkelig svimmel og kvalm om det går lenge mellom jeg spiser.

Takk søte Mala! :)

Denne uka har jeg egentlig ikke tenkt så mye på hvor mye kcalorier jeg har puttet i kroppen hver dag, men er nok sikkert rundt 500, uten at jeg har så mye peiling på det...

Startet på mandag hvor jeg hadde fri fra jobben. Det er nok lurt å starte en dag man ikke skal noe spes.

På tirsdag ble jeg mett/fornøyd etter to knekkebrød om gangen. Tror jeg spiste 6 knekkebrød, 4 fiskepinner og eple og banan den dagen. Og mmmmasse vann med fersk sitron i.

Jeg hadde meget lavt blodsukker på onsdag og torsdag, men det er rart hvor fort man merker at kroppen justerer seg. Fredag spiste jeg 1 brødskive til frokost, en banan i 10-tiden, 2 knekkebrød til lunsj, og middag i 16-tida. Karbonadedeig i tomatsaus med pittelitt pasta.

Idag har jeg spist en korn med melk og banan. Funker fint. Spiser et eple før stor bursdagsmiddag kl 17. Og dét holder nok for min del idag.

Når jeg begynner å trene, så skal jeg spise mer - selvfølgelig. Så dette ble ei uke som ikke har så mye med 5:2-dietten å gjøre, egentlig.

Jeg spiste bare mye mindre per dag enn jeg gjorde før. Tror jeg skal droppe fastedager, for kun 1 måltid om dagen når man er aktiv med en liten tass, går simpelthen ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen :strix:

Men med denne dietten, må man spise 500 kcal i et måltid? Eller kan man spise 500 kcal fordelt på flere måltider?

Jeg blir skikkelig dårlig om jeg ikke får mat jevnt, men trenger en diett som kan sparke kroppen igang..

Hva slags trening driver du med? :)

(snart 1.åring i hus også jo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var :strix: Håper du fikk en superfin dag søte du.

Kan du ikke legge ut et bilde av deg i kjolen på bloggen? :tommelopp: Rediger bort ansiktet om du vil. Ble sååå nysgjerrig. Og så er jeg kjempespent på hvor mye E har utviklet seg de siste mnd også :)

Edit: Måtte inn og redigere kommentaren da jeg er i Australia og er helt lost på hva klokka er i Norge, hehe.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med dagen :strix:

Men med denne dietten, må man spise 500 kcal i et måltid? Eller kan man spise 500 kcal fordelt på flere måltider?

Jeg blir skikkelig dårlig om jeg ikke får mat jevnt, men trenger en diett som kan sparke kroppen igang..

Hva slags trening driver du med? :)

(snart 1.åring i hus også jo)

Takker :hjerte:

Jeg har spist fordelt utover. Altså, så skal det vel kun spises 1 måltid de dagene man har fastedager. Les mer om det her

Jeg trener ikke annet enn å måke snø og bære Ed rundt omkring ;) MEN - når jeg begynner å trene, blir det mølle og styrketreningsapparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!! :strix::hoppendeglad::bursdag:

Gratulerer med dagen som var :strix: Håper du fikk en superfin dag søte du.

Kan du ikke legge ut et bilde av deg i kjolen på bloggen? :tommelopp: Rediger bort ansiktet om du vil. Ble sååå nysgjerrig. Og så er jeg kjempespent på hvor mye E har utviklet seg de siste mnd også :)

Edit: Måtte inn og redigere kommentaren da jeg er i Australia og er helt lost på hva klokka er i Norge, hehe.

Takk begge to!! :danse:

Skal se om jeg får lagt ut et bilde på bloggen. :) Snart er det klart for ny update, siden tassen blir 1 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på bilder, så drøyer litt til med å blogge :)

Han sutrer litt idag. Har hatt 38 i feber på fredag og lørdag, men igår og idag var det null feber.

Det er jo en grunn til at han sutrer, men jeg skjønner da pokker ikke hvorfor. Kan selvfølgelig være ei tann som er på vei opp, men han pleier ikke å bli sinna pga det..!

Haha!! Nå sitter han med ei puslespill-brikke inntil øret og skravler noe alvorlig :ler:

"Hei! Hei! Daaa! Blobbliblobbdrrrrrr..!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeksler på vei?? Mini reagerte ikke noe særlig på de andre tennene, men da jekslene kom?? ai ai ai..

Har han sett på mamman sin skravle i telefonen eller?? :hoho: Hærilg når de prater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, de er så søte når de hermer etter de voksne. Husker nevøen min "svarte" i telefonen på akkurat samme måte som broren min, med tonefall og det hele, lenge før han kunne snakke skikkelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeksler på vei?? Mini reagerte ikke noe særlig på de andre tennene, men da jekslene kom?? ai ai ai..

Har han sett på mamman sin skravle i telefonen eller?? :hoho: Hærilg når de prater :)

Haha, de er så søte når de hermer etter de voksne. Husker nevøen min "svarte" i telefonen på akkurat samme måte som broren min, med tonefall og det hele, lenge før han kunne snakke skikkelig :rodmer:

Hahahaaaa :ler: Ja, idag har han hatt "høytlesning" for meg :fnise: Utrolig moro :) Også synger han det første intervallet i bæ bæ lille lam. Da smelter mitt musikerhjerte til de grader :hjerte:

Ser at den 8. tanna er på vei. Ligger og duver rett under tannkjøttet. Mye totting og mammakos idag. Kjenner jeg gruer meg til jekslene nå, Kakaoen!! :plystre:

Han slokna før kl 19 idag, og pappaen hans kom innom en tur, men da var jo han i seng allerede. Det var jo dumt.

Ed har karneval i bhg imorgen. Jeg har INGENTING å kle han opp med.. :( Hva gjør jeg..? Alt mitt utkledningmateriale ligger nedpakket og langt vekk.. Nå følte jeg meg som en skikkelig dårlig mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. må du kle han opp altså? Vi fikk beskjed om at de i bhg skal male ansiktene til ungene, sånn at vi slapp kjøpepresset med å få tak i kostyme..

Men hva men å kle han i svart og male på svart nese og værhår? om du finner noe å lage en hale av så kan han jo være en katt :Nikke: Umulig å få de små til å ha noe på hodet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj.. må du kle han opp altså? Vi fikk beskjed om at de i bhg skal male ansiktene til ungene, sånn at vi slapp kjøpepresset med å få tak i kostyme..

Men hva men å kle han i svart og male på svart nese og værhår? om du finner noe å lage en hale av så kan han jo være en katt :Nikke: Umulig å få de små til å ha noe på hodet uansett.

Ja, jeg tenkte noe slikt egentlig. Har ikke noen svart underdel til ham, men svart body har jeg iallfall. Har ikke noe garn eller tøy her, så får ikke laget noen hale..

Men kanskje jeg tar på ham dressen og sier at han er Dracula? Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, fant en hvit/grå stripete body, printet ut Mandelas fangenummer og sydde det på.

Fin måte å hedre en vis og godhjertig sjel :jepp:

Bare synd at denna dritten ikke kan laste opp større enn 15,5 kb.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...EL før helgen... ...Au og litt brunt blod idag tidlig.. Hva skjer A? Har aldri hatt tydelig blødninger ved EL før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en liten ettåring! :strix: Tenk at tassen din har blitt et år allerede?? :hakeslepp:

Synes det er skikkelig vemodig at tassen min snart er et år også, hvor har året blitt av liksom? Snart skal jeg ut i jobb igjen også :( Vil egentlig bare være hjemme med verdens fineste lille tass :hjerte:

Hvordan synes du det har vært å begynne å jobbe igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde heller ikke noe kostymer til Vesleprinsen... Det ble skjorte, svart bukse og oladressjakke, + lakksko og en ministresskoffert som mannen lagde av en eske vi hadde liggende ;) han forestilte en børsmegler/eiendomsmegler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gratulerer så mye med en liten ettåring! :strix: Tenk at tassen din har blitt et år allerede?? :hakeslepp:

Synes det er skikkelig vemodig at tassen min snart er et år også, hvor har året blitt av liksom? Snart skal jeg ut i jobb igjen også :( Vil egentlig bare være hjemme med verdens fineste lille tass :hjerte:

Hvordan synes du det har vært å begynne å jobbe igjen?

Tusen takk! Ja, herlighet hvor fort det har gått!

Jeg har jobbet siden september, og tross for liten baby hjemme - så var det godt å komme seg bort fra barnefar og ut i den vakre vide, sosiale verden :jepp:

Vi hadde heller ikke noe kostymer til Vesleprinsen... Det ble skjorte, svart bukse og oladressjakke, + lakksko og en ministresskoffert som mannen lagde av en eske vi hadde liggende ;) han forestilte en børsmegler/eiendomsmegler ;)

Haha! Børsmegler er søren meg kreativt :ler:

Jeg printet ut noen tall, fant en sort/hvit stripete body, sydde på arket - så ble han en liten tjuvradd ;)

…...

Etter 4 uker med stygg hoste og surkling og en halsbetennelse for 5 uker siden, så bestemte jeg meg for å gå til legen selvom "alle" andre sa at det er typisk barnehage-hoste. Ja, det har gått altfor lang tid, men jeg hadde jo aldri tenkt på at det kanskje kunne være astma.
Legen sa at vi selvfølgelig tar ett skritt om gangen, så får vi se om det løsner. Men surklingen satt dypt, Ed puster tungt og raskt, veldig tett i nesa, så legen virket ikke superpositiv til at dette var noe forbigående greier. (Y) Får håpe det løsner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ed har vært snart halvannen uke på medisin, men det surkler enda. Snørra er ikke så rennende lenger, det må være deilig for ham å slippe det!

Så får vi se da, om det blir ny legetime for å følge opp dersom det ikke gir seg.

--

Idag blir det en tur på stranda og grille pølser! Synd Ed ikke vil ha pølser, så får lage noe eget til ham. (Dvs, pølser er jo så salt ofte, så er igrunn like greit at han ikke vil ha det enda ;) ) Livretten om dagen er fiskepinner og gulrot. Og middagsglassene er fortsatt nam.

Men synes det er litt kjipt at han ikke vil ha potet og diverse kjøtt. Jeg serverer det jo alikevel, og har noe i bakhånd dersom han ikke vil ha det første. Han må jo tilvenne seg smaken. Noen med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...