Gå til innhold

prøver å bli gravid!<3


Kuley

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg vil bli gravid!<3

Svar

Kuley

i dag, 13:08

Jeg er ei jente som prøver å bli gravid.. Jeg har hatt ubeskyttet samleie med gutten min i to år nå, men har aldri blitt gravid. Så nå som jeg faktisk prøver å bli gravid er jeg veldig redd for at det ikke er mulig.. Jeg hadde første mens for 6 dager siden og hadde samleie i går. Er det da teoretisk sett mulig å bli gravid denne gangen?

Takk for tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp, jeg vil bli gravid!<3

Svar

Kuley

i dag, 13:08

Jeg er ei jente som prøver å bli gravid.. Jeg har hatt ubeskyttet samleie med gutten min i to år nå, men har aldri blitt gravid. Så nå som jeg faktisk prøver å bli gravid er jeg veldig redd for at det ikke er mulig.. Jeg hadde første mens for 6 dager siden og hadde samleie i går. Er det da teoretisk sett mulig å bli gravid denne gangen?

Takk for tilbakemeldinger:)

Teoretisk sett er det mulig hvis du har eggløsning veeeeldig tett etter mensen, men de fleste har eggløsning 14 dager etter første mens dag. Sæd kan overleve opp til 5 dager i skjeden (hvis PH verdien i vaginaen er bra osv) og egget lever 24 timer så da kan du bli gravid mellom 9. dag og 15. dag. Så dag 6 var mest sannsynlig for tidlig. Men det kommer an på hvor mange dager en vanlig syklus er for deg.

Ser at dere har prøvd i 2 år.. Dere kan dra til legen for å sjekke hvorfor dere ikke blir gravid siden dere har prøvd lengre enn et år. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) sist prøvde vi dag 16 etter første mens. Er det mulighet for graviditet selvom jeg da fikk mens to uker senere? Den begynte tre dager tidligere enn vanlig og varte tre dager lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke når du har eggløsning, men som sagt er det vanligst å ha en 28 dagers syklus med eggløsning på 14. dag. Så hvis du har en syklus på 28 dager var det for seint med sex på 16. dag, siden egget kun lever i 24 timer.

Du kan kjøpe billige eggløsningstester på billigtester.no. Den skal være positiv ca 12-48 timer FØR du har eggløsning. Så da vet du når du skal ha sex. det er størst sjanse for at du treffer eggløsningen hvis du har sex annen hver dag rundt eggløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex regelmessig å ikke bare en gang i hver syklus ;) Annen hverdag burde holde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...