Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Takk, dere er søte! Haha, håndduk å sitte på :ler: vi skal på kino nå, hadde jo vært innmari flaut om vannet gikk, ja :fnise:

Lurer på om jeg klarer å holde meg i tre timer uten å gå på do!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest airam90

Åh så koselig :rodmer:

God idé å gå ut på resturante og kino før baby kommer da, kjekt å se tilbake på!

Litt kjærestetid er viktig :danse:

*kryssefingrene for dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Django er fantastisk! Dere som ikke har sett den, bør virkelig ta turen, asså!!

Vi har kosa oss MAX!! :hjerte:

Murrmurr inni magen, kanskje det tar seg opp etter jm-time imorgen! Hadde vært strålende!

Sov godt, alle dere vakre, flotte jentene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens-termin :strix:

Magetrollet hadde voldsom raptus for noen timer siden.. Gosh, det er digg med baby som trykker på blære og tarmer ;)

Håper JM er snill idag.. Får alltid litt høyere blodtrykk hos henne :klo: Hun er jo kjempesøt, bare litt gammel og litt spesiell :fnise:

God frokost til alle ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til på kontroll! :)

Jeg personlig ville aldri blitt strippet, ei jordmor som gjorde det på meg på sykehuset uten å si ifra at hun hadde tenkt det, og inni helvette, det var vondt! :(

Veldig smak og behag. Den "gamle skolen" av jordmødre mener at stripping kan sette igang fødsel, mens all nyere forskning sier at det kun gir den vordende mor vondt og ubehag.

Jordmora jeg gikk til i svangerskapet var klar på at hun aldri strippet kvinner, og aldri kom til å få det gjort på seg selv heller. Det etter 3 barn også :fnise:

Så jeg personlig ville ikke valgt det...

Men om det føles riktig ut for deg, så gjør du det :)

Bare ikke forvent noe annet enn mere murringer og kynnere enn tidligre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til på kontroll! :)

Jeg personlig ville aldri blitt strippet, ei jordmor som gjorde det på meg på sykehuset uten å si ifra at hun hadde tenkt det, og inni helvette, det var vondt! :(

Veldig smak og behag. Den "gamle skolen" av jordmødre mener at stripping kan sette igang fødsel, mens all nyere forskning sier at det kun gir den vordende mor vondt og ubehag.

Jordmora jeg gikk til i svangerskapet var klar på at hun aldri strippet kvinner, og aldri kom til å få det gjort på seg selv heller. Det etter 3 barn også :fnise:

Så jeg personlig ville ikke valgt det...

Men om det føles riktig ut for deg, så gjør du det :)

Bare ikke forvent noe annet enn mere murringer og kynnere enn tidligre :fnise:

Jupp, vet at det er forskjellige tanker rundt dette..

Jeg tenkte iallfall å høre om hun ville sjekke hvor moden jeg var.. For det blir jo annerledes, gjør det ikke? :klo: Da sjekker hun jo bare åpninga?

Takk for lykkeønsker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, søte Nuttpia! Innom i håp om å se at bebbisen din har kommet, men ser ut som du må vente litt til :jepp: Jaja, nå er det hvertfall ikke lenge igjen!!! Tenk at nå har du snart gullet i armene dine :hjerte::rodmer: Gled deg!

Her er lillegull 3 mnd i dag!! Tiden flyyyyr :jepp:

Masse lykke til i innspurten! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, vet at det er forskjellige tanker rundt dette..

Jeg tenkte iallfall å høre om hun ville sjekke hvor moden jeg var.. For det blir jo annerledes, gjør det ikke? :klo: Da sjekker hun jo bare åpninga?

Takk for lykkeønsker :hjerte:

Jo, man kan sjekke åpning uten å strippe :jepp: Jeg ble strippet, da! Det var vondt, men absolutt ikke uutholdelig! Jeg var også skikkelig drittlei, så kunne gjort alt for å få igang fødselen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, søte Nuttpia! Innom i håp om å se at bebbisen din har kommet, men ser ut som du må vente litt til :jepp: Jaja, nå er det hvertfall ikke lenge igjen!!! Tenk at nå har du snart gullet i armene dine :hjerte::rodmer: Gled deg!

Her er lillegull 3 mnd i dag!! Tiden flyyyyr :jepp:

Masse lykke til i innspurten! :klemmer:

Næmmen, god morgen, Ninnin!! :klemmer: Så koselig å se deg her inne!! :sol:

Ja, han trives godt inni der, tror jeg :fnise: Nå gleder jeg meg sååååå til han er ute. For hver ventedag som går, så føles han lenger og lenger unna.. Rart :klo: Er vel fordi at det er så merkelig at det skjer snart ;)

Gratulerer med 3 måneder idag.. Herlighet som tiden går..! Har dere det bra? :laugh:

Syns ikke jeg skriver annet i disse dagbøkene, jeg, at tiden flyyyyyr!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, god morgen, Ninnin!! :klemmer: Så koselig å se deg her inne!! :sol:

Ja, han trives godt inni der, tror jeg :fnise: Nå gleder jeg meg sååååå til han er ute. For hver ventedag som går, så føles han lenger og lenger unna.. Rart :klo: Er vel fordi at det er så merkelig at det skjer snart ;)

Gratulerer med 3 måneder idag.. Herlighet som tiden går..! Har dere det bra? :laugh:

Syns ikke jeg skriver annet i disse dagbøkene, jeg, at tiden flyyyyyr!! :ler:

Lettere å stikke innom nå som lillegull klarer å underholde seg litt selv :P Vippestol med leker er helt gull! Hehe :fnise:

Ja, skjønner litt hva du mener! På slutten tror man jo nesten at han aldri skal komme... Men så plutselig er han der :jepp:

Vi har det helt supert!! Vært veldig heldige og fått en forholdsvis rolig og tålmodig gutt, som sover hele natta :jepp: Så kan absolutt ikke klage :jepp: Koser oss veldig!

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å stikke innom nå som lillegull klarer å underholde seg litt selv :P Vippestol med leker er helt gull! Hehe :fnise:

Ja, skjønner litt hva du mener! På slutten tror man jo nesten at han aldri skal komme... Men så plutselig er han der :jepp:

Vi har det helt supert!! Vært veldig heldige og fått en forholdsvis rolig og tålmodig gutt, som sover hele natta :jepp: Så kan absolutt ikke klage :jepp: Koser oss veldig!

Så innmari godt å høre :hoppendeglad: Alle ønsker seg en sovebaby :rodmer: Heldigfiser! :fnise:

Men du, hjalp det at du ble strippet, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari godt å høre :hoppendeglad: Alle ønsker seg en sovebaby :rodmer: Heldigfiser! :fnise:

Men du, hjalp det at du ble strippet, da?

Ehh, vanskelig å si! Ble strippet 2 ganger. Men om det hjalp på modningen eller om den ordnet seg selv, vet jeg ikke! Andre gangen var jeg så vidt i gang, så mulig det kick-startet det hele! ;) Jeg tror ikke man blir strippet hvis ikke modningen er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sjekke åpning uten stripping ja :)

Stripping er når de(hun/han?) løstner på hinnen mellom livmorvegg og morkake. Da "røsker" de litt tak oppi dær og provoserer litt ekstra.

Et godt tips til om du skal forvente noe selv ved sjekk av åpning er at dersom undersøkelsen er øm/vond når de sjekker åpning, så er du ikke veldig moden og har ikke mye åpning :)

Det lærte jeg på fødselskurset, og det stemte på en prikk :)

Vondt å få sjekket åpning når man er f.eks kun 2 cm åpen, men når man er moden og f.eks 4 cm så er ikke sjekken noe vond i hele tatt...

Så når hun sjekker så kjenn litt på det. Er det ømt og litt vondt så ikke forvent at hun sier noen store tall ;)

Om det kjennes helt greit ut (bare rart med ei dame "oppi dær") så vil hun trolig si at det er mere enn kun 1-2 cm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt time. De har sluttet å sjekke modning etc. Greit nok. Og siden jeg er førstegangs, så vil det ikke hjelpe noe særlig. Eller noe..

Alle verdier var fine, bittelitt spor av proteiner - that´s it.

Jordmor ringte og ordnet time to dager tidligere til trivselskontroll, dvs til onsdag. Hun prøvde hardt å få snakket de til å gi meg time tidligere, for hun tror tassen allerede er 4 kg :sjokkert:

Men noen dager til eller fra hadde visst ingenting å si så lenge jeg ikke er dårlig, og dét er jeg jo ikke. Hun på sykehuset ringte meg også og sa at det er større sannsynlighet for at det starter av seg selv enn at en tidligere time vil gjøre susen. Hun hadde konfrontert med lege.

Tassen har vokst mye siste måneden, symfysemålet er i taket, så nå gjelder det bare å sitte her og ruge så godt jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du er frisk og rask, og ikke minst at rullebabyen har det fint der inne :)

Nå har du vært SÅ flink frem til nå, at noen dager til eller fra egentlig ikke betyr annet enn en tålmodighetsprøve ;)

Du er så flink søta! Hold ut!

Belønningen er bare SÅ verdt ventetiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er at du er frisk og rask, og ikke minst at rullebabyen har det fint der inne :)

Nå har du vært SÅ flink frem til nå, at noen dager til eller fra egentlig ikke betyr annet enn en tålmodighetsprøve ;)

Du er så flink søta! Hold ut!

Belønningen er bare SÅ verdt ventetiden :hjerte:

Hihi, rullebaby.. :rodmer:

Takk :hjerte::nigo: Det går jo fort nå, da.. Er så nært, men så fjernt samtidig..

MEN jeg har bursdag neste fredag, og da vil jeg ha kake og baby hjemme i egen stue.. Krysser fingrene for å kunne oppleve det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fint å sitte på sykehuset med verdens beste bursdagsgave i armene og kake i munnvika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fint å sitte på sykehuset med verdens beste bursdagsgave i armene og kake i munnvika ;)

Joa, men da får jeg ikke ha besøk av søstrene mine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men da får jeg ikke ha besøk av søstrene mine :hjerte:

Jo?

Nærmeste familie iallefall på St. Olavs :)

Men det kan jo variere fra sted til sted det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...