Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

God helg Nutta! Nå tror jeg vi er ganske så mange spente sjeler her inne på forumet! Heiaheia Tassen som vil ut til mors armer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tassen er nok klar :jepp: Spørsmålet er vel om kroppen min er det ;) Hadde jo vært innmari hyggelig :ler:

Koselig at dere er spente! Det er jeg også!! Sambo ringte meg etter jobb:

"Skal du ha no på butikken?"

-Men vi trenger ingenting der?

"Men jeg tenkte å kjøpe inn det siste til bagen.. Energidrikk og sånn.. "

;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ut, kom frem lille nuttababy!! :) Nå har jeg fått så mye skolegreier som må ordnes til uken, så krysser fingrene for at min lille tass holder seg der en stund til! :P Så kjekt når samboer blir så engasjert og klar! Min har ikke begynt å bli utålmodig enda - han har ikke pakket bagen sin engang!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ut, kom frem lille nuttababy!! :) Nå har jeg fått så mye skolegreier som må ordnes til uken, så krysser fingrene for at min lille tass holder seg der en stund til! :P Så kjekt når samboer blir så engasjert og klar! Min har ikke begynt å bli utålmodig enda - han har ikke pakket bagen sin engang!! :P

Hihi :fnise:

Okei, krysser fingra for at du får blitt ferdig med oppgaver før tassen din kommer :)

Greit å ha bagen klar, man vet jo aldri hvordan fødselen starter, og da kan disse gutta bli litt hodeløse.. Iallfall han jeg bor med :nigo:

Jeg tenkte på en ting; kom magen din seg tilslutt? Husker du syns at magen din var så liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at barnefar klarer å tenke på fødebag'en. :) Greit å ha i orden altså. Jeg fikk et veldig behov for å kjøpe inn til bag + ordne alt klart samme kveld som det startet. Er sååå spent på dine vegne! Heldige du. Du har virkelig mye å se frem til. Fødsel er magisk, og premien etterpå er ubeskrivelig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at barnefar klarer å tenke på fødebag'en. :) Greit å ha i orden altså. Jeg fikk et veldig behov for å kjøpe inn til bag + ordne alt klart samme kveld som det startet. Er sååå spent på dine vegne! Heldige du. Du har virkelig mye å se frem til. Fødsel er magisk, og premien etterpå er ubeskrivelig. :hjerte:

Hehe, han overrasker absolutt :fnise:

Fantastisk at du synes jeg er heldig mtp det som kommer. Gleder meg jo, men det blir vel et smertehelvete uten sidestykke ;) Men etter den lille runden jeg hadde på onsdag med skikkelig vondt og greier, så har jeg kommet over ei lita kneik, kjenner jeg. Det er ikke såå skummelt å tenke på hva som skal skje. Så jeg tror jeg begynner å bli veldig klar! :Nikke:

Gleder meg veldig til å møte den storelille premien vår :rodmer: Jeg er helt dårlig etter å kose med babyføttene og ha ham på brystet mitt :hjerte: Høre lydene og kose lille magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå.. jeg er så missunnelig på deg som skal føde :D Jeg vet jeg tydeligvis er blitt hjerneskada, men det var så fantastisk når det endelig var over. Og det kom følelser som jeg aldri har følt før. Jeg var så stolt at jeg visste ikke hva jeg sku gjøre. Gleder meg skikkelig til vi skal begynne å lage nummer 2 :P

Håper du får en fantastisk fødsel og vi får lese en skikkelig solskinnshistorie :hjerte:

Og regn med at det blir MYE mindre KG etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han overrasker absolutt :fnise:

Fantastisk at du synes jeg er heldig mtp det som kommer. Gleder meg jo, men det blir vel et smertehelvete uten sidestykke ;) Men etter den lille runden jeg hadde på onsdag med skikkelig vondt og greier, så har jeg kommet over ei lita kneik, kjenner jeg. Det er ikke såå skummelt å tenke på hva som skal skje. Så jeg tror jeg begynner å bli veldig klar! :Nikke:

Gleder meg veldig til å møte den storelille premien vår :rodmer: Jeg er helt dårlig etter å kose med babyføttene og ha ham på brystet mitt :hjerte: Høre lydene og kose lille magen!

Godt å høre at du slapper av ang. fødsel. Det er nok mitt største tips. Slapp av og ta ting som de kommer. :) En vet jo ikke hvordan det blir før det hele har startet. Er ikke godt, men det tar du på strak arm når den tid kommer. Snakk godt med jordmor, fortell hva du føler og hvordan du vil ha det. De tilrettelegger godt for den fødende. Det med pusting kommer ganske automatisk. Hjalp veldig å ha lystgassen, klarte å konsentrere meg mye bedre da. :)

Åh.. Jeg blir litt rørt når jeg tenker på fødsel og tiden rundt(både før og etter). Sukk.. :hjerte: Du har virkelig mye å se frem til. Ingenting er så herlig som spedbarn, nusselige føtter. Blir forelsket bare ved tanken. Hihi.

Har dere tenkt noe på navn da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. jeg er så missunnelig på deg som skal føde :D Jeg vet jeg tydeligvis er blitt hjerneskada, men det var så fantastisk når det endelig var over. Og det kom følelser som jeg aldri har følt før. Jeg var så stolt at jeg visste ikke hva jeg sku gjøre. Gleder meg skikkelig til vi skal begynne å lage nummer 2 :P

Håper du får en fantastisk fødsel og vi får lese en skikkelig solskinnshistorie :hjerte:

Jeg er enig med deg. Det er helt fantastisk!

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :jepp: Gleder meg til å oppleve disse fantastiske følelsene! :strix: Ja, håper jeg har ei solskinnshistorie å dele med dere når det er over :hjerte:

KG er prioritert et stykke ned på lista etter fødsel, ja :Nikke: Akkurat nå koser jeg meg max med KG og nettet generelt. Synes det er godt at dagene går fort!

Ble nettopp spådd at jeg kommer til å gå over termin.. Men da får jeg gjøre det, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du slapper av ang. fødsel. Det er nok mitt største tips. Slapp av og ta ting som de kommer. :) En vet jo ikke hvordan det blir før det hele har startet. Er ikke godt, men det tar du på strak arm når den tid kommer. Snakk godt med jordmor, fortell hva du føler og hvordan du vil ha det. De tilrettelegger godt for den fødende. Det med pusting kommer ganske automatisk. Hjalp veldig å ha lystgassen, klarte å konsentrere meg mye bedre da. :)

Åh.. Jeg blir litt rørt når jeg tenker på fødsel og tiden rundt(både før og etter). Sukk.. :hjerte: Du har virkelig mye å se frem til. Ingenting er så herlig som spedbarn, nusselige føtter. Blir forelsket bare ved tanken. Hihi.

Har dere tenkt noe på navn da? :)

Åh, dere er heldige dere som har hatt lystgassen!! I Drammen har vi nemlig ikke det.. Men pustinga håper jeg at skal gå bra. Jeg har god pusteteknikk pga at jeg er sanglærer, så det å puste godt ned i magen er inget problem.

Har pratet endel med jordmor, også på omvisningen vi hadde før jul. Da ble jeg forespeilet forskjellige smertelindrende løsninger. Strøm på korsryggen, akupunktur/massasje og badekar er absolutte ting jeg skal ha i bakhodet. Og mamma min viste til sambo hvordan det er godt å bli holdt og massert under riene. Iallfall slik hun opplevde det.

Vi skal ha med musikk, og jeg beroliges veldig av det, så håper det blir bra å ha i bakgrunnen under pustingen.

Navnet er så å si bestemt! :Nikke: Vi må se det lille tulletrynet først, men tipper at det skal passe godt til oss alle 3, nemlig Edvard :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh lille Edvard. :hjerte: Det er så nydelig det navnet!

Jeg har tenkt samme smertelindring som deg, og musikk. Det er for meg veldig viktig. Men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken musikk. Jeg har veldig mye avslappende spamusikk, men samtidig er jeg glad i sanger som jeg kan synge til å får meg til å konsentrere om noe annet enn smerter. Ikke flir nå, men jeg elsker hip hop og rap da fordi det er så usaklige tekster. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh lille Edvard. :hjerte: Det er så nydelig det navnet!

Jeg har tenkt samme smertelindring som deg, og musikk. Det er for meg veldig viktig. Men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken musikk. Jeg har veldig mye avslappende spamusikk, men samtidig er jeg glad i sanger som jeg kan synge til å får meg til å konsentrere om noe annet enn smerter. Ikke flir nå, men jeg elsker hip hop og rap da fordi det er så usaklige tekster. :ler:

Tuuusen takk :nigo: Er ikke så mange som heter det, også har jeg tenkt på det navnet i mange år allerede!

Hihi, ler absolutt ikke :) Jeg har også valgt musikk som jeg kan synge til, eller høre på teksten til iallfall.

Bl.annet:

-Knut Reiersrud

-Stein Torleif Bjella

-Jarle Bernhoft

-Odd Nordstoga

-Tori Amos

-Feist

-Kaada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør sjekkes ut, Asanti!

Aaah, for ikke å glemme Susanne Sundfør, myLady :hjerte:

OG Hanne Hukkelberg! Dét er tøft, det! Jeg skal gifte meg med Hanne Hukkelberg når jeg blir stor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edvard er kjempefint navn :hjerte:

Hvordan kjennes kroppen i dag da?

Tusen takk, Mala :klemmer:

Vondt i korsryggen idag, og da naturligvis i hoftene.. Veldig vondt å gå pga nedpress. Så håper det skjer noe snart! :) Men jeg får bare forberede meg på å bli sittende her..

Har gjort klar sprinkelsenga, da :jepp: Også skal jeg ordne vugga etterpå. Tenkte å legge ut bilde på bloggen! :nigo:

Alt bra med deg idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mala :klemmer:

Vondt i korsryggen idag, og da naturligvis i hoftene.. Veldig vondt å gå pga nedpress. Så håper det skjer noe snart! :) Men jeg får bare forberede meg på å bli sittende her..

Har gjort klar sprinkelsenga, da :jepp: Også skal jeg ordne vugga etterpå. Tenkte å legge ut bilde på bloggen! :nigo:

Alt bra med deg idag?

Tydelig at det skjer noe da og det er uansett ikke lenge til du får hilse på gutten din :jepp:

Her er alt bra, men jeg har hatt masse kynnere og stikkinger i dag. Jeg koser meg med magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :fnise:

Okei, krysser fingra for at du får blitt ferdig med oppgaver før tassen din kommer :)

Greit å ha bagen klar, man vet jo aldri hvordan fødselen starter, og da kan disse gutta bli litt hodeløse.. Iallfall han jeg bor med :nigo:

Jeg tenkte på en ting; kom magen din seg tilslutt? Husker du syns at magen din var så liten?

Magen har absolutt kommet seg, ser ikke sprekkeferdig ut, men den er stor nok spør du meg! :P Skal bli godt når den forsvinner - på alle måter! :) Edvard er et utrolig nydelig navn :) Jeg tenkte litt på det, men er flyter ikke like fint hos oss bergensere med skarre-r! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. for et nydelig navn. Har alltid likt det navnet :hjerte:

Sorry, måtte le litt når jeg leste dette med puste teknikk. Jeg har alltid vært flink til det. Men klarte ikke det under riene. Og kom på nå at jeg var sinnsykt opphengt i det. Gauka vel ut noe alla dette: Faaaen.. Jeg klarer ikke puste med magen!! JM bare lo og sa, nei det er ikke alltid så lett det :P

Jeg var veldig opphengt i det altså :P

Litt morsomt når jeg blir påminnet ting fra fødselen som jeg hadde glemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...