Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

*inne og titter spent* Er en god del spente jenter her inne nå Nutta. :fnise: Er bare å ta det som det kommer, han kommer ikke før han er klar. Men skjønner godt det begynner å klø i fingrene nå altså, er ikke lenge igjen til du har lillegutten i armene dine. SUKK! Blir nesten babysyk igjen jeg.. :sjenert::hjerte:

Jeg unner deg i hvert fall at han kommer nå, husker selv hvor slitsom de siste ukene var. Følelsen av å være helt sprengt, vondt her og der.. Men går fort i glemmeboka, det skal jeg love deg. ;) Her fødte jeg den 3. juli, da var det fullmåne.. Så håper det er slik for deg og, for da starter det hele ila to dager. :)

:klemmer: Tenker masse på deg frøken.

Hihi :danse: Nei, ikke lenge til nå. MAX 3 uker!! Det er jo seriøst aaaaaaaaaaaaltfor lenge til.. Tror nok han kommer før, ja ;)

Ja, jeg tror deg når du sier at man glemmer disse ventedagene ganske fort, når han først er ute! Ser så frem til å slippe auau her og der, se ut som en and i ansiktet og få bukt med disse fæle strekkmerkene som er kommet. Ja, for det er virkelig IKKE pent.. Fakta, ikke for å syte..

Da satser vi fortsatt på fullmånen imorgen! :klemmer: Trenger absolutt at dere tenker på meg! Jo lenger jeg må vente, jo mer nerver får jeg tid til å få.. *bite negler*

:popcorn:

Dette er jo bare sååå spennende!!!!!

Hihi, håper jeg har noe spennende å fortelle snart!!! :Nikke:

Ha en super lørdagskveld, Nutta! :blomst: Håper lille gutten kommer i morgen! :jepp:

Vi må prøve på det, asså! Riktig god lørdag til deg også, My :klemmer::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kommer nok før den tid regner jeg med! ;) Når er det du skal til jordmor igjen? Skjønner godt din frustrasjon når det gjelder strekkmerkene.. Fikk mange i tenårene, men de vises heldigvis ikke såå godt lengre. Du får trøste deg med at de blir lysere med åra. Og jo mer voksen vi blir, jo mindre bryr vi og andre rundt oss om det. Kommer uansett av graviditeten.. Får tenke at det er ikke alle sammen som er like heldig og får sjansen til å gå gravid. :hjerte:

Vi satser på fullmåne! :klemmer:

Ps. Du får prøve å late som om det er driiiitlenge igjen til fødsel, kanskje det hjelper litt på nervene. ;) Også kanskje tiden går litt fortere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok før den tid regner jeg med! ;) Når er det du skal til jordmor igjen? Skjønner godt din frustrasjon når det gjelder strekkmerkene.. Fikk mange i tenårene, men de vises heldigvis ikke såå godt lengre. Du får trøste deg med at de blir lysere med åra. Og jo mer voksen vi blir, jo mindre bryr vi og andre rundt oss om det. Kommer uansett av graviditeten.. Får tenke at det er ikke alle sammen som er like heldig og får sjansen til å gå gravid. :hjerte:

Vi satser på fullmåne! :klemmer:

Ps. Du får prøve å late som om det er driiiitlenge igjen til fødsel, kanskje det hjelper litt på nervene. ;) Også kanskje tiden går litt fortere og.

Jeg skal til jordmor på torsdag :) Er så rart, for blodtrykket mitt stiger når jeg er hos henne.. Jeg tror jeg ikke slapper så godt av der, som hos legen min.. Men samme det nå, det er jo ikke lenge igjen. De siste kontrollene tas jo på sykehuset uansett.

Jepp, fikk endel strekkmerker i puberteten jeg også, så vet jo at de blir lyse med tiden. Er ikke meninga å klage altså, eller virke utakknemlig, men huden på magen svir og klør konstant.. Og det ser virkelig ikke bra ut.. Så jeg må innrømme at det ble litt voldsomt det der.

Men klart, det minner jo om et flott svangerskap, og sønnen min :rodmer:

Fullmånen har ingen effekt enda her i gården, iallfall! Termingjengen på snart mamma har to stkker som er igang nå -LITT misunnelig :fnise:

Men min termin er jo uansett ikke før til fredag, og akkurat nå føler jeg meg ille gravid overhodet, så det går nok noen dager til, ja :Nikke:

Nervene skal nok ikke få plass hos meg når det setter igang. Prøve iallfall :)

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro denna tassen har et utrolig sovehjerte :klo: Nå måtte jeg vekke ham, for ikke kjent noenting siden igår kveld..!

Litt shaky-shaky på stumpen hans, så ble han fullstendig rullekake inni der :fnise:

Veldig greit om han er like mye sove-menneske som foreldra sine :fnise:

Kynnerne er på plass, altså, og murringene kom tilbake igjen nå, så dersom han vil sette igang nå, så er det greit! Men da håper jeg han kommer før midnatt, for svigermor er 60 år imorgen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, ikke noe i natt heller gitt :sjokkert:

Og jeg som har vært våken! :fnise:

Emil ble veldig rolig i magen de siste dagene før han bestemte seg for å komme ut...

Men igjen så har jo alle hatt "alle" symptomene før eller siden før ting skjer :fnise:

Så jeg skal slutte å gi forhåpninger til deg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fullmånebaby her heller gitt! :( Løs mage i går kveld og våkna av noen tak i magen i natt, men jeg sovnet jo igjen så var ikke så vondt at det var godt for noe! :P Våknet i dag og tenkte at den løse magen må være et tegn på at det nærmer seg iallefall, men så viser det seg at samboer har vært dårlig i hele natt, så har sikkert vært noe vi har spist! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ikke noe i natt heller gitt :sjokkert:

Og jeg som har vært våken! :fnise:

Emil ble veldig rolig i magen de siste dagene før han bestemte seg for å komme ut...

Men igjen så har jo alle hatt "alle" symptomene før eller siden før ting skjer :fnise:

Så jeg skal slutte å gi forhåpninger til deg :vetikke:

Hihi :fnise: Jada, alle symptomene har jo vært her allerede igrunn, bortsett fra de som er soleklare. Ingen slimpropp som har rusla, ingen ekstra løs mage de siste dagene etc..

MEN mer utflod den siste uka, litt mer ømme brystvorter og enda tettere i nesa/større ansikt - dét har jeg fått/blitt.

Jeg tror strengt tatt, at det er meg selv som gir de høyeste forhåpningene :fnise: Men idag er tassen veldig rolig, altså. Har nettopp spist ei god lunsj, men han er like rolig. :nigo:

Lille babyen min som begynner å bli stooooor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fullmånebaby her heller gitt! :( Løs mage i går kveld og våkna av noen tak i magen i natt, men jeg sovnet jo igjen så var ikke så vondt at det var godt for noe! :P Våknet i dag og tenkte at den løse magen må være et tegn på at det nærmer seg iallefall, men så viser det seg at samboer har vært dårlig i hele natt, så har sikkert vært noe vi har spist! :P

Æsj assa.. Men kanskje, som Asanti henviser til, at de får et lite dytt i rumpa idag, så kommer de iløpet av de neste dagene? :popcorn:

Æsj, så teit at samboeren din også hadde dårlig mage, da :fnise: Du får si at slike symptomer skal du ha for deg selv! :ler:

Når det gjelder fullmåne og fødsler så er det mest dagene i forveien og dagene rett etter. :)

Han er nok her snart. :)

Dette skal jeg google, det er jo litt interessant egentlig :jepp:

Snart er han her uansett, dét er sikkert :danse:

Fullmånen er ikke over så det er håp! :Nikke:

Dét er sant!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk iallfall dagen etter fullmåne, men det starta så smått på selve fullmånedagen. Han var bare ikke i stand til å komme seg ut selv, han ville heller titte på stjernene enn på månen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk iallfall dagen etter fullmåne, men det starta så smått på selve fullmånedagen. Han var bare ikke i stand til å komme seg ut selv, han ville heller titte på stjernene enn på månen :)

Søte :hjerte:

Var han stjernekikker? Jeg har ikke så mye peiling på det der, jeg.. Hva skjer da, når de ligger med hodet opp istedetfor ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernekikker, ja, ville ha kommet ut med ansiktet opp i stedet for bakhodet. Det fører ofte til smerter og komplisert fødsel, tror jeg.. var iallfall det som ga meg trykketrang fra starten, men det trenger ikke være sånn! Jeg vet ikke hvordan selve fødselen av en stjernekikket er, for det fikk jeg jo ikke oppleve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernekikker, ja, ville ha kommet ut med ansiktet opp i stedet for bakhodet. Det fører ofte til smerter og komplisert fødsel, tror jeg.. var iallfall det som ga meg trykketrang fra starten, men det trenger ikke være sånn! Jeg vet ikke hvordan selve fødselen av en stjernekikket er, for det fikk jeg jo ikke oppleve!

Hmmm.. Hadde du mistanker om det? Kan man kanskje få sjekket dette når man kommer inn, tro? Tassen her lå med magen opp for 2 uker siden, så vil gjerne sjekke slikt før fødsel..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nuttapia!

Har snik lest her i noen måneder nå og fått med meg at du også har en privat dagbok, men har følt at jeg ikke kan spørre siden jeg bare leser og aldri kommenterer. Men nå som snart sønnen din kommer til verden så MÅ jeg bare spørre om jeg kan få tilgang til å lese den andre dagboken din og? :blomst: Har skjønt du skal legge ut bilde av han der og kan jo ikke gå glipp av å se en vakker babygutt!

Masse lykke til med fødsel! Håper han vil komme i løpet av de nærmeste dagene :biggrin:

Hilsen en som er babysyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Hadde du mistanker om det? Kan man kanskje få sjekket dette når man kommer inn, tro? Tassen her lå med magen opp for 2 uker siden, så vil gjerne sjekke slikt før fødsel..

:)

Jeg spurte og maste mye om det der på UL uka før for da lå han med ansiktet mot ryggen min. Men legen sa at de kan snu seg rett før de skal ut.

Maste på JM hver gang ho sjekka meg også. For jeg hadde hørt mye skummelt om stjernekikkere. Men ho kunne visst ikke kjenne det og sa at det ville man ikke finne ut av før jeg skulle presse.

Så mitt råd: Ikke tenk på det. 5-10% får stjernekikkere, så sjansen er liten.

Dette går så fint skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nuttapia!

Har snik lest her i noen måneder nå og fått med meg at du også har en privat dagbok, men har følt at jeg ikke kan spørre siden jeg bare leser og aldri kommenterer. Men nå som snart sønnen din kommer til verden så MÅ jeg bare spørre om jeg kan få tilgang til å lese den andre dagboken din og? :blomst: Har skjønt du skal legge ut bilde av han der og kan jo ikke gå glipp av å se en vakker babygutt!

Masse lykke til med fødsel! Håper han vil komme i løpet av de nærmeste dagene :biggrin:

Hilsen en som er babysyk.

Hei Daphnus!

Jeg har faktisk sett deg luske litt her inne :fnise: Veldig koselig med en hilsen, altså!

Klart du skal få tilgang på bloggen min :)

Tuusen takk! Skal jeg gjette rett på magefølelsen, så er nok tassen bare noen dager unna :Nikke: HÅPER det iallfall!!! (Selvfølgelig... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte og maste mye om det der på UL uka før for da lå han med ansiktet mot ryggen min. Men legen sa at de kan snu seg rett før de skal ut.

Maste på JM hver gang ho sjekka meg også. For jeg hadde hørt mye skummelt om stjernekikkere. Men ho kunne visst ikke kjenne det og sa at det ville man ikke finne ut av før jeg skulle presse.

Så mitt råd: Ikke tenk på det. 5-10% får stjernekikkere, så sjansen er liten.

Dette går så fint skal du se :klemmer:

Okei, takk for råd :) Regner med at det skal gå veldig fint altså, men er jo utrolig hvor mange ting man tenker på i denne ventetiden. Kommer nok til å nevne for JM at tassen lå med magen opp for ikke lenge siden, så får hun vurdere det deretter.

Nå ser jeg virkelig frem til at lille gutten min kommer ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...