Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

For ein fin kulemage. Terapimaster hos fysio er veldig godt for vond rompe og bekken. Min verker allerede.

Tusen takk, Fru E! :)

Nydelige magen din!! :)

Tenk at vi bare har to uker igjen til siste trimester!

Begynner å merke det godt i ryggen nå jeg også, lesesal med dårlige stoler er ikke optimalt nei!

Misunner deg som kan kjenne konturene av den lille!<3 er ikke så kjekt med morkake som gjemmer han bort! :(

Skriver under på det med utflod, råmelk og søvn! Føler meg som en zombie for tiden! Vi får håpe tiden frem til jul går fort og at vi ikke får flere plager!! :)

Takk, søte! Nei, lesesal-stoler hørtes ikke særlig innbydende ut må jeg si! FLinke du :klemmer:

Vet du, jeg synes det er litt skummelt at han er så langt fremme i magen, for jeg beskytter ham hele tien. Føler at det er så lite som skal til for at noe kan skje ham! SÅ, neste runde håper jeg faktisk på å oppleve å ha morkaka foran.

Men ja, det er deilig, for vi har allerede etablert en slags morgenstund, han og jeg :hjerte:

Enig med deg, håper også det går fort!! Alt bra med deg, bortsett fra zombie-tilværelse?

Superfine babyhulen!! :strix: Magen altså. :nigo: Snart 3. trimester allerede ja, det går jo fort dette her!!

Tusen takk, My!! Ja, tiden går faktisk fort! Synes det er fredag hver dag, nesten :ler:

Hurra for 26 uker!! :hoppendeglad:

Herregud, for en nydelig mage du har :rodmer: Du kan jo ikke ha lagt på deg andre steder?? Nydelig!! :klemmer:

Deilig å kjenne konturer av den lille, da :jepp: Er så merkelig å tenke på at det vokser mennesker inni magene våre :jepp: Kroppen er fantastisk!!

Ha en fin kveld :klemmer:

Hurra!! :klemmer:

Hehe, joda.. Jeg har nok lagt på meg litt jevnt over hele. Jeg bikker snart 70 på vekta her hjemme. Dvs snart 14 kg..!!!! Og enda har jeg over 3 hele måneder igjen ;)

Kroppen er helt fantastisk! Ingen tvil om det, nei! Helt utrolig hva som går an. Føler meg nesten andaktig :fnise: Lille tassen er rar å kjenne på.. Om noen små uker, så kjenner jeg nok enda mer av hva som er hva.. Men at han vifter med rumpa, et er det ingen tvil om :ler:

SOVE GODT, ALLE SAMMEN - HA EN HERLIG DAG IMORGEN :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har det nok trygt og godt inni der selv om du kjenner han! Han har det sikkert enda bedre med tanke på at han kan kjenne at mammaen hans stryker på han :rodmer:

Bortsett fra zombie-tilværelsen så går det veldig bra, blir vekket av han her luringen hver morgen! *dunk dunk! Våkn opp mamma*! :laugh: Ellers har magen begynt å vokse såpass at den er begynt å være litt i veien, sprer beina litt mer nå når jeg sitter enn jeg har gjort tidligere! Ser sikkert veldig fint ut for de som sitter foran meg på skolen, når jeg sitter der å viser frem strømpebuksen! :ler: Og så er han i magen begynt å bli så tung at jeg MÅ på do minst to ganger på natta! Eneste gangen jeg ELSKER å ha en liten leilighet er om natten når jeg må på do! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker å 1 dag :danse: Å magen er fortsatt like nydelig :hjerte:

Takker, Cathrine :rodmer:

Herlige magen - du er kjempeflott!

Tusen takk, Tina :hjerte::nigo:

Han har det nok trygt og godt inni der selv om du kjenner han! Han har det sikkert enda bedre med tanke på at han kan kjenne at mammaen hans stryker på han :rodmer:

Bortsett fra zombie-tilværelsen så går det veldig bra, blir vekket av han her luringen hver morgen! *dunk dunk! Våkn opp mamma*! :laugh: Ellers har magen begynt å vokse såpass at den er begynt å være litt i veien, sprer beina litt mer nå når jeg sitter enn jeg har gjort tidligere! Ser sikkert veldig fint ut for de som sitter foran meg på skolen, når jeg sitter der å viser frem strømpebuksen! :ler: Og så er han i magen begynt å bli så tung at jeg MÅ på do minst to ganger på natta! Eneste gangen jeg ELSKER å ha en liten leilighet er om natten når jeg må på do! :P

Ja, dét kan jo være en fordel at han kjenner strykene mine. Han skyter jo til med rumpe og rygg når jeg stryker, så :fnise:

Så koselig at lillemannen vekker deg, da :rodmer: Hihi!! Rart å knytte bånd så tidlig!

Ah, kjenner godt til det med strømpebuksa.. :fnise: Folk får kikke så mye de vil.. De ser jo ingenting uansett ;):ler:

MEN - Mer behagelig med kjole og strømpebukse, enn gravid-olabukse med stram linning!

2 ganger på natta, ja! Puh!! Jeg er stort sett ikke mer enn 1 gang enda.. Synes det er slitsomt, jeg :fnise: Tisser jo ca 1 gang i timen når jeg er hjemme da, så... Man holder seg jo aktiv på stille dager likevel ;)

-------------------

NETFLIX er søren meg bra greier.. Har forsøkt Voddler en stund, men det bare lagger og er generelt dårlig stemning!

Netflix er løsningen for film/serie-fantaster som meg.

Jeg begynte å se Vampire Diaries (JA, jeg vet.. VELDIG highschool.. ;) ) og jeg klarte virkelig ikke å slutte å se.. Jeg er veldig glad i det okkulte etc. Og det er ikke så verst skuespillere i den serien heller! SÅ, nå har jeg sett 1.sesong på 3 dager.. Er det mulig :sprettoy: Netflix har ikke flere sesonger, enda.. :grine:

Dagen idag startet med kynnere. Tror det er det, iallfall.. Det føles ut som jeg er stinn, på en måte. Støl.. De dukker opp, og kjører på en liten dtund, så blir det borte igjen.. Ikke nevneverdig vonde, men nok til at jeg kjenner de godt.. Så lenge de ikke bygger seg opp mer, så er det helt greit.

Ser flere fra termingruppa fra lokal-området her, at veldig mange sliter med sterke kynnere, sykehusbesøk, får sykemeldinger, etc..

Uff, er det virkelig sånn for mange? Eller er det mange som ikke tåler litt fysisk påkjenning? Alle svangerskap er forskjellige, selvfølgelig, men føler at det er så innmari mannge på sykemelding etc..? Synes det er trist at andre skal ha så vondt. Banker 10 000 ganger i bordet for alle gravide jeg vet om, for at de slipper å slite mye i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som sykemeldes en eller annen gang i løpet av svangerskapet ja. Har inntrykk av at det ofte er fordi arbeidsplassen ikke tilrettelegger eller tar hensyn til at den gravide kanskje må få litt annerledes/lettere arbeidsoppgaver osv. Og så er det sikkert noen som har veldig vondt, mens andre ikke tåler så mye...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den stivheten i magen høres kjent ut ja. Det blir plutselig så tungt å bære den magen :fnise: Jeg vet ikke om det er kynnere, men vet ikke om det er så mye annet det kan være heller :fnise:

Deilig å kjenne konturer da! Jeg har morkaka foran, så hvis jeg er heldig kan jeg kjenne hvilken side av magen han ligger på... ingen konturer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forskjellige grunner til at folk sykemelder seg i svangerskapet, ja! Ingen tvil om at noen kanskje sykemelder seg veldig fort, men jeg har (etter litt erfaring) forståelse for at man får mange forskjellige vondter.. Det er ikke bare bare å være kvalm, ha vondt i ryggen, ha høyt blodtrykk osv. Så jeg tror det er viktig at hver enkelt lytter til kroppen og gjør det som et best for en selv og babyen :jepp: Man skal i alle fall ikke slite seg helt ut, ingen som takker deg for det etterpå.. Så lytt til kroppen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det er superviktig å lytte til kroppen (og legen), og gjøre det som er best for deg og babyen! I en del tilfeller betyr det å sykemelde seg, enten gradvis eller helt, for å gi kroppen din den hvilen den trenger for å gi babyen din de beste forholdene for å vokse og utvikle seg :) Legen min tvang meg til å sykemelde meg når jeg hadde ca 2 mnd igjen, fordi jeg besvimte på jobb, og hadde holdt på å besvime flere ganger både før og etter den hendelsen. Men jeg fikk trumfa igjennom å bare bli 50% sykemeldt, og erfarte at det var veldig godt og nødvendig for meg å bli sykemeldt, selv om jeg ikke hadde noe særlige "vondter". Det var et nederlag å bli sykemeldt i starten (derav uttrykket "legen tvang meg"), men som legen min sa, så er babyen det viktigste i den perioden man er gravid. Hvis babyen ikke vokser som den skal, må mammaen også sykemelde seg for at kroppen ikke skal bruke unødig energi på jobb, men fokusere på babyen. Så det kan være mange grunner til at gravide blir sykemeldte, selv om man ikke kan se grunnen. Men så klart, man har jo noen som blir sykemeldte uten grunn... En kollega av samboeren til en kollega av meg hadde gått rundt og sagt i over ett år før hun ble gravid at når hun ble gravid, så skulle hun sykemeldes hele svangerskapet, sånn at hun kunne ha fri i nesten 2 år... Så fort dama hadde positiv graviditetstest i hånda gikk hun til legen og sykemeldte seg. Ble visst ikke så veeeldig populært på arbeidsplassen... Og ho ble ikke så godt mottatt når ho endelig kom tilbake heller. Men heldigvis er det et fåtall som utnytter systemet på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter :klem:

Nydelig mage :hjerte: Og Netflix må jeg bare si meg helt enig i, jeg er forelsket!

Hei!!!

Tuuusen takk :hjerte:

Godt vi er enige om Netflix :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stivheten i magen høres kjent ut ja. Det blir plutselig så tungt å bære den magen :fnise: Jeg vet ikke om det er kynnere, men vet ikke om det er så mye annet det kan være heller :fnise:

Deilig å kjenne konturer da! Jeg har morkaka foran, så hvis jeg er heldig kan jeg kjenne hvilken side av magen han ligger på... ingen konturer her.

Ligamentsmerter/kynnere :klo: ikke godt å si..

Kjenner tyngden i magen nå, ja..!! Gosh :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med dere, snupper! Absolutt!

Det er bare at det er litt over grensa når man klager hele tiden, snakker om dype uutholdelige smerter, og bruker banneord som adjektiver. Hele tiden.. Hver anledning.. :klo: Da er det kanskje lurt og legges inn, dersom det er så ille.

Usj, får håpe det går over, og at tiden går fort til vedkommendes barn er ute :jepp: og det skriver jeg i aller beste mening! (Og nei, det er ingen her inne på kg jeg tenker på i denne forbindelse) :)

Forresten - Strekkmerke-alarm!! :bond:

Søren også ;) Ei fin lita stripe på tvers under navelen. Ok når den går horisontalt!

Sove godt, alle dere der ute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En oversikt over de fullgåtte månedene :)

1 fullgått måned : 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder : 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder : 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder : 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder : 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder : 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder : 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder : 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder : 40 uker

Til søndag er jeg inne i min 7.måned, og den 1.nov er det bare 3 mnd igjen til termin! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker på vei allerede? :sjokkert::fnise: Ser tiden flyr når jeg følger med dere gravide, hehe. Håper formen din er fin og at du koser deg med magen din. :klemmer:

Ps. de strekkmerkene er ikke noe å bry seg om, tenk på nydelige som ligger i magen din. :hjerte: Da er alt verdt det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker på vei allerede? :sjokkert::fnise: Ser tiden flyr når jeg følger med dere gravide, hehe. Håper formen din er fin og at du koser deg med magen din. :klemmer:

Ps. de strekkmerkene er ikke noe å bry seg om, tenk på nydelige som ligger i magen din. :hjerte: Da er alt verdt det uansett.

Hihi! :fnise: ja, tiden flyyr!! Koser meg veldig med magen! Er voldsomt mye show inni der ;) Formen er fin :jepp: Kjenner det fort i ryggen, men da er det bare å roe seg ned littegrann :Nikke:

Neida, strekkmerkene kan komme horisontalt, dét er ok :) Jeg slutter ikke smøre fordet!

Ja, lillemann er absolutt verdt noen strekkmerker!!

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, skjønner hva du mener! Er så kjedelig med folk som klager HELE tiden! Har hun lenge igjen? Håper det ikke er lenge til babyen hennes er ute, da :)

Må vel regne med et strekkmerke eller to, og som du sier: Lillegutt er verdt et par strekkmerker :jepp:

Ha en herlig høstdag, snuppa!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, skjønner hva du mener! Er så kjedelig med folk som klager HELE tiden! Har hun lenge igjen? Håper det ikke er lenge til babyen hennes er ute, da :)

Må vel regne med et strekkmerke eller to, og som du sier: Lillegutt er verdt et par strekkmerker :jepp:

Ha en herlig høstdag, snuppa!! :klemmer:

Ja, det er så trist, hvis hun virkelig har SÅ vondt, at hun ikke kan få bedre hjelp! Men igjen - hun benytter hver eneste anledning til å snakke om hvor fælt hun har det, på en sånn måte at sympatien ikke blir sååå hjertelig fra min side.. *flaut* :rodme:

Hun er bittelitt over halvveis, kortere på vei enn meg.

Jupp, det er disse små bebissene :hjerte:

Gooood høstdag til deg også, Ninnin!! :hjerte::fryser::sol:

Sparketassen hilser! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er noen som klager uansett hva det er. Regner med hun er en ''klager'' også når hun ikke er gravid. ;)

Så fin mage du har! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er noen som klager uansett hva det er. Regner med hun er en ''klager'' også når hun ikke er gravid. ;)

Så fin mage du har! :rodmer:

Ja, det tror jeg også, desverre.. Må være slitsomt å ha det sånn hele tiden..!

Takk, Belle :hjerte::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...