Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

40+2 :sol:

Kjønn: Tassen, vel :nigo:

Utålmodig?: Ja, jeg er vel det nå.. Men dagene går fort, så det går bra :)

Hodet ned: Oh jess.. MEN dét tok jo sin tid. Takket være noen akrobatiske øvelser jeg fant på nettet, så snudde han seg!

Aktivitet i magen: Ja, absolutt. Helt nedenfra og opp i ribbeina. Bena er ut på siden, så han ligger i en skikkelig krøll, og dytter bena sine ut på siden av magen min. Kos å kile ham under føttene :fnise:

Navn: Ja, det er nokså bestemt!

Vektøkning: Jeg bikker vel IKKE 30 kg, men det er ikke langt unnå..

Vann i kroppen: Ja.. Det klør overalt! Jeg blir gaaaaaaaaal!!!

Kynnere: Ja, de dagene hvor jeg har beveget meg litt ekstra.

Humør: Veldig bra egentlig :jepp:

Barnerom: Blir nok ikke ferdig før han skal flytte ut av vårt soverom :)

Utstyr: Mangler babycall :) Blir nok en fra Avent

Strekkmerker: JADDA.. De kom jo tilslutt, de :ler:

Melk i brystene? Nei, ikke rennende.. Men det er ofte tørr råmelk på.. Har opplevd lekkasje, og det var dagen etter sex.. Aner ikke om det har noe å si.. Jeg måtte uansett skifte sengetøy ;)

Fødsel: Jeg er spent. Klar for en utfordring, og ikke-klar for ikke å ha helt kontroll. Men her skal det pustes og mediteres. Jeg ser veldig frem til denne fantastiske opplevelsen alle snakker om :hjerte: GLeder meg til å få lille sprellemannen på brystet.. Herreguuuuuuuuud, det er ikke lenge til i det hele tatt!!!

Plager: Kynnere, er mye luftig og har endel utflod nå på slutten. EKSTREMT tett i nesa, hoven og får fort gangsperre pga høyre lyske. De fleste netter er jeg mye våken, men noen netter innimellom sover jeg virkelig godt!

Men selve formen er fin, kun fysikken som er litt ute og kjøre..

Oppegående: Jada, så lenge jeg orker å gå :)

Sulten: Ja.. Men det er spesielt etter at mannen har kommet hjem fra jobb.. :sjenert: Litt koseligere å spise sammen :)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så gøy liste! Gleder meg sånn til det blir virkelig action her altså! :)

Sjekket altså ikke jordmoren din om du var moden for sånn gjør man ikke lenger, eller har jeg drømt at du skrev det? Ble litt sånn: hæææ? Det er jo ingenting galt i en sjekk vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy liste! Gleder meg sånn til det blir virkelig action her altså! :)

Sjekket altså ikke jordmoren din om du var moden for sånn gjør man ikke lenger, eller har jeg drømt at du skrev det? Ble litt sånn: hæææ? Det er jo ingenting galt i en sjekk vel?

Blir veldig gøy å se hvem som har tippet rett! :danse:

Hoho, joda, jeg skrev det :Nikke:

Jeg spurte jm. De har visst sluttet å gjøre det.. Det er ingen vits, barnet kommer når det kommer, og stripping og modningssjekk blir uansett tatt på trivsels/overtidskontrollen. Og det skal jeg på til onsdag..

Jeg bryter seriøst alle statistikker for fødsel i min familie. Alle har født tidligere enn termin-dato. Jeg har termin idag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at termindagen endelig har kommet! :hoppe: Uansett om du går overtid nå så er det bare kort kort tid til tassen er ute!

Jeg satser på at det skjer noe i løpet av helgen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fy. Nå er det februar og jeg klarte ikke tippelista :fnise:

Kanskje det skjer noe i dag?

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det, altså! :nigo: Det er litt for mye baby i magen min nå. Jordmor sa det igår; du er ikke store jenta, og magen står jo ut som en basketball - jeg skjønner godt at du vil bli ferdig nå. Det er mye stor baby inni der..

;) Ja, kom rier og sleng dere på - her vil dere ingen motstand finne!

..dersom man kan personifisere rier.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ervervet med pygméstørrelse, så er redd det på slutten vil være mulig å se meg på satelittbilder :grine:

Håper at du er på sykehuset når jeg kommer tilbake på søndag altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, termin idag :hoppe: Det hadde vært litt kjekt om han velgte å komme ut på termin ;) Det er liksom ikke så ofte det skjer..

Uansett, jeg gleder meg nok like mye som deg til det begynner å skje noe hos deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ervervet med pygméstørrelse, så er redd det på slutten vil være mulig å se meg på satelittbilder :grine:

Håper at du er på sykehuset når jeg kommer tilbake på søndag altså! :)

Åh, lille venn! Du kan ikke bære større enn du klarer, veitu :klemmer: Men kan nok love deg at det blir tungt på slutten. Iallfall når hele ungen er nærmest 1 meter utafor kroppen..

Så nå skal jeg hoppe i badekaret snart, og kanskje jeg kan føle meg litt lettere 1 times tid. Anklene er så hovne og vonde nå, at jeg føler meg som en 80-åring..

På søndag skal jeg LOVE deg at ett eller annet er i forandring! Jeg gidder ikke å vente mer!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, termin idag :hoppe: Det hadde vært litt kjekt om han velgte å komme ut på termin ;) Det er liksom ikke så ofte det skjer..

Uansett, jeg gleder meg nok like mye som deg til det begynner å skje noe hos deg :fnise:

Hihi, ja, kroppen må gjerne sette igang nå, asså.. Har en skikkelig sovegutt i magen idag. Har spist frokost og har desverre fått i meg litt smågodt som bare datt ned i munnen på meg.. :sjenert: Men han er fortsatt like rolig inni der.. Så får vi se da, om det er stille før stormen? :nigo:

Veldig koselig at du gleder deg, Cathrine :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist frokost og har desverre fått i meg litt smågodt som bare datt ned i munnen på meg.. :sjenert:

Det hender meg også at smågodt bare ramler inn i munnen på meg også, helt uforskyldt selvfølgelig! Jeg føler ikke vi kan ta selvkritikk for det altså, accidents happen! Hva skal man gjøre liksom, spytte det ut igjen? Hva med barna i Afrika?

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg har smuglest dagboka di i en hel evighet, men har bare ikke lagt igjen noe spor. Men nå er jeg sååå spent på dine vegne at jeg bare måtte hilse på og ønske deg masse lykke til!! Du har noe helt ubeskrivelig fantastisk i møte!!

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender meg også at smågodt bare ramler inn i munnen på meg også, helt uforskyldt selvfølgelig! Jeg føler ikke vi kan ta selvkritikk for det altså, accidents happen! Hva skal man gjøre liksom, spytte det ut igjen? Hva med barna i Afrika?

Hahaha, jeg digger deg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg har smuglest dagboka di i en hel evighet, men har bare ikke lagt igjen noe spor. Men nå er jeg sååå spent på dine vegne at jeg bare måtte hilse på og ønske deg masse lykke til!! Du har noe helt ubeskrivelig fantastisk i møte!!

:tommelsmil:

Hei Ara!! Så koselig! Har vel sett deg mest inne hos Angel :jepp: Koselig at du tar turen inn hit! :takke:

Og tusen takk for lykkeønsker!

Nå gleder jeg meg veldig til å hilse på lilletassen.. Sitter og ser på denne magen, dag ut og dag inn, og synes det er rart at det faktisk bor en liten inni der :rodmer: For hver dag som går, så virker han nesten lenger unna.. Ikke så logisk.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er tungt for deg nå, jeg begynner også å kjenne det nemlig! Og så har jeg 9 uker igjen å vokse på! :blink: Føler også jeg bærer ungen helt utenpå kroppen, og jeg går som en gakk-gakk om dagen. :fnise:

Hehe, godteri og sjokolade som detter inn i munnen har jeg lang erfaring med. Det nytter ikke å stritte imot, når godteriet har bestemt seg er det bare å gape! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, nå er ventetiden over

:hjerte:

På 2.pp klaffet det,

EL 7.mai,

ikm 21.mai 2012

Tydelig positiv test 19. mai

Sterkere strek 21.mai

Unnfangelsen finner sted omkring: 7. mai 2012

Hjertet begynner å slå: 1. juni 2012

Embryoet beveger seg: 25. juni 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 2. juli 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 2. juli 2012

Risiko for spontanabort avtar: 16. juli 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 30. juli 2012

Fosteret svelger og tisser: 13. august 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. august 2012 (Skjedde allerede i uke 12

:))

Tid for ultralyd: 30. august 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. september 2012

Han begynte å høre mye tidligere enn 1.oktober

:)

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. oktober 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. desember 2012 - har ikke skjedd ennå!

Svangerskapspermisjonen begynner: 9. januar 2013

Antatt termindato: 1.februar 2013

Endret av Nuttapia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...