Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Takk jenter :hjerte:

Panthera: Skal si du hadde god tid i magen til mor :rodmer:

Airam: Det er et kjipt, men sant uttrykk!! Hehe.. Ukene frem til 40 gikk fort her i gården iallfall :jepp::klemmer:

Tr.heimspia: Jupp, det kan fortsatt ta sin tid, ja. Men jeg vil tro at alle disse vondtene, maseriene etc har ført noe godt med seg, og at jeg begynner å bli nokså moden. Legen snakket om at jeg kanskje kunne ha en ganske sterk fostersekk-hinne, at vannet lar vente på seg.

.......,

Ingenting i natt..

Selvfølgelig, når kroppen enda ikke er klar, så er den ikke klar..

Ble en sengevals før vi sovnet i natt, kanskje den teller litt mer nå enn de forrige gangene..? ;)

Stakkar mannen, er egentlig fadder idag til sin lille nevø, men de presterer jo å plassere datoen midt i vår termin-tid, og han vil ikke reise fra meg..!

Hvorfor kunne han ikke bli døpt for en mnd siden da, så kunne vi vært der begge to? :klo: Kidden er jo over 4 mnd og har visst vokst ut av dåpskjolen.. Teit!!!!

Jaja, jeg ligger her og er supersulten.. Kynnerne er som vanlig herlig kompani, i symfoni med min luftige mage :fnise: mens-murringer foran og bak. Dét er bra, det liker vi!!

Jeg får ned å ta en yoghurt, også skal jeg legge meg igjen :hjerte::sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med morsdagen likevel om du ikke har fått babyen på utsiden!

Mamma er en følelse man får under veis, og du har nok fått den allerede ;)

Og vokter lille skatten din for alt som kan skje i fremtiden

:hjerte:

Så gratulerer med dagen søta! Håper du får en fantastisk dag med masse smerter :fnise:

Enn hvor teit den setningen er.... haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vonde rier før jeg var inne på sykehuset med 7 cm åpning... Klart, merket jo riene før det, men de var plagsomme heller enn smertefulle. Så hvis du kjenner regelmessige tak, så ikke vent til det blir vondt før du ringer føden!

Krysser fingre for at han får farten på seg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen likevel om du ikke har fått babyen på utsiden!

Mamma er en følelse man får under veis, og du har nok fått den allerede ;)

Og vokter lille skatten din for alt som kan skje i fremtiden

:hjerte:

Så gratulerer med dagen søta! Håper du får en fantastisk dag med masse smerter :fnise:

Enn hvor teit den setningen er.... haha!

Tusen takk vennen, og det samme til deg! :strix:

Ja, jeg snakker til lille gutten min hele tiden, og jeg stryker ham mye over ryggen og kiler ham under føttene. Så når han krummer og strekker seg, så tar jeg det som en "takk, det var deilig, mamma" :hjerte: Slik har vi kosa lenge! :)

Jeg ønsker gjerne at smertehelvetet setter igang, så send gjerne masse fødevibber!!!

Våknet med rumpe hans oppi ribbeina igjen, så håper jeg snart kan få pressa ham ut.. Lite godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke vonde rier før jeg var inne på sykehuset med 7 cm åpning... Klart, merket jo riene før det, men de var plagsomme heller enn smertefulle. Så hvis du kjenner regelmessige tak, så ikke vent til det blir vondt før du ringer føden!

Krysser fingre for at han får farten på seg i dag!

Nei, noen sier at det bare var som vonde kynnere (men kynnere skal vel strengt tatt ikke være vonde..).

Når det begynner å stramme rundt magen i regelmessige tak, så reiser vi med en gang, ja :Nikke:

Takk for kryssing! Hvert minutt er nærmere baby - uansett!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen sier at det bare var som vonde kynnere (men kynnere skal vel strengt tatt ikke være vonde..).

Når det begynner å stramme rundt magen i regelmessige tak, så reiser vi med en gang, ja :Nikke:

Takk for kryssing! Hvert minutt er nærmere baby - uansett!! :danse:

Det strammet ikke rundt magen heller på meg. Men basert på jordmoras reaksjon var visst det ganske spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det strammet ikke rundt magen heller på meg. Men basert på jordmoras reaksjon var visst det ganske spesielt :)

Men.. Hvordan visste du at ting var igang, da? :klo:

Her er det en jevn stram strøm, som menssmerter nå..

Babyen har faktisk flyttet litt på seg i morgentimene.. Han ligger mer med ryggen på midten..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en snikleser gir seg til kjenne :hallo: Håper du snart får møte gutten din (hadde jo vært fantastik å gjøre det på morsdagen da) :)

Hei Doh!! Har alltid likt nicket ditt!! :fnise:

Så koselig å se deg her inne! :velkommen:

Kunne godt tenkt meg å møtt ham idag, ja :Nikke: Morsdagen er jo perfekt!! Får håpe at det tar seg opp idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Hvordan visste du at ting var igang, da? :klo:

Her er det en jevn stram strøm, som menssmerter nå..

Babyen har faktisk flyttet litt på seg i morgentimene.. Han ligger mer med ryggen på midten..!

Jeg fikk mensaktige kramper rett over symfysebeinet. Trodde det var magetrøbbel først, så prøvde å gå på do... Men når det ikke hjalp og det kom oftere og oftere skjønte jeg jo tegningen :) jeg kunne prate meg gjennom riene fram til et par timer før han ble født! Så det tok tid før det ble skikkelig vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensaktige kramper rett over symfysebeinet. Trodde det var magetrøbbel først, så prøvde å gå på do... Men når det ikke hjalp og det kom oftere og oftere skjønte jeg jo tegningen :) jeg kunne prate meg gjennom riene fram til et par timer før han ble født! Så det tok tid før det ble skikkelig vondt :)

Ahaaa, da skjønner jeg :jepp: Det hørtes jo ok ut igrunn! Jeg vil også møte opp med mange cm åpning! Jeg syns jeg fortjener det - iallfall som bursdagspresang ;) Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa, da skjønner jeg :jepp: Det hørtes jo ok ut igrunn! Jeg vil også møte opp med mange cm åpning! Jeg syns jeg fortjener det - iallfall som bursdagspresang ;) Hihi..

Haha, det syns jeg også du fortjener! :jepp: særlig etter den stria du har hatt allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*innom å heier litt på tassen* :duskedame:

Tenk, nå er det maks 3 dager igjen! :hjerte:

Jeg synes du fortjener å komme på føden 7-8 cm åpning når riene først blir merkbare jeg også altså, du må jo få litt igjen for all tålmodigheten! :jepp:

Gratulerer så mye med morsdagen forresten! Synes du kvalifisere til å bli feiret siden du er over termin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det syns jeg også du fortjener! :jepp: særlig etter den stria du har hatt allerede!

*innom å heier litt på tassen* :duskedame:

Tenk, nå er det maks 3 dager igjen! :hjerte:

Jeg synes du fortjener å komme på føden 7-8 cm åpning når riene først blir merkbare jeg også altså, du må jo få litt igjen for all tålmodigheten! :jepp:

Gratulerer så mye med morsdagen forresten! Synes du kvalifisere til å bli feiret siden du er over termin :klemmer:

Gratulerer med morsdag! :klemmer: Får håpe lille tassen bestemmer seg for å komme i dag da :)

Åh, elsker dere for at dere synes jeg fortjener det :strix:

Takk for gratulasjon, og jeg synes også at alle som er gravide kvalifiseres til morsdag. Vi har jo vært mamma siden unnfangelsen! :rodmer:

SÅ ALLE GRAVIDE OG MØDRE: GRATULERER MED MORSDAGEN :strix:

---

Rød i kinna, kald og varm, ikke helt i slaget idag. Sambo syntes at ansiktet mitt har hovnet opp enda mer til idag.. Usj, sikkert forkjøla-greier som er på gang. Overrasker ikke, for jeg føler meg sliten nå. Ikke sovet noe særlig egentlig.

NÅ: Nype-te, honning, pledd og peis :) Og ikke minst en aktiv tass i magen som prøver å strekke seg hele tiden. SYnes synd på han, jeg.. Er jo ikke plass til han lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovent ansikt = Fødetryne!! ;)

Gratulerer så mye med din første morsdag, han er vel riktignok på innsiden ennå, men han er jo babyen din åkkesom :hjerte:

Skjønner godt at du er lei nå!! Selv gikk jeg bare 2 dager over tiden, men begynte å bli drittlei allerede et par uker før termin :P

God bedring, Nutta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så masse med din aller første morsdag! :hjerte:

God bedring med forkjølelsessymptomer selv om jeg krysser fingrene for at det heller er et tegn på at Tassen snart er ute. ;)

Kos deg med te, peis og pledd. Og ikke minst nyt lille Tassen mens han ennå er på innsiden. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen! :strix:

Håper du slipper unna forkjølelse, slapp av og ta vare på deg selv idag. :hjerte: Nå er snart ventetida over. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovent ansikt = Fødetryne!! ;)

Gratulerer så mye med din første morsdag, han er vel riktignok på innsiden ennå, men han er jo babyen din åkkesom :hjerte:

Skjønner godt at du er lei nå!! Selv gikk jeg bare 2 dager over tiden, men begynte å bli drittlei allerede et par uker før termin :P

God bedring, Nutta :klemmer:

Har hatt fødetryne lenge, men idag var det lissom "låvedør" og skikkelig røde kinn :fnise:

Tusen takk, Lillah, og ikke minst; gratulerer til deg også :hjerte:

Gratulere så masse med din aller første morsdag! :hjerte:

God bedring med forkjølelsessymptomer selv om jeg krysser fingrene for at det heller er et tegn på at Tassen snart er ute. ;)

Kos deg med te, peis og pledd. Og ikke minst nyt lille Tassen mens han ennå er på innsiden. :klemmer:

Tusen takk, og til deg også asanti!! :hjerte: Ja, jeg stryker han på ryggen til han sovner nesten hele tida :rodmer:

Gratulerer med morsdagen! :strix:

Håper du slipper unna forkjølelse, slapp av og ta vare på deg selv idag. :hjerte: Nå er snart ventetida over. :rodmer:

Takk My, og samme til deg! Ja, det er den! :hoppendeglad:

Gladnyhet: NÅ GÅR SLIMPROPPEN!!!!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiiiiii... Det er noe på g her :danse:

Tenk å bli mamma på morsdagen da, litt av en gave ;)

Jeg hååper han velger og komme nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...