Gå til innhold

Skuffa over meg selv for smålig oppførsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om tråden passer her, men:

Jeg var på fest 17. mai, det var en lang og hyggelig dag med mange bra folk. Jeg var glad og vennlig innstilt. Utpå kvelden havnet jeg på nachspiel med eksen og noen venner av ham/oss, blant annet ei jeg ikke helt liker. Hun er hyggelig nok, men umoden og bablete - noe som helt tydelig mest skyldes usikkerhet. Uansett: Jeg var da full og sliten, og plutselig kom noen ondskapsfulle sider fram, jeg slang dritt om denne stakkars jenta (heldigvis mens hun ikke var der) foran vennene hennes. Og jeg HATER baksnakking og føler meg som den største idioten nå!

Antagelig framsto jeg også som sjalu ovenfor eksen, og jeg kan innrømme at jeg sikkert kjente på sånne følelser der og da - noe jeg med hånda på hjertet ikke har gjort fram til nå. Dette er heller ikke ei jente han har noe på gang med, og vi har vært åpne om hverandres flørter og dater uten at det har kjentes som noe problem. Det er noen måneder siden det ble slutt, og det er et godt og avklart brudd. Men det er kanskje ikke bare lett å omgås og møtes på fest med diverse andre faktorer :(

Men fanden heller. Nå blir jeg litt stressa av meg selv. Jeg trodde jeg var ferdig med sjalusi og usikkerhet, og var på et annet og sunnere sted i livet. Jeg vet jeg ikke vil ha eksen tilbake, for vi fungerte bare ikke. Vet med meg selv at sjalusien gjerne trigges av enda mer grunnleggende følelser (usikkerhet, kanskje ensomhet/mangel på bekreftelse?), men trodde jeg var på nokså trygg grunn... vet ikke hva jeg er ute etter med å skrive dette, kanskje noen gode råd?

Jeg jobber med min egen selvfølelse, og det er sikkert lurt av meg å unngå å drikke meg for full, spesielt sammen med eksen eller nye flammer. Men det er ikke alltid så lett å være rasjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tenk noe mer på dette. Gjort er gjort og spist er spist. Lær heller av det du gjorde, og se fremover. Det har ingenting for seg å dvele ved fortiden ;) Ingen er perfekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Alkohol er verdens enkleste ting å unngå. Man lar bare være å drikke.

Hvis du ikke klarer det på tross av at du helt tydelig ikke klarer å styre egen oppførsel når du blir full, da har du et alkoholproblem.

Og ikke tro at de du omgås synes det er noe særlig å være sammen med en som blir full og nedlatende, baktalende og ufyselig.

Den beste måten å unngå for mye alkoholinntak er å ta med seg akkurat nok drikke til seg selv på fest og bare drikke det. For hver enhet du drikker, drikk samme mengde vann. Stopp å drikke når du merker at du blir for full (ustø på beina, slurver med uttalen). Helst før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg pleier ikke bli ufin og kjip altså, men det kan skje en gang i blant når jeg blir sliten nok. Ser absolutt behovet for å ha kontroll over alkoholinntaket, og kommer til å være bevisst på det framover. Det er heldigvis sjelden jeg drikker mye, problemet er når det blir _litt_ for mye, så er det lett å glemme seg. Må bare prøve å ikke komme dit i det hele tatt :)

Men jeg blir også litt stressa bare av det at jeg kan få meg til å gjøre og si sånt. Jeg kan ha dårlig impulskontroll edru også, men har tatt en del grep i livet og endret holdning til ting... det har funket bra, men nå blir jeg redd for at jeg egentlig ikke har styring på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det står respekt over at du sier dette selv jeg. Det virker som om dette var et engangstilfelle og da syntes jeg du bare skal glemme den kvelden,evt beklage hvis du føler spesielt behov før det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids beklage overfor vennene hennes hvis du treffer de igjen snart? Og bare si at du ikke skjønner hva som gikk av deg. Kanskje det hjelper på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har snakket med eksen og lagt meg langflat, og jeg vet at hun ene andre venninna har en viss forståelse, men jeg får beklage direkte til henne også. En ting er at jeg overhode ikke klikker med denne jenta, men jeg har ingen grunn eller rett til å snakke stygt om henne. Ingen fortjener det.

Joda, greit å innrømme at jeg har vært teit - når jeg tenker tilbake på da jeg var yngre hadde jeg antagelig lettere for å rettferdiggjøre dårlig oppførsel. Er heldigvis ikke på det stadiet lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...