Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Magen har absolutt kommet seg, ser ikke sprekkeferdig ut, men den er stor nok spør du meg! :P Skal bli godt når den forsvinner - på alle måter! :) Edvard er et utrolig nydelig navn :) Jeg tenkte litt på det, men er flyter ikke like fint hos oss bergensere med skarre-r! :)

Det er koselig at magen kom tilslutt :hjerte: Enig med deg at det blir godt uten mage i veien, ja.. *joy*

Tusen takk :nigo: På bergensk, ja.. Edvrrrrrd :fnise:

Åååå.. for et nydelig navn. Har alltid likt det navnet :hjerte:

Sorry, måtte le litt når jeg leste dette med puste teknikk. Jeg har alltid vært flink til det. Men klarte ikke det under riene. Og kom på nå at jeg var sinnsykt opphengt i det. Gauka vel ut noe alla dette: Faaaen.. Jeg klarer ikke puste med magen!! JM bare lo og sa, nei det er ikke alltid så lett det :P

Jeg var veldig opphengt i det altså :P

Litt morsomt når jeg blir påminnet ting fra fødselen som jeg hadde glemt :P

Så koselig :laugh: Tror det er noen som synes navnet er litt rart, men det driter jeg i :danse:

Ja, veitu, jeg tenkte faktisk på det etter at jeg la inn innlegget.. At det kan jo bli jæskli vanskelig å puste ordentlig ned. Når kynnerne kommer, så havner rumpa til tassen helt oppi ribbeina mine, og DA er det vanskelig å puste, da :ler: Men jeg skal iallfall PRØVEå beholde roen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edvard er et kjempefint navn! :rodmer:

Tror du Edvard har lyst til å komme ut idag? :popcorn:

Takk My, så koselig at du synes det!! :jepp:

Nei, veitu, jeg sitter med regnskapet (FØKK NAV!!!), så han får rett og slett ikke lov til å komme før NYE permisjonspapirer er sendt.. :grine:

Dumme NAV har ventet 2 uker ut i permisjonen min før de sier at jeg må sende HELE årsresultatet på næringsinntekten min fra ifjor. Nå tror jeg at de bare venta til 2013 med vilje slik at de skal ha alt på plass.. :( Før jul trengte de ikke det, og jeg sendte til fristen. Så dette er utrolig dårlig gjort for ei fødeklar høne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edvard er kjempe fint! Og det er smak og behag, alle trenger ikke å¨like det navnet, så DRIT i de som sier det er stygt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn! Farfaren min het Edvard :)

Jaa, ikke sant!! Edvard-navnet forbinder jeg med noe trygt og lunt :)

Edvard er kjempe fint! Og det er smak og behag, alle trenger ikke å¨like det navnet, så DRIT i de som sier det er stygt :fnise:

Så koselig at du synes det du også :) Neih, bryr meg ikke så mye om andre som synes det er rart eller stygt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint navn! :hjerte: For en ufin mobbing av bergensere her :fnise: Kan nevne flere navn som ikke høres så bra ut på andre dialekter også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edward minne mæ om Twilight, og han er jo bare SÅ kjekkas da! Mere i bøkene enn på film vel og merke ;)

Finfint navn som sikkert passer fint med deres!

Noe mellomnavn eller bare enkelt ?

Har du fortsatt den private dagboka di? Når jeg trykker på linken så kommer det opp feilmld... :)

:hjerte: fra kalde bartebyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk My, så koselig at du synes det!! :jepp:

Nei, veitu, jeg sitter med regnskapet (FØKK NAV!!!), så han får rett og slett ikke lov til å komme før NYE permisjonspapirer er sendt.. :grine:

Dumme NAV har ventet 2 uker ut i permisjonen min før de sier at jeg må sende HELE årsresultatet på næringsinntekten min fra ifjor. Nå tror jeg at de bare venta til 2013 med vilje slik at de skal ha alt på plass.. :( Før jul trengte de ikke det, og jeg sendte til fristen. Så dette er utrolig dårlig gjort for ei fødeklar høne!

Huffameg, teite NAV!!! :rasende: Håper du får det i orden fort så du slipper å tenke mer på det. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn! :hjerte: For en ufin mobbing av bergensere her :fnise: Kan nevne flere navn som ikke høres så bra ut på andre dialekter også :ler:

Jeg mente det bare godt, Lilywhite :hjerte:

Åhjadda! Hehe, det kan bli mye moro med navn :laugh:

Edward minne mæ om Twilight, og han er jo bare SÅ kjekkas da! Mere i bøkene enn på film vel og merke ;)

Finfint navn som sikkert passer fint med deres!

Noe mellomnavn eller bare enkelt ?

Har du fortsatt den private dagboka di? Når jeg trykker på linken så kommer det opp feilmld... :)

:hjerte: fra kalde bartebyen!

Hehe ;) Hakke lest bøkene jeg.. Hmm!

Ingen mellomnavn, men han får jo etternavnet til oss begge, så da blir det jo 3 navn uansett.

Jada, bloggen er intakt, den. Jeg kan sende deg link på pm :jepp:

Huffameg, teite NAV!!! :rasende: Håper du får det i orden fort så du slipper å tenke mer på det. :kose:

Ja.. :( Jeg har gått igjennom alt av inntekter og utgifter idag, så imorgen skal jeg lage selve regnskapet. Jeg er ikke noe flink på disse tingene, men jeg håper at det ordner seg veldig veldig fort. Må ringe dem imorgen å høre helt konkret hva de vil ha. Jeg kan ikke ha enda en slik runde..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status:

Har hatt forholdsvis kraftige kynnere nå i et par timer. Har hatt mye nedpress idag, og tassen har vært helt greit aktiv.

Bare jeg smiler, så kommer kynnerne. Dette er hva jordmor kalte maserier; når kynnerne kommer på løpende bånd.. Har bare 1-2 min mellom hver kynner, men kjenner det mest øverst i magen, så er jo bare lureri.

Men over til no nesten annet: når riene kommer; beveger babyen seg noe særlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente det bare godt, Lilywhite :hjerte:

Åhjadda! Hehe, det kan bli mye moro med navn :laugh:

Tok det ikke så veldig fornærmelig heller ;) Men måtte jo nesten kommentere det :fnise:

Håper det ordner seg med NAV forresten! :kose: Stress med sånne bekymringer rett før fødsel...

Spennende med mye kynnere da, kan kanskje være et tegn på at fødselen nærmer seg? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det ikke så veldig fornærmelig heller ;) Men måtte jo nesten kommentere det :fnise:

Håper det ordner seg med NAV forresten! :kose: Stress med sånne bekymringer rett før fødsel...

Spennende med mye kynnere da, kan kanskje være et tegn på at fødselen nærmer seg? :hoppe:

Hihi :fnise:

Jo, takk! Det er nettopp det, veitu.. Perm startet 11.jan egentlig. Så nå forventer de at jeg skal lage hele regnskapet mitt mens jeg ligger med maserier og venter på å føde, lissom.. Det er jo helt utrolig..!!

Ja, det er veldig spennende! Kanskje det er noe på gang? Hihi :plystre: Jeg har en liten gladlaks i magen, iallfall :hjerte: Syns han skal komme ut snart, asså.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! :) jordmor sa til meg at baby skal bevege seg i pausene mellom riene! :) så gjelder samme da som nå, hvis det blir unormalt stille så må man ta kontakt med føden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å vite, VeoVeo! :) tusen takk!

Jeg er så rastløs, er såååå trøtt, men ligger og vrir meg hele tida. Tenkte det var like greit å logge seg på nett og bli skikkelig døsig istedet ..

Kynnerne har roet seg, men kommer et par forsiktige innimellom. Godt å vite at livmora jobber på og forbereder seg (óg meg).

Natta alle søtiser uti der :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maserier i hele natt! Jeg er helt utslitt :riste: Fatter ikke hva det skal være godt for når det holder på slik, man blir jo bare dritsliten :(

Skal be sambo ta med seg magnesium på vei hjem idag, mulig det hjelper :Nikke:

Edit: Aner jo ikke hvordan det skal defineres, sånn egentlig. Kynnerne er kraftige, men ikke vonde. Min jordmor kaller nettopp det for maserier. Andre kaller det nok bare kynnere.

Uansett - hver dag er én dag nærmere lillegutten min :hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomt med maserier hele natten :( Men på den positive siden er det tydelig at kroppen jobber med å gjøre seg klar! :jepp:

Edvard er forresen et nydelig navn :hjerte:

Ha en fin-fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomt med maserier hele natten :( Men på den positive siden er det tydelig at kroppen jobber med å gjøre seg klar! :jepp:

Edvard er forresen et nydelig navn :hjerte:

Ha en fin-fin mandag!

Så koselig at du synes det, frk Vims :danse:

Jeg må si jeg er imponert over kroppen, ja! Allerede :) Jeg skal fortsette å tenke positivt, og håper inderlig jeg får sovet ut litt ila dagen. Nå gjør det vondt i korsryggen også og jeg har litt menssmerter.. men nå skal jeg stå opp å spise litt, det hjelper kanskje litt :)

Gooood mandag til deg også!! :blomst:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du synes det, frk Vims :danse:

Jeg må si jeg er imponert over kroppen, ja! Allerede :) Jeg skal fortsette å tenke positivt, og håper inderlig jeg får sovet ut litt ila dagen. Nå gjør det vondt i korsryggen også og jeg har litt menssmerter.. men nå skal jeg stå opp å spise litt, det hjelper kanskje litt :)

Gooood mandag til deg også!! :blomst:

Så spennende med vondt i korsryggen og mensensmerter i tillegg! :danse: Synes det høres ut som Edvard er like rundt hjørnet jeg altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...