Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Så koselig med hilsen fra deg, Kakaoen :hjerte:

Ja :jepp: Er akkurat slik jeg følte det idag. Har også lest meg litt frem til at det er modningsprosessen som er igang. Greit nok, godt å vite at vi funker! :nigo: Litt vondt må jeg regne med ja, har ikke hatt mye fysisk vondt hittil! Så jeg "har litt å gå på".. ;)

Ja, tenk, det første møtet!! Jeg har litt lyst til å få det filmet, jeg. Fra han kommer ut og blir lagt på brystet mitt.. Ubegripelig at det skal komme en baby ut av meg!! Tenk det!!

Håndballkamp og nevø i bakgrunnen her, men jeg misunner deg bebissen din :rodmer:

Men jeg koser meg med den gigantiske magen, jeg da..

God lørdag til dere også :klemmer:

Vi filma lillegutt etter han kom ut :hjerte: Var ikke mange minuttene etterpå samboer startet kamera. Men nå angrer jeg på at ikke han begynte før, mens jeg pressa så vi kunne fått med ide han kom ut. For han var sååå fin til å være nyfødt. Ikke skrukkete og ikke full av masse guffe :rodmer:

Kan jo bare redigere bort den delen hvor man presser som en gal :fnise:

Fikk med på filmen at jeg hikstegråter av glede, og JM står i bakgrunnen med en kjempesmil og tårer i øyene :rodmer: Får tårer i øyene selv av å tenke på det. Fantastisk å se i ettertid. Så anbefaler sterkt at dere filmer litt. Minner for livet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi filma lillegutt etter han kom ut :hjerte: Var ikke mange minuttene etterpå samboer startet kamera. Men nå angrer jeg på at ikke han begynte før, mens jeg pressa så vi kunne fått med ide han kom ut. For han var sååå fin til å være nyfødt. Ikke skrukkete og ikke full av masse guffe :rodmer:

Kan jo bare redigere bort den delen hvor man presser som en gal :fnise:

Fikk med på filmen at jeg hikstegråter av glede, og JM står i bakgrunnen med en kjempesmil og tårer i øyene :rodmer: Får tårer i øyene selv av å tenke på det. Fantastisk å se i ettertid. Så anbefaler sterkt at dere filmer litt. Minner for livet :hjerte:

Tnååååh :hjerte::grine:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innlegg i bloggen for de som orker å følge med.

Nutta og tassen legger seg nå.. Det vil si, HAN har våkna, jeg og KYNNERNE skal legge oss nå.. Blæh..

:hjerte: u guys :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte-warning:

Kynnere og menssmerter.. småkvalm og full av luft. Håper dette er normalt, for nå har jeg hatt kynnere og maserier av og på de 3 siste dager.. :klo:

Det hjelper å gå på do, men ligamentsmertene og menssmerten liker jeg ikke :(

Sånn har jeg det av og på om dagen også. Masse kynnere, og en del smerter. Er ganske sikker på at smertene kommer av forstoppelse da :eeeh: så er ikke veldig bekymret. Skal uansett til jordmor på svangerskapskontroll på mandag, så jeg tenkte jeg skulle høre hva hun sier da. Håper smertene dine har blitt bedre!

Pyntestøv her inne har tipset om kiwi som middel mot forstoppelse, så det er neste ting som skal prøves ut her. Synes nemlig at verken linfrø eller sviskejuice gjør nytten...

Btw, jeg fikk aldri tilgang til bloggen din. Kan jeg få? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det av og på om dagen også. Masse kynnere, og en del smerter. Er ganske sikker på at smertene kommer av forstoppelse da :eeeh: så er ikke veldig bekymret. Skal uansett til jordmor på svangerskapskontroll på mandag, så jeg tenkte jeg skulle høre hva hun sier da. Håper smertene dine har blitt bedre!

Pyntestøv her inne har tipset om kiwi som middel mot forstoppelse, så det er neste ting som skal prøves ut her. Synes nemlig at verken linfrø eller sviskejuice gjør nytten...

Btw, jeg fikk aldri tilgang til bloggen din. Kan jeg få? :)

Uffeh, forstoppelse er ikke koselig!! Jeg har faktisk ikke hatt det siden beg av 2.trim. Dvs, jeg hadde egentlig bare utrolig treg mage. 0,5 liter med sviskejuice gjorde susen! Har ikke hatt problemer siden da, annet enn at det er litt hardt noen ganger. Men jeg spiser massevis av fiber, og yoghurt, så satser på at det er det som gjør susen :)

Skjønner ikke hvorfor ikke du var lagt inn, men NÅ er du altså det!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri følt meg SÅ fastlåst før. Uten lappen, uten bil.. Ingen busser som går, og hvor skulle jeg reist? Jeg må til legen imorgen, på tirsdag har jeg 2 elever og no greier på kvelden. På onsdag er det konsert hvor jeg må delta. På torsdag er det omvisning og fødselsforberedende samtale på sykehuset. På fredag er det konsert igjen hvor jeg også er med og arrangerer, og hele helgen går til oppussing her hjemme..

Det er IKKE synd på meg, jeg føler meg bare så sinnsykt fanga her.. NOEN; hent meg! Jeg vil bare sove..

Jeg kan ikke forandre sambo, og det har jeg ikke lyst til heller. Men han vil jo ikke prøve å ta tak i egne ting heller :( Søren.. Ett skritt frem, tre tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaggu er det mye liv i magen om dagen! Det er aktive armer og ben (men jeg forstår ikke helt hva som er hva inni der..!!), han trykker i blæra mi, bakover mot rumpen, opp i ribbeina - overalt :ler:

Men synes virkelig han kunne snudd seg snart, ja.. 33 imorgen, tassen er snart 40 cm! Da er det på tide å plassere hodet på rette plass, synes jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en aktiv krabat! :rodmer: Begynt å gjøre vondt innimellom med sparkene?

Nei, faktisk ikke :nigo: Klart, det føles innmari spesielt når han bokser nedover i underlivet. Kjennes ut som om man må tisse i 2 millisekunder. Akkurat som ved blærekatarr, men det går jo fort over. Jeg skvetter mer enn at det gjør vondt.

--

Mannen kom hjem med tre lange røde roser til meg idag, han.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koooos med andre ord :hjerte: og så søt mannen var da! Han prøver nok virkelig hardt nå :klem:

Ja.. Han sa han hadde vondt inni seg idag.. Bare gått og tenkt i hele dag. Men det er bra, for det er det han må. Teite, fine sambo.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, godt å høre at det har berørt han litt denne samtalen da! :) Da er det jo faktisk håp :)

Jeg håper dere kan ordne dette, selvom det kommer til og ta tid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. Han sa han hadde vondt inni seg idag.. Bare gått og tenkt i hele dag. Men det er bra, for det er det han må. Teite, fine sambo.. :nigo:

Så godt at han endelig har forstått! Det tar noen ganger litt tid før det synker inn hos disse gutta ;)

Når det er vilje er det definitivt håp! :klemmer:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker :hjerte:

Lurer på om tassen driver og snur seg sånn sakte, men sikkert. Har sagt det til ham i 3 dager nå, at han må snu seg, slik at mamma kan slippe tvers-over-kynner, og han kan ligge litt bedre til :Nikke:

Kanskje han skjønner nå hvor god idé det egentlig er? ;)

Tassen er 2100 gram og er 39 cm lang i sin fulle og hele lengde :sjokkert: Stor gutt :rodmer: Han styrer og ordner inni der, så får tippe han begynner å skal gjøre seg klar, for nå er det kun 7 uker igjen, 4 uker til han er hjertelig velkommen for min del ;)

Mange lurer på om jeg har termin i disse dager.. Så, jeg vil jo tro at jeg har stor mage.. Jeg ligger på den øverste kurven på sf-målet, så tipper at alt er akkurat slik det skal :jepp:

EDIT: Skrekkmerkene kommer!! Det synes på siden der..

post-31659-0-63444100-1355224790_thumb.j

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Permisjonspapirene ble sendt igår! Lovelig sent, men da spør de iallfall ikke om å få inntektsopplysninger NOK EN GANG, for jeg sendte ved sikkert 30 fakturaer :ler: Sånn er det å være selvstendig næringsdrivende.

Så blir det sikkert sånn da, at jeg burde ha laget regnskap og sendt det istedet :rolleyes: NEI, må krysse fingra for at det går i orden.. Usj.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig mage! :rodmer:

Får satse på at han skjønner at han får bedre plass selv og det blir jo så klart mye bedre for deg. :)

Takk!! :hjerte:

Jaaa, vi får håpe det :) Neste svangerskapskontroll er neste fredag. Han bør ha snudd seg innen da, synes jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonspapirene ble sendt igår! Lovelig sent, men da spør de iallfall ikke om å få inntektsopplysninger NOK EN GANG, for jeg sendte ved sikkert 30 fakturaer :ler: Sånn er det å være selvstendig næringsdrivende.

Så blir det sikkert sånn da, at jeg burde ha laget regnskap og sendt det istedet :rolleyes: NEI, må krysse fingra for at det går i orden.. Usj.. :bond:

Jeg var innom Nav idag for jeg fikk bakoversveis i forrige uke på at de ikke har noe overlapp fra sykemelding til svangerskapspenger. Så ja, Desember uten lønn. Måtte innom idag for dem klarer jo ikke gi alle rette opplysningene samtidig! Så nå spurte jeg sikkert 5 ganger om samme og kom fram til at jeg skrev ut to oversikter på inntekten siden man må sende det pånytt når man søker foreldrepenger. Opplegg altså, skjønner ikke hva som er så vanskelig med å gi alle opplysninger med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...