Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

De vondtene høres ikke så kjekke ut, håper det ikke blir verre! :klemmer:

Skjønner at du gleder deg til å se lilletassen :hjerte: Men han får nå pent holde seg der inne en stund til ;)

Ha en fin mandagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakaoen skrev (På 12.11.2012 den 16.18):

Mener du den grå Gorillan fra Kort og Kos?? I så fall var det nok jeg som la ut den i en tråd. Har ikke bestilt den enda, men om pjokken ikke får noe lignende til fødselen får han den til jul av oss :)

Kjøpte en Apekatt fra samme serie til min nevø. Og den var bare sååå deilig. Nevøen min liker å kose med den når han skal sove :)

Jaa!! det var den jeg tenkte på:D Jeg kjøpte eselen jeg. syns den var kjempesøt så det blir min julegave til gutten vår. Vanligvis er jeg alltid litt skeptisk til å kjøpe bamser på nettet for da kan jeg ikke kjenne hvor myke de er, men jeg ble overtalt etter at jeg leste at du syns den var så deilig og myk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marielle171 skrev (På 12.11.2012 den 20.07):

Jaa!! det var den jeg tenkte på:D Jeg kjøpte eselen jeg. syns den var kjempesøt så det blir min julegave til gutten vår. Vanligvis er jeg alltid litt skeptisk til å kjøpe bamser på nettet for da kan jeg ikke kjenne hvor myke de er, men jeg ble overtalt etter at jeg leste at du syns den var så deilig og myk:)

Åååå.. eselet var kjempesøt :) Tror ikke du kommer til å angre. Fantastisk myke og gode disse bamsene :) De hadde ikke så myke bamser da jeg var liten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina_O skrev (På 11.11.2012 den 10.56):

Stram mage, hvorfor det da tro? Og hvordan er den vanligvis? Jeg vet egentlig ikke hvordan en normal mage kjennes ut jeg. Min er ikke vond i det hele tatt, men syns den er steinhard og stram, og lurer på om det er derfor jeg kjenner så lite bevegelser?

Håper det bedrer seg da, Nuttapia, ikke noe særlig når det er vondt...

Er bedre idag :klemmer:

Han sparker veldig lite nå, så det begynner nok å bli trangt inni der. Derimot ruller han rundt og prøver og strekke seg ut, tror jeg. Jeg blir nok mer vant til det etterhvert, men han tar stor plass nå :fnise:

Selv om jeg både har løpt til bussen og vært på jobb idag, så er magen faktisk bedre. Ikke vært hard og stram, men han har vært like aktiv som før.

Han ligger med hodet ned, så jeg kjenner at det dyttes veldig i underlivet. Merkelig følelse!

Lille rare babyen!

marielle171 skrev (På 11.11.2012 den 19.23):

høres ikke så godt ut at du blir så tungpusten av bevegelsene hans! Ligger han med ryggen sin mot din rygg slik at du ser sparkene så godt? her ligger han med ryggen mot magen og han sparker mest på sida og inni magen men vi ser ikke så voldsomme bevegelser slik som du beskriver.

Ikke lenge igjen nå for deg! snart ferdig med 3/4 del!! :D:D

Han ligger på litt forskjellige måter tror jeg. Hodet ned, også svinger han 90 grader frem og tilbake ettersom jeg stryker på magen eller ikke. Bøyer jeg meg ned, så "bøyer" han seg også :ler: Han setter nok et ben i ene siden, eller noe... Jeg skjønner det faktisk ikke, hehe!

Han pludrer mer enn han sparker. Og prøver nok å strekke seg ut, er nok derfor det blir ubehagelig.

Ja, tenk, nå går det fort!! Hoho!!! :hjerte:

Angel-A skrev (På 12.11.2012 den 10.06):

Åh.. Ting som dette er noe en glemmer etter fødsel, med mindre det blir snakk om det. ;) Men ja, husker godt den følelsen. Alt var stramt og "godt pakket". Jeg klarte ikke å sitte en gang. Enten måtte jeg stå eller ligge på siden, ingenting annet fungerte. Vanskelig å spise også, følte jeg verken hadde plass til maten eller pusten. Om det er kynnere du har er vanskelig for meg å avkrefte eller bekrefte. Kan sammenlikne kynnere med krampe i magen på en måte.. Hehe. Jeg hadde veldig harde kynnere, nesten like harde som rier når jeg tenker meg om.. Hm, tror jeg må ta opp dette med jordmor når jeg blir gravid igjen(ikke enda altså, hihi). Men hold ut, det er ikke lenge igjen nå. Tiden kommer til å gå kjempefort så nyt magen, selv om det til tider er tøft og tungt, for tro det eller ei magen kommer du til å savne. :hjerte:

Håper dere hadde ei fin helg. :klemmer:

Uansett om jeg står, går, ligger, sitter eller noe, så "tyter" han ut ;)

Nei, veitu, jeg tror ikke det er kynnere.. Tror det bare er bebissen.. :Nikke:

Hadde du SÅ heftige kynnere med nr. 1?? Ja, da er det nok lurt å snakke med jordmor om det i neste runde! Når begynte du å kjenne kynnerne?

Jeg skal kose meg så godt jeg kan med rugekassa :nigo: Mandlene ligger plasser oppå magen for å lindre halsbrannen. Kjekt å ha et sted å legge ting :hoho:

Ja, vi hadde ei kjempekoselig helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilywhite skrev (På 12.11.2012 den 19.50):

De vondtene høres ikke så kjekke ut, håper det ikke blir verre! :klemmer:

Skjønner at du gleder deg til å se lilletassen :hjerte: Men han får nå pent holde seg der inne en stund til ;)

Ha en fin mandagskveld! :klem:

Takk for det, Lilywhite :klemmer: Skal nok strekke litt til.. Skal jo bli nesten dobbelt så stor enn jeg er nå, så.. Big mama!

Ja, han må bli inni der til midten av januar :Nikke: Etter det, så er han hjertelig velkommen - gjerne før februar :jepp:

Herlig mandag til deg også, søte! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 29 uker :strix:

Guri så langt du har kommet :rodmer: Jeg husker enda når du fikk posetiv test, å føler nesten det var for ei uke siden (tiden går såååå fort :sjokk: ) :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 29 uker! :hoppe:

Det høres veldig ut som kynnere du har! Med A var det bevegelsene hennes som utløste kynnerne mine, mens denne gangen er Bolla helt musestille mens jeg har en kynner. Rart hvor forskjellig det kan være. :fnise: Navlen min er også sinnsykt vond noen ganger, klarer såvidt å ha A på fanget for det er vondt bare noen er borti. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CathrineMic skrev (På 13.11.2012 den 6.26):

:strix: 29 uker :strix:

Guri så langt du har kommet :rodmer: Jeg husker enda når du fikk posetiv test, å føler nesten det var for ei uke siden (tiden går såååå fort :sjokk: ) :hjerte:

:klemmer:

Hihi!!! :hoppendeglad: Tusen takk, Cathrine :klemmer:

Er moro å lese de første innleggene i boka mi! Tiden har gått vanvittig fort, er redd januar kommer til å bli drøyt lang, for da er det jo INGENTING som skjer!!!

^^Belle^^ skrev (På 13.11.2012 den 6.30):

Hurra for 29 uker! :hoppe:

Det høres veldig ut som kynnere du har! Med A var det bevegelsene hennes som utløste kynnerne mine, mens denne gangen er Bolla helt musestille mens jeg har en kynner. Rart hvor forskjellig det kan være. :fnise: Navlen min er også sinnsykt vond noen ganger, klarer såvidt å ha A på fanget for det er vondt bare noen er borti. :haar:

Takk, Belle!! :danse:

Ja, kanskje det er en sammenheng med at han beveger seg, ja!! Stakkar lille, får skylda for alt, han :fnise:

*Lollipop* skrev (På 13.11.2012 den 8.19):

:hoppe: 29 uker! :hoppe:

JA!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker :hjerte:

Tassen er 27 uker og veier 1350 gram. Han er 35 cm lang og har begynt å utvikle hukommelse :)

Bilder tatt idag, før frokost

post-31659-0-24653100-1352805399_thumb.jpost-31659-0-20864200-1352805428_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den magen er bare sååå nydelig :rodmer:

Du bør være kjempestolt over magen din! :Nikke:

Åsså så fint å langt hår du har :) Er det permanent, eller ekte krøller du har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CathrineMic skrev (På 13.11.2012 den 11.19):

Den magen er bare sååå nydelig :rodmer:

Du bør være kjempestolt over magen din! :Nikke:

Åsså så fint å langt hår du har :) Er det permanent, eller ekte krøller du har? :)

Tusen takk, Cathrine :) Jeg er veldig stolt av den! Du kan si, det synes godt når han stikker ut et ben her eller der :fnise:

Nyvasket hår, med ekte krøller.

Driver på og sparer. Når jeg retter det ut, så har jeg hår ned til rumpa :Nikke: Så tenkte å få stussa det litt før jul. Lurte på å klippe meg vesentlig kortere, men.. Vil ha langt hår når jeg ammer, eller så får jeg alt håret i ansiktet hele tida - og det høres så slitsomt ut. :hoho:

Ser at håret har blitt litt mørkere også! Det gjør jo ingenting, så lenge det gyldne røde ikke blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttapia skrev (På 13.11.2012 den 11.25):

Tusen takk, Cathrine :) Jeg er veldig stolt av den! Du kan si, det synes godt når han stikker ut et ben her eller der :fnise:

Nyvasket hår, med ekte krøller.

Driver på og sparer. Når jeg retter det ut, så har jeg hår ned til rumpa :Nikke: Så tenkte å få stussa det litt før jul. Lurte på å klippe meg vesentlig kortere, men.. Vil ha langt hår når jeg ammer, eller så får jeg alt håret i ansiktet hele tida - og det høres så slitsomt ut. :hoho:

Ser at håret har blitt litt mørkere også! Det gjør jo ingenting, så lenge det gyldne røde ikke blir borte.

:hoho: Det var den armen/foten vi snakka om for en stund siden som stakk ut av magen :ler:

Ååh, så heldig du er som har krøller :hjerte: Jeg har så stritt du kan få det! :( Har alltid ønsket meg krøller. Men etter maaaangen år med bleiking av hår, så vil ikke frisørene ta permanent på meg, for da vil håret mitt ramle av.. Så jeg får leve med å bølge det selv :) Hehe..

Ja, sikkert greeit å ha det langt i ammeperioden da ja :fnise:

Mørkere? Har det blitt det i graviditeten? Så rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiiiineste tutmagen :hjerte:

Jeg ble litt redd for at jeg skulle miste krøllene i svangerskapet jeg :sjenert: Kan jo fortsatt skje med meg, men syns det er så rart at håret kan forandre seg sånn bare pga man er gravid! Noen får mørkere hår, andre får krøller og andre mister krøllene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CathrineMic skrev (På 13.11.2012 den 11.43):

:hoho: Det var den armen/foten vi snakka om for en stund siden som stakk ut av magen :ler:

Ååh, så heldig du er som har krøller :hjerte: Jeg har så stritt du kan få det! :( Har alltid ønsket meg krøller. Men etter maaaangen år med bleiking av hår, så vil ikke frisørene ta permanent på meg, for da vil håret mitt ramle av.. Så jeg får leve med å bølge det selv :) Hehe..

Ja, sikkert greeit å ha det langt i ammeperioden da ja :fnise:

Mørkere? Har det blitt det i graviditeten? Så rart :)

Haha, ja, jeg tenkte på den tegningen her om dagen ;)

Ja, skummelt med permanent når du har bleket det såpass mye! Men er jo fint å kunne lage krøller selv! :jepp: Forandring fryder!

Jeg synes det er veldig ålreit å rette håret mitt ;):fnise:

Ja, mange som får mørkere hår under/etter graviditet. Min søsters hår ble vesentlig mørkere etter hennes svangerskap :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Lollipop* skrev (På 13.11.2012 den 11.55):

Fiiiineste tutmagen :hjerte:

Jeg ble litt redd for at jeg skulle miste krøllene i svangerskapet jeg :sjenert: Kan jo fortsatt skje med meg, men syns det er så rart at håret kan forandre seg sånn bare pga man er gravid! Noen får mørkere hår, andre får krøller og andre mister krøllene :sjenert:

Hihi, takk, Lollipop :hjerte:

Jeg lurer på om krøllene mine faktisk er blitt mer markerte etter at jeg ble gravid. Så vi får se da, hvor lenge jeg får beholde de :nigo:

Det høres egentlig sjelden ut å miste krøllene.. Men jeg vet jo ikke :klo:

Håper vi får beholde krøllene!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Nuttapia skrev (På 13.11.2012 den 12.02):

Hihi, takk, Lollipop :hjerte:

Jeg lurer på om krøllene mine faktisk er blitt mer markerte etter at jeg ble gravid. Så vi får se da, hvor lenge jeg får beholde de :nigo:

Det høres egentlig sjelden ut å miste krøllene.. Men jeg vet jo ikke :klo:

Håper vi får beholde krøllene!!! :tommelopp:

Har ikke hørt noen som har mistet eller fått krøller jeg, bare lest det på sånne jordmor/lege/faktasider. Så det er nok ikke vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Lollipop* skrev (På 13.11.2012 den 12.04):

Har ikke hørt noen som har mistet eller fått krøller jeg, bare lest det på sånne jordmor/lege/faktasider. Så det er nok ikke vanlig :)

DA sier vi det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte på julemusikk (øver til juleforestilling - I rest my case ;) ), og tassen inni der ble helt stille :fnise: Han kommer til å ligge i juleglad salighet i hele november og desember :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...