Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lett å fatte at man faktisk skal bli mamma!! :danse: Jeg syns fortsatt det er rart å tenke på at jeg har en sprell levende baby i magen. :rodmer: Det er nesten for fantastisk....

Ja, det er rett og slett et under uten sidestykke! At vi kan lage mini-personer. Små, rare kopier av oss selv og kjæresten vår :fnise::hjerte:

Er vel egentlig bare å forberede seg på å bli enda mer følsom. Jeg har vært sånn hele veien og nå for tia topper det seg.

Jeg var hos Jordmor på fredag. Siste timen før jeg skal føde. Og vi skulle prate litt om igangsetting. Har snakket mye om det før på sykehuset så trodde jeg hadde kontroll på følelsene nå.

Men neida.. Bare ho begynte å forklare litt kom tårene. Jeg satt og grein der i 30 min. Klarte pokker ikke slutte. Og når jeg endelig slutta så kom ho med fine ord til meg at jeg hadde vært kjempeflink med jobben jeg hadde gjort så langt og at jeg allerede er mor til mitt barn (kjenner tårene begynner å presse på igjen bare av å skrive dette :gjeiper: ) osv.. Og da rant det over igjen.

Jeg måtte til slutt si at nå orker jeg ikke mer og må ha frisk luft. Og når ho skulle si hade og lykke til, dette klarer du kjempebra osv. begynte jeg igjen..

Var pokker så sliten da jeg dro derfra.

Det er masse hormoner og følelser i sving. Og når man i tillegg begynner å tenke på at det er en baby inni bildet også så klarer ikke jeg holde det tilbake ;)

Tenk at vi skal bli mammaer til noen søte små. Bli MAMMA faktisk. Er helt utrolig. Kan nesten ikke tro det før jeg ser det :rodmer:

Å, kjære Kakaoen :hug: Skjønner at det er mye tanker når det er siste time før selve fødselen :hjerte: Høres ut som du har gått til en fantastisk flink og god jordmor!

Ja, herlighet, jeg begynner å kjenne realiteten av det nå. Virkeligheten røyner på, sammen med gravidplagene og ukene som går. Bli mamma, ja! Det er fortsatt uvirkelig! Tenk, nå har du snart babyen hos deg, Kakaoen!! :klemmer:

Jeg kommer til å hylgrine første gangen jeg hører babystemmen som gråter :grine::rodmer:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en kjempefin helg!

Fredag så jeg ferdig sesong 2 av Fringe, la meg med lyset på kl.02.30 (Litt mørkeredd når jeg er alene :( ..)

Lørdag kom min kjære hjem igjen, og vi kosa oss inne med hjemmelaget pizza, også så vi "P.S. I love you". SKikkelig jentefilm. Er sjelden kost for vår del, men den var veldig fin, faktisk :Nikke:

Idag kom ei venninne på formiddagsbesøk. Vi forbereder juleforestillingen vår, gleder meg!

Kl. 14 reiste vi innover til Oslo og tok en snarvisitt hos svigerbror og kona + lille nevøen :hjerte: Kjente savnet etter min egen lille pode ble ganske høyt etter å ha holdt i lille tassen på 3 uker :)

Vi avsluttet Oslo-turen med restaurant-besøk med svigers. Lenge siden jeg har spist SÅ GOD italiensk pizza! Den er vis a vis Bislett Bad, hvis noen lurer ;)

Gikk lang tur isted, fikk en små-kraftig kynner på gåturen, og magen har vært småstram siden da. Rart å ha kommet så langt i svangerskapet at jeg begynne rå kjenne disse tingene :Nikke:

Mannen min passer på meg, så det er fint. Han ser fotballkamp, og jeg tror jammen jeg skal krype meg bort til ham og sove litt.. :veslejenta:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at andre også kan være mørkredde og sove med lyset på :klem:

Jepp! Og jeg er ikke flau for å si det høyt! :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du virkelig P.S I love you i hormonrus?? Jeg bæl grein når jeg så den filmen for noen år siden. Hadde vel daua om jeg skulle sett den nå :gjeiper:

Er veldig fornøyd med jordmora mi. Ho tar seg tid og vi har god kjemi. Kjenner at jeg må komme meg tilbake dit og vise frem resultatet om noen uker :biggrin:

Er veldig fornøyd med legen min også. Skal dit til fredag, så jeg får advare ho om at jeg er hormon kaos..

Ja tenk.. Snart er babyen min her. Og vips er din også her. For den siste tia har faktisk gått ganske fort :)

Ser også for meg at jeg kommer til å sprut grine når jeg hører han er ute. Gjør jo det nå når jeg ser babyer som blir født og hører skrikene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du virkelig P.S I love you i hormonrus?? Jeg bæl grein når jeg så den filmen for noen år siden. Hadde vel daua om jeg skulle sett den nå :gjeiper:

Er veldig fornøyd med jordmora mi. Ho tar seg tid og vi har god kjemi. Kjenner at jeg må komme meg tilbake dit og vise frem resultatet om noen uker :biggrin:

Er veldig fornøyd med legen min også. Skal dit til fredag, så jeg får advare ho om at jeg er hormon kaos..

Ja tenk.. Snart er babyen min her. Og vips er din også her. For den siste tia har faktisk gått ganske fort :)

Ser også for meg at jeg kommer til å sprut grine når jeg hører han er ute. Gjør jo det nå når jeg ser babyer som blir født og hører skrikene :rodmer:

Jeg gråter best/mest når jeg er alene ;) Slik har det alltid vært! Men ja, jeg måtte kjempe litt med tårene i starten av filmen, ja. Og når sambo i tillegg er ganske så følsom, så er det ikke vanskelig å presse noen tårer ut av meg :fnise:

Ja, fødselsvideoer er riktig tute-kanal her i gården også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27+6!! :laugh: Tiden gåååår!!

Hikketassen hikker i sikkert 10 minutter om gangen!! Men jeg kjenner det kun nederst i magen. Det er akkurat som om han ligger med hodet ned de gangene han hikker!! :klo:

Sambo la øret inntil magen min i går og prøvde å herme etter lyden. Det lyder visst som skikkelige bass-dunk :fnise:

Første gang til jordmor idag. Gruer meg litt, for jeg er nok litt sær på nye folk rundt meg. Har hørt mye rare jordmor-historier, men har forhørt meg om hun jeg skal til idag. Hun er visst veldig ålreit, dog litt gammeldags ;) Det går nok bra. Jeg er nok litt gammeldags jeg også.. ;)

Men håper hun har noen gode ting å si om vannfødsel bl.annet :)

Jobb etterpå. Det blir fint :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som helgen din har vært veldig fin!

Lykke til hos jordmor, det går nok fint skal du se :jepp:

Og så må du ha en fin dag på jobb :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til hos jordmor. Håper du blir fornøyd med ho :) Hvis ikke får du bare komme hit og låne min.

Riktignok litt langt med buss Drammen-Kristiansand, men må jo ofre noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som helgen din har vært veldig fin!

Lykke til hos jordmor, det går nok fint skal du se :jepp:

Og så må du ha en fin dag på jobb :klemmer:

Lykke til hos jordmor, håper hun er ålreit og at dere har god kjemi! :jepp:

Masse lykke til hos jordmor. Håper du blir fornøyd med ho :) Hvis ikke får du bare komme hit og låne min.

Riktignok litt langt med buss Drammen-Kristiansand, men må jo ofre noe :gjeiper:

Lykke til hos jordmor :klem:

Åh, dere er så søte alle sammen!

Takk, det gikk veldig bra :jepp:

Blodprosenten lå fint på 5,?. (Stikk i fingeren er verre en blodprøve ;) )

Symfysemålet er på 28,etellerannet

Blodtrykket mitt ligger på 130/80.

Lillemann sine hjerteslag ligger på 138 :hjerte: "Åja, det er en gutt, eller?" smilte hun bare..

Lillemann ligger med hodet ned, og det har han nok gjort en stund, siden jeg kjenner hikkingen langt ned i bekkenet! Han kan godt bli liggende slik :Nikke:

Jordmor er ei dame på rundt 60, med søte trekk og som til stadighet siterte bibelen. :ler:

Dagens flaue: glemte helsekortet :plystre: Men hun noterte ned alt, og jeg forsikret henne om at legen min har sagt at alt er fint med meg :Nikke: Så jordmor var superfornøyd!

Neste gang jeg skal dit er i slutten av november, og da blir mannen med. Da skal vi se video og greier. Det blir ålreit!

Jeg fikk holde en babymodell som er 28 uker. Så liten, og ganske spinkel enda. Får ikke lov til komme til verden ennå!! Men duverden, så moro å se størrelsen på ham :rodmer:

Vekta er nå +16kg. Jordmor syntes det var stas at vi lager mat fra bunnen av, og at vi spiser rent kjøtt og fisk, samt at jeg får i meg melk, grønnsaker og frukt. MEN - jeg måtte skjerpe meg med sjokoladen :rolleyes: Som om jeg ikke visste det... ;) Så nå er det full skjerpings, også må jeg ut av sofaen. Ut å gå tur - HVER dag!! Må styrke bekkenet!

Hun sa også at musikanter som bruker mye pusteteknikk, har en tendens til å føde litt før. Ok for meg hvis han kommer i slutten av januar :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+6!! :laugh: Tiden gåååår!!

Hikketassen hikker i sikkert 10 minutter om gangen!! Men jeg kjenner det kun nederst i magen. Det er akkurat som om han ligger med hodet ned de gangene han hikker!! :klo:

Sambo la øret inntil magen min i går og prøvde å herme etter lyden. Det lyder visst som skikkelige bass-dunk :fnise:

Første gang til jordmor idag. Gruer meg litt, for jeg er nok litt sær på nye folk rundt meg. Har hørt mye rare jordmor-historier, men har forhørt meg om hun jeg skal til idag. Hun er visst veldig ålreit, dog litt gammeldags ;) Det går nok bra. Jeg er nok litt gammeldags jeg også.. ;)

Men håper hun har noen gode ting å si om vannfødsel bl.annet :)

Jobb etterpå. Det blir fint :laugh:

Hikkes her i gården også! Hver morgen, sånn klokken 5-6 begynner det og da blir jeg alltid sååå sulten! :sjokkert: Og det varer i illefall ett kvarter og det kjennes langt "down-under" her også :biggrin:

Hikkes også etter store måltid, iallefall etter middag, og så hikker vi litt til kvelds også.. Synes hikkingen er kjempe-ekkel jeg :omg: Hater å hikke selv, og synes så synd på snuppa mi når hun hikker så mye! :frown: Men noen ganger hjelper det å opp å gå litt, evt. danse litt rundt :fnise: Da går det som oftest over med en gang :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hikke ja :) Her har han begynt for alvor med det siste uka, nederst i magen. Etter hvert måltid! Raringen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.. Men blodprosent på 5??? Håper du har skrevet feil, for det er farlig lite. Blodprosenten skal ligge på 10-15.

Er den under 10 må man ta jerntilskudd.. Jeg trok sånn apotek vitaminsak i første trim. Og da havna prosenten min på 15.5.. Og jm sa det var litt høyt. Nå ligger den på 12.2 :)

Var ikke blodsukker ho sjekka da??

Men kjempebra at du er fornøyd etter timen. Ho høres ut som ei koselig jm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: De er rare disse småttisene! Godt de hikker og lever godt inni der :hjerte: Her er det stort sett hikking etter at jeg har spist frokost, og etter at jeg har lagt meg. :)

Kanskje danse litt rundt hjelper, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager.. Men blodprosent på 5??? Håper du har skrevet feil, for det er farlig lite. Blodprosenten skal ligge på 10-15.

Er den under 10 må man ta jerntilskudd.. Jeg trok sånn apotek vitaminsak i første trim. Og da havna prosenten min på 15.5.. Og jm sa det var litt høyt. Nå ligger den på 12.2 :)

Var ikke blodsukker ho sjekka da??

Men kjempebra at du er fornøyd etter timen. Ho høres ut som ei koselig jm :)

Åjja! Joda, hun sa at blodprosenten er fin. Sikkert jeg som blingsa på apparatet! Jeg har ikke peiling på hva det skal ligge på :fnise:

Ja, hun var veldig ålreit, asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 28 uker!! :hoppendeglad: Herregud, som tiden flyr!!

Hvordan står det til med deg? Godt å høre at JM-kontrollen gikk bra, og at alle prøvene er fine :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 28 uker!! :hoppendeglad: Herregud, som tiden flyr!!

Hvordan står det til med deg? Godt å høre at JM-kontrollen gikk bra, og at alle prøvene er fine :jepp:

Takkk, Ninnin!! :strix: 3.trimester og siste etappe på denne utrolige reisen!

Det går bra med meg! Begynner å bli tung nå; knyte sko=nono, bøye seg ned/frem/over noe=nono.. :fnise: 3 måneder igjen er jo lenge nok, igrunn, så er glad det ikke lenger man skal gå gravid!!

Så koselig at du "er på nett" igjen, Ninnin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...