Nuttapia Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #1601 Del Skrevet 15. januar 2013 Herregud. Nå kommer han jo snart! Du ramser jo opp masse tegn! Får høre om sambo har pakka sekken sin enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. januar 2013 #1602 Del Skrevet 15. januar 2013 Får høre om sambo har pakka sekken sin enda Det må han jo gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 15. januar 2013 #1603 Del Skrevet 15. januar 2013 oooh, spennende nå! Krysser fingrene for at du slipper å gå over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #1604 Del Skrevet 15. januar 2013 oooh, spennende nå! Krysser fingrene for at du slipper å gå over Takk, søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 15. januar 2013 #1605 Del Skrevet 15. januar 2013 Skjønner at du blir forventningsfull altså! Kjenner jeg blir forventningfull på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #1606 Del Skrevet 15. januar 2013 Skjønner at du blir forventningsfull altså! Kjenner jeg blir forventningfull på dine vegne Hihi!! Tassen har vært sååå rolig idag... Vel, akkurat nå kjenner jeg små spark i håndflata Aner ikke om det er nedpress, men kjenner absolutt mer i bekkenet og mer rundt hoftene. Tur/retur 2.etasje er slitsomme greier Nå er det straks nattinatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1607 Del Skrevet 16. januar 2013 Halvvåken rullekake i magen, snart våken sambo, og rastløs Nutta.. Tror jeg skal stå opp og lage havregrynsgrøt med mmmmmasse kanel óg eplebiter!! Sambo har sikkert lyst på han også Kaldt hus.. Må fyre i peisen.. Lurer på hvordan vi skal gjøre det med varme på badet den første tiden.. Nå er det kun en trille-ovn som styrer tempen i 2.etg, men den står jo rett utafor badet.. Heia oppussing Vil ikke ha avkledd, trøtt tass som fryser!! Må sette inn en egen ovn på badet..!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 16. januar 2013 #1608 Del Skrevet 16. januar 2013 Alltid litt ekstra å tenke på når det skal komme en liten i hus ja Det med varmen har jeg og tenkt på for vi er ikke så veldig kresne på at det skal være varmt i stua om morgenen f.eks. men vil jo ikke ha guttene ned i stua om det er kaldt Er det mye oppussing dere holder på med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 16. januar 2013 #1609 Del Skrevet 16. januar 2013 Rullekake i magen Du får sagt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1610 Del Skrevet 16. januar 2013 Alltid litt ekstra å tenke på når det skal komme en liten i hus ja Det med varmen har jeg og tenkt på for vi er ikke så veldig kresne på at det skal være varmt i stua om morgenen f.eks. men vil jo ikke ha guttene ned i stua om det er kaldt Er det mye oppussing dere holder på med? Det blir jo mest viktig dette første året, og det er jo bare å kle på godt. Det er bare sunt at det ikke er for varmt i huset. Regner med at vi bruker peisen ut mars. Pleier ikke å fyre når det er over 0 grader, egentlig. Vi har også varmepumpe i stua og rulle-ovn på kjøkkenet, så det holder fint Men ikke noe godt dersom det blir for kaldt, nei. Men man finner jo alltids på noe Oppussing, ja!! Ja, vi er straks ferdige med stua. Lister i tak og gulv i disse dager, pluss at vi skal strekke strøm-kablene ferdig. Stua er vel på ca 50 m3, og den har gjennomgått en stilendring fra after-ski til litt mer kitch/gammel stil. Huset vårt er fra 1905, så vi ville få frem den gamle sjelen i huset. Veggene gikk fra å være hytte, til dus gråblå, med hvite profilerte lister og dype vinduskarmer. Vi bruker ingen gardiner, og har store vinduer. Muren bak peisen slemma vi, og nå er den originale muren fremme igjen. Herlig med rød murstein fra skikkelige gamledager. Også kjøpte vi ny peisovn. Ved siden av er en hjemme-murt 3-etasjes vedhylle, fra gulv til tak. Veldig fint å kunne bruke det hjørnet til noe smart. Ellers så er det jo maling som er størsteparten her. Det har gått i tre-hvitt, med grønne og brune lister.. Horribelt! Dårlige løsninger av påbygninger av andre som har bodd her tidligere, så er mye følgefeil vi må rette opp i.. Jada.. Så alt blir lyst, trappa skal beises mørk, og nye gulv legges. Herlig! Vi har såvidt begynt på 2.etasjen, derfor litt dårlig med lys og varme ved soverom og bad. Men disse rulle-ovnene er jo geniale (selvom de suger MYE strøm..!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1611 Del Skrevet 16. januar 2013 Rullekake i magen Du får sagt det! Haha Kjennes jo sånn ut noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 16. januar 2013 #1612 Del Skrevet 16. januar 2013 Ååh det hørtes kjempefint ut! Så flinke dere er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1613 Del Skrevet 16. januar 2013 Ååh det hørtes kjempefint ut! Så flinke dere er! Takktakk Det har tatt halvannet år det der, så du kan si at her går det INNMARI tregt Men det blir fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. januar 2013 #1614 Del Skrevet 16. januar 2013 Det høres kjempefint ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1615 Del Skrevet 16. januar 2013 Nedpress og svake kynnere.. og antydning til menssmerter. Har hatt luftig mage et par dager nå, og nr.2 på do er litt løsere enn vanlig. Tassen er forholdsvis aktiv, og magen har sunket enda mer siden igår. Han har snudd litt på seg, virker det som.. Jeg er utrolig trøtt idag, så ting er i forandring, enten det betyr fødsel eller ikke. Mamma kom hit igår kveld, og hun ser forandring hos meg allerede. Hun reiser snart ut, og da blir jeg alene, så da skal jeg legge meg å sove igjen.. Trykker skikkelig nedover når jeg går nå.. Håper ikke det blir 3 uker med dette, for det er kjipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 16. januar 2013 #1616 Del Skrevet 16. januar 2013 Det blir ikke 3 uker når du allerede har så masse tegn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1617 Del Skrevet 16. januar 2013 Det blir ikke 3 uker når du allerede har så masse tegn! Håper du har rett, Lollipop Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. januar 2013 #1618 Del Skrevet 16. januar 2013 Nå har jeg nettopp vært på fødselskurs. Du har sikre tegn på at fødselen kan være like rundt hjørnet! Så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #1619 Del Skrevet 16. januar 2013 Nå har jeg nettopp vært på fødselskurs. Du har sikre tegn på at fødselen kan være like rundt hjørnet! Så spennende! Oioioi, sier du det!! Formen har forandret seg mye i løpet av et par dager, så jeg tror nok det er noe på gang snart ja Nå begynner nervene å komme også Batteriet til kamera er på lading, sambo har pakka sekken sin, og bagen til lillemann og jeg er ganske klar Ba mannen ta med mcD-mat hjem idag Jeg har ikke lyst på annet enn junk..! Fornøyd med fødselskurset? Jeg kan lese om det i din tråd dersom du kommer til å skrive om det Sambo og jeg så bare på en film hos jordmor, vi.. Det er eneste forberedelsen vi har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. januar 2013 #1620 Del Skrevet 16. januar 2013 Det er lovt med junk. Det er jo bedre at du får i deg noe du har lyst på enn at du spiser litt av noe du helst ikke ville ha. Nå må du samle energi og krefter. Det var veldig kjekt det kurset. Er over tre dager på 2t hver gang. Dette handlet om før, under og etter fødsel. Blant annet pratet vi om tegn på fødselen. Menssmerter og nedtrykk var et tegn, babyen skrur seg gjerne nedover i bekkenet. At vannet går, eller slimproppen går er å noen tegn. Men det varierte veldig fra person til person. Jeg vil nå påstå at de menssmertene du opplever nå, at magen synker og Tassen trykker ned er tegn på at noe skjer. Samboer var flink å spurte spørsmål, og heldigvis ikke dumme spørsmål. Var en pappa der som virket kjempenervøs og det virket som at han ikke hadde noe peiling på hva som kommer til å skje og hva slags forberedelser man gjør i forkant. Han var iallefall ivrig med å spørre så da er jo kurset en suksess. De to andre dagene er ikke samboer her dessverre, men jeg får være flink å fortelle videre. Det er forresten en god stund siden de har hatt slikt kurs her, så vi er forsøkskaniner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå