Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Dette regner jeg med at kommer til å skje med meg også, har jo stooor mage nå... :( Men huden vil nok også trekke seg mer tilbake, men det tar tid og blir kanskje ikke helt som før. Da får det isåfall bli bukplastikk på oss, Nutta! :fnise:

Ja.. Om ikke annet, så har vi partytrikset klart, når vi skal drikke gutta under bordet.. :smoke:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, er jo så mye som har skjedd her inne nå, så bare måå legge igjen en liten hilsen til dere. :)

E er jo helt skjønn! Og jammen har han vokst siden sist bilde. Herlig! Håper dere får høre latteren snart, det er jo så herlig. :hjerte: Håper du koser deg masse sammen med E, og at det går bra med dere.

Stor klem fra oss. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er jo så mye som har skjedd her inne nå, så bare måå legge igjen en liten hilsen til dere. :)

E er jo helt skjønn! Og jammen har han vokst siden sist bilde. Herlig! Håper dere får høre latteren snart, det er jo så herlig. :hjerte: Håper du koser deg masse sammen med E, og at det går bra med dere.

Stor klem fra oss. :klemmer:

Takk!! :klemmer:

Så koselig med hilsen fra deg, søte Angel!!

Jada, han har vokst såååå mye på kort tid! Men han er jo heldigvis baby fortsatt, lille goingen min! Koser oss masse, og samboerskapet går veldig godt om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har en uke med pappaperm nå, så da skal jeg få litt luft under vingene og komme meg litt ut alene. Det blir bra!

Starter med ørepropper og gjesterom til natta. Blir rart, men godt med litt mer sammenhengende søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at sambo skal ha pappaperm nå da :nigo: Blir nok greit for deg vil jeg tru med og få en del sammenhengende søvn ja :Nikke: En merker det i lengden at det er mangel på det, og at det er fantastisk når det endelig skjer ;) Kos deg masse denne uka, om det så er en tur på kafe alene eller noe :nigo: Fordi du fortjener det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at sambo skal ha pappaperm nå da :nigo: Blir nok greit for deg vil jeg tru med og få en del sammenhengende søvn ja :Nikke: En merker det i lengden at det er mangel på det, og at det er fantastisk når det endelig skjer ;) Kos deg masse denne uka, om det så er en tur på kafe alene eller noe :nigo: Fordi du fortjener det :hjerte:

Blir veldig godt, men spørs hvor lenge jeg klarer å sove alene, da :ler: Kommer sikkert til å få mareritt! :nigo:

Åååh :klemmer: Takk for at du syns jeg fortjener det :rodmer: Da er jeg ikke alene om å synes det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PAIN i ryggen *hyl* :grine:

Har snakka med ei venninne nå, og hu er med på å hjelpe meg med et treningsprogram. Disse 11 gjenstående kiloene skal være borte i august! Men med god kostholdsplan ved siden av, så skal jeg gjøre alt for at det ikke går utover ammingen.

På tirsdag skal vi se på Ergobaby bæresele. Mange som priser den høyt! Sambo fikk gavekort på jobben, så tror vi skal investere i ei sele som er bedre enn den lille babybjørnen..

Skal innom IKEA også, skal kjøpe nye kjøkkenbenk-skaper. Vi har jo tatt helt av når det gjelder baking, så her trengs det mer plass til oppbevaring. Og en ekstra kjøkkenbenk! Det gleder jeg meg til!

Tasseliten er så fin og god. NÅ kommer vi inn i rutiner! Den siste uka har han spist sjeldnere, og viser mer tydelige tegn på sulten/mett/trøtt. Det er veldig ålreit. Slenger ikke med puppen så mye nå. HERLIG!

Til lørdag skal jeg på reunion-fest i byen, det blir stas! Mor på tur, uten far og sønn :danse::ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp!! :) Kjempefine bilder på bloggen! :rodmer:

Jeg hadde ikke tenkt på bunaden min engang, så der fikk du meg til å tenke! :fnise: Kommer nok ikke på til 17.mai i år den nei! :laugh:

Håper alt står bra til! :) Det er herlig med samboer i permisjon - kos deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 11 kilo på 4 måneder er heftig mye. Ikke bli skuffet om det ikke går altså. De er uansett borte i løpet av året, det kan jeg love deg :)

Koselig å lese at alt går så bra og at du får en pustepause i det hele. Velfortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dåp!! :) Kjempefine bilder på bloggen! :rodmer:

Jeg hadde ikke tenkt på bunaden min engang, så der fikk du meg til å tenke! :fnise: Kommer nok ikke på til 17.mai i år den nei! :laugh:

Håper alt står bra til! :) Det er herlig med samboer i permisjon - kos deg! :kose:

Tusen takk, søte!

Nei, men bunaden får man jo brukt så mye ellers i livet, og det er jo ålreit med kjole også! :laugh:

Jada, alt er vel! Enn med dere da??

Oi, 11 kilo på 4 måneder er heftig mye. Ikke bli skuffet om det ikke går altså. De er uansett borte i løpet av året, det kan jeg love deg :)

Koselig å lese at alt går så bra og at du får en pustepause i det hele. Velfortjent :)

Jepp, jeg vet at det er mye.. Men det er ikke så farlig om jeg ikke når helt ned.. Må bare få strammet opp magen, og NOE bør jeg kunne klare innen jeg skal gå i fin kjole i august. Jeg har jo rast ned 10 kg på 2 mnd, så kanskje det blir slik med en 4-5 kg til, så må jeg jobbe til meg resten.. 55 veide jeg da jeg ble gravid, og jeg vil tilbake dit.

Borte ila året er de iallfall!!! :jepp:

Ja, den pausen i natt ble oppskrytt :ler:

Sambo og jeg endte opp på gjesterommet begge to ;):fnise: Men tassen forstyrra oss 2 ganger, og plutselig var kl 02.30.. SÅ - jeg prøver igjen i kveld, og legger meg ALENE - TIDLIG! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke alene i natt heller, gitt.. Sambo prøvde å gi flaske (med min melk) kl 0030, men nei.. Ble bare grining, så mor måtte til pers for å roe ned. Nå har sambo lagt seg på min side, så får vi se når tassen våkner igjen, da.. Skal pumpe i morgen også, skal til byen, så får vi prøve på dagtid også.

Tror sambo får et svare helvete natt til søndag dersom vi ikke øver litt på dette nå.

Kan bli tungt hvis ikke han kan steppe inn innimellom.. Da kan jeg aldri reise bort, eller ha barnevakt. et sted på veien må vi jo begynne! Men det går seg vel til! :) Finnes større problemer enn dette i denne vide verden.

Natti, alle der ute under stjernehimmelen :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er flink, samboeren din, som prøver så godt han kan. Er ikke alltid greit med den flaskinga når det ikke er mamma i nærheten.

Her tok L flaske i 2 måneders alderen, etter det var det fullstendig nekt uansett hvem som ga han. KUN puppen var godkjent. Håper dere får det til! :) Ellers så er det som du sier ikke verdens undergang, og jeg lover deg at om noen måneder når E begynner med fast føde og sånn så skal du se det blir lettere å gå ut av huset for da er han ikke like avhengig av pupp/flaske lenger. Men hva vet jeg, du vil kanskje amme til han er ganske stor før du introduserer fast føde?

Støtter deg med å finne annen bæresele. Jeg skal kaste min og kjøpe ny nå. Hadde BabyBjørn og den er helt pyyton å bære i. Vondt i hele kroppen og den er jo heller ikke helt riktig for disse småtassene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er flink, samboeren din, som prøver så godt han kan. Er ikke alltid greit med den flaskinga når det ikke er mamma i nærheten.

Her tok L flaske i 2 måneders alderen, etter det var det fullstendig nekt uansett hvem som ga han. KUN puppen var godkjent. Håper dere får det til! :) Ellers så er det som du sier ikke verdens undergang, og jeg lover deg at om noen måneder når E begynner med fast føde og sånn så skal du se det blir lettere å gå ut av huset for da er han ikke like avhengig av pupp/flaske lenger. Men hva vet jeg, du vil kanskje amme til han er ganske stor før du introduserer fast føde?

Støtter deg med å finne annen bæresele. Jeg skal kaste min og kjøpe ny nå. Hadde BabyBjørn og den er helt pyyton å bære i. Vondt i hele kroppen og den er jo heller ikke helt riktig for disse småtassene!

Ja, han er flink!

Idag tar han flaske, og jeg pumper. Pappaen tar matingen. HURRA!!! :danse:

Jeg tenker å amme til det dabber av av seg selv. Men vi begynner med velling, grøt og fast føde når han blir gammel nok. Han spiser sjeldnere nå - mer mat per måltid. Det er veldig godt at han får tid med pappa sin, og at jeg får gjort litt annet. :)

Jupp, har brukt BB, og bruker den littranne til. Jeg synes den er ok å bære i en times tid. That´s it.

Kjøpte Ergobaby igår, på tilbud på Babyshop i Ullevålsveien!! 40% av!! Tilbud frem til lørdag :nigo:

----

Idag har mamma kommet på besøk, det er så koselig :) Imorgen blir det litt shopping, skal jo tross alt på fest til lørdag, så har lyst til å finne noe nytt og ok å gå med. Noe som ikke viser bolledeigen :fnise:

Fikk treningstips av venninne igår. Hun synes jeg har fint kosthold, men anbefalte meg å spise litt mer for å holde forbrenninga oppe. Her går det i middager fra bunn av og hjemmebakt rugbrød, frukt og grønt. Merker magen ikke tåler alt lenger; den har blitt slik den var FØR graviditeten. Så det er tydelig at jeg tåler mer under svangerskapet. Jeg har jo irritabel tarm, som legen sa. Og jeg måtte selv finne ut hva jeg kan spise og ikke.

Så nå er det slutt på all sjokolade. Bolledeigen skal bort med gode styrkeøvelser! Push-ups er bare for å definere musklene dersom du allerede er tynn og sprek. Men for meg og magen, så skal jeg gjøre bekken/mage/rygg-øvelser som både styrker og setter igang forbrenninga.

Har gått ned 1 kg til nå, så da har jeg 10 kilo igjen :) Uansett - det viktigste er at jeg kommer meg i form og får bygget opp musklene mine igjen. Så får vi se da, om jeg klarer det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at Edvard har begynt å ta flaske :) Du er flink som trener også! :duskedame:

Ja, det er kjempefint!

Takk, søta! Vårsola gir energi på alle måter - det er så ålreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at det går bra med pumping og flasking. Er det jeg håper vi får til hos også utover sommeren så jeg har sjans til å ta et glass vin på balkongen og ha litt kjærestetid (bank i bordet, han skal IKKE ha kolikk).

Jeg spiste rundt 2000 kcal i sist periode jeg slanket meg. Trente masse da, men om man både trener og ammer så tror jeg man må ha såpass innabords (kanskje mer?), også pga melka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Innom å leser litt* :hallo:

Hvordan går det med deg?

Ser du er i full gang med å ta knekken på de siste babykiloene du også. Jeg har 6 kg igjen til startvekt (gikk opp 18), og kiloene ser ut til å renne ganske greit av hittil :)

Jeg hadde håpet å komme inn i bunaden til 17 mai, men det tror jeg bare jeg kan droppe siden den er ganske trang i livet.

Ellers så ser jeg at du har vært på fest! Gleder meg til jeg kan komme meg ut av huset for å ta noen glass vin med venninner igjen jeg også :jepp:

Tassen min er 6 uker på søndag, så da kan jeg jo i teorien ta meg et glass vin, så i kveld skal vi øve på flaske for første gang. Selv om det nok ikke blir noe fest på meg med det aller første, så gleder jeg meg veldig til i det minste å kunne ta et glass vi til god mat i helgen! :jepp:

Hvor gammel var E første gangen du var borte fra han 3-4 timer?

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går så fint med dere! Du er flink som trener!

Takk! Trener ikke så voldsomt enda da :nigo: Og sjokoladen er vanskelig å legge vekk, MEN jeg har gått mer og gjør pusteøvelser for å bygge musklene i magen igjen. Og siden Ed er tung, så får armene jobba litt! :fnise:

Så gøy at det går bra med pumping og flasking. Er det jeg håper vi får til hos også utover sommeren så jeg har sjans til å ta et glass vin på balkongen og ha litt kjærestetid (bank i bordet, han skal IKKE ha kolikk).

Jeg spiste rundt 2000 kcal i sist periode jeg slanket meg. Trente masse da, men om man både trener og ammer så tror jeg man må ha såpass innabords (kanskje mer?), også pga melka :)

Ja, nå skal du høre: Ungen ville ikke ha flaske da jeg var på fest. Så han spiste ikke fra kl. var 1900 om kvelden til vi møttes ca 10.30 dagen etterpå.. Høhhh... MEN han var superblid da han så mammaen sin igjen, og ville ikke ha mat med en gang uansett. Raring.. Det blir nok en stund til neste gang, tror jeg ;)

JA, pumpe er SÅ kjekt! Det er godt med et glass vin eller en pils etter en stund. Godt å være litt fleksibel! Og det er jo tross alt sommer snart :jepp:

Tror kroppen regulerer det greit ift amming. Her går det MASSE vann hver dag. Føler at det, sammen med 4 måltider om dagen, går veldig fint. :)

*Innom å leser litt* :hallo:

Hvordan går det med deg?

Ser du er i full gang med å ta knekken på de siste babykiloene du også. Jeg har 6 kg igjen til startvekt (gikk opp 18), og kiloene ser ut til å renne ganske greit av hittil :)

Jeg hadde håpet å komme inn i bunaden til 17 mai, men det tror jeg bare jeg kan droppe siden den er ganske trang i livet.

Ellers så ser jeg at du har vært på fest! Gleder meg til jeg kan komme meg ut av huset for å ta noen glass vin med venninner igjen jeg også :jepp:

Tassen min er 6 uker på søndag, så da kan jeg jo i teorien ta meg et glass vin, så i kveld skal vi øve på flaske for første gang. Selv om det nok ikke blir noe fest på meg med det aller første, så gleder jeg meg veldig til i det minste å kunne ta et glass vi til god mat i helgen! :jepp:

Hvor gammel var E første gangen du var borte fra han 3-4 timer?

Tittitt! :nigo: Her går det bra, altså! Jeg har en blid gutt, men skal innrømme at det er fort gjort å glemme seg litt i hverdagen. Han får stull og stell, men ikke alltid jeg :fnise: Men nå er jo den fæle isen borte, så nå er det enklere å komme seg ut på tur :)

6 kg ja! Det er bra! Vekten her har stått stille på 10 kilo over i noen uker. Synes det er vanskelig. Men reiser til mamma min neste uke, og da er det litt mer sosialt og lettere å gå ut.

Ja, bunad, ja.. Dødt prosjekt her også! Hehe..

Jeg gjorde akkurat som deg. Etter 6 uker så tok jeg meg en pils. Men jeg tenkte at en liten 0,33 ikke gjør så mye utslag ift når han skulle ha mat neste gang. Men jeg orket bare noen slurker første gangen.. Fikk så dårlig samvittighet ;) Hadde jo ingen grunn til det, men rart det der.. Men pump, så prøver dere. Det går kjempefint!

Jeg var borte fra Ed første gang forrige torsdag. I ca 6 timer. Men vi øvde jo på flaske hele forrige uke, så på dagtid så går det fint at pappaen gir :) På natta vil han ikke ta flaske, ikke fra noen av oss.. Gleder meg til å begynne med velling til uka! Kanskje han sover lengre perioder om natten. Blir spennende å se! :)

Håper det går bra med dere! Stor klem fra meg og W. :hjerte:

Det går fint! Dagene går fort!! Han sitter i sofaen, smiler og tar tak i lekene i babygymmen. Vi spiller masse piano, så nå har han jaggu begynt å synge med også! Sånn "OOoooo" når jeg synger :fnise: Spesielt Alle Fugler og Lille Petter Edderkopp. Det er moro!

Deilig med vår! Stor klem til deg og W!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...