Gå til innhold

Far ikke far


Gjest Pelle

Anbefalte innlegg

Gjest Pelle

Noen vil sikkert protestere mot å sette dette som en likestillingsak, og heller mene dette egner seg bedre på Barn og Foreldre.

Jeg har tvilt meg fram til at dette nok er mer en likestillingsak likevel.

Det har blitt hevdet av en del menn at dersom mannen ikke vil bli far, så skal han kunne nekte å ha noe med barnet å gjøre, også nekte å betale bidrag.

Disse mennene mener de kan hevde seg lurt til å bli far, at kvinnen har utnyttet mannen seksuelt i den hensikt å bli far. Noen mener tilogmed at kvinnen bør straffes for dette, med fengsel tilogmed.

Nå er det slett ikke alle av disse som direkte ønsker at dama skal ta abort, nei hun bør selvsagt føde. Men han som ikke vil bli far, må selvsagt slippe å ha noe mer med mor og barn å gjøre, mener disse brave menn.

Disse menn vil bare ikke bli fedre, de har ikke planlagt det, de har ikke blitt spurt, dama sa hun brukte prevensjon, ja det er ikke måte på argumentasjon.

Bortsett fra det ene, ingen av disse laster mannen for at han ikke brukte kondom. Enkelte mener tilogmed at dette er et usaklig argument.

Neida, disse menn, mange påstår å representere mannskampen, de spiller ut likestillingskortet.

Skal damer ha adgang til abort, skal menn ha adgang til å nekte å ta ansvar for et barn han ikke har bedt om.

Jeg spør:

1) Har slike menn de holdninger som skal til for å kunne være gode fedre? Disse avviser et født barn. Abortsøkende kvinner aviser et svangerskap, ikke et levendefødt barn.

Det blir ikke barn etter en abort. Etter en fødsel blir det barn.

2) Kan vi oppfatte disse menn som pådrivere for at kvinnen skal ta abort likevel, selv om de sier at de er abortmotstandere? Er denne type dobbeltmoralisme noe å formidle til neste generasjon?

3) Er dette et første skritt på veien til menns fulle herredømme over kvinnekroppen? Skal menn kunne bestemme om hun skal føde eller ta abort?

4) Blir et slikt "farløst" barn født, og det er det mange som gjør. Hva sier man til barnet, når det spør " Hvem og hvor er pappa"?

Dette skal ikke være en abortdebatt, fokuset her er menn som ikke vil bli fedre, og holdningene de har etter at dama er blitt gravid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er usikker på om det er en god idè for jeg tror nok flere vil missbruke det. og lure seg ut av å være far.selv om dem i utgangs punktet ikke ble lurt av dama.

vil mannfolka ikke ha barn så får de sterilisere seg eller bruke kondom...verre er det faktisk ikke... skjerpings gutta!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva med å heve blikket fra navlen og se hvordan det faktisk ER i resten av verden. Menn har all makt. Og barn de måtte avle på seg med kvinner de ser på som kyr, vokser opp som dyr de og. Er det så forbanna vanskelig som mann, å ta ansvar for pikken sin selv. I den grad at dette må diskuteres opp og ned og i mente?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om du trenger hjelp til en semesteroppgave eller en hjemmeeksamen, derfor orker jeg ikke engasjere meg, utover at menn som IKKE vil ta ansvar for en eventuell graviditet, bør bruke kondom eller la være å ha sex med kvinner.

Alle(?!) vet at barn unnfanges gjennom samleie mellom mann og kvinne. Hvis det fødes et barn så må de to som er ansvarlige for at dette barnet ble født sørge for at barnet har det det trenger.

Dette handler sånn sett ikke om at far har "lyst til å være pappa" eller om far har lyst til å bli kjent med barnet eller ikke, det handler om at dette er den ene av to forsørgere barnet har, og da er det ikke riktig at staten (dvs alle oss andre) skal gå inn og overta fars forsørgeransvar bare fordi far ikke har lyst til å være sammen med barnet.

Barnebidrag er ikke en avgift som gir tilgang på et barn. Det er ikke som å betale for å få komme inn på tusenfryd. Det er for at barnet man er medansvarlig for å ha satt til verden, skal kunne vokse opp.

Sånn, nå sa jeg masse likevel. Lykke til med semesteroppgaven :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om du trenger hjelp til en semesteroppgave eller en hjemmeeksamen, derfor orker jeg ikke engasjere meg, utover at menn som IKKE vil ta ansvar for en eventuell graviditet, bør bruke kondom eller la være å ha sex med kvinner.

Så når det endelig kommer et saklig innlegg her på KG så blir man mistenkt for at det er skolerelatert? ;)

Jeg synes diskusjonen er interessant, men har foreløpig ikke så mye å bidra med. Må få i meg litt mer kaffe :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen vil sikkert protestere mot å sette dette som en likestillingsak, og heller mene dette egner seg bedre på Barn og Foreldre.

Jeg har tvilt meg fram til at dette nok er mer en likestillingsak likevel.

Det har blitt hevdet av en del menn at dersom mannen ikke vil bli far, så skal han kunne nekte å ha noe med barnet å gjøre, også nekte å betale bidrag.

Disse mennene mener de kan hevde seg lurt til å bli far, at kvinnen har utnyttet mannen seksuelt i den hensikt å bli far. Noen mener tilogmed at kvinnen bør straffes for dette, med fengsel tilogmed.

Nå er det slett ikke alle av disse som direkte ønsker at dama skal ta abort, nei hun bør selvsagt føde. Men han som ikke vil bli far, må selvsagt slippe å ha noe mer med mor og barn å gjøre, mener disse brave menn.

Disse menn vil bare ikke bli fedre, de har ikke planlagt det, de har ikke blitt spurt, dama sa hun brukte prevensjon, ja det er ikke måte på argumentasjon.

Bortsett fra det ene, ingen av disse laster mannen for at han ikke brukte kondom. Enkelte mener tilogmed at dette er et usaklig argument.

Neida, disse menn, mange påstår å representere mannskampen, de spiller ut likestillingskortet.

Skal damer ha adgang til abort, skal menn ha adgang til å nekte å ta ansvar for et barn han ikke har bedt om.

Jeg spør:

1) Har slike menn de holdninger som skal til for å kunne være gode fedre? Disse avviser et født barn. Abortsøkende kvinner aviser et svangerskap, ikke et levendefødt barn.

Det blir ikke barn etter en abort. Etter en fødsel blir det barn.

2) Kan vi oppfatte disse menn som pådrivere for at kvinnen skal ta abort likevel, selv om de sier at de er abortmotstandere? Er denne type dobbeltmoralisme noe å formidle til neste generasjon?

3) Er dette et første skritt på veien til menns fulle herredømme over kvinnekroppen? Skal menn kunne bestemme om hun skal føde eller ta abort?

4) Blir et slikt "farløst" barn født, og det er det mange som gjør. Hva sier man til barnet, når det spør " Hvem og hvor er pappa"?

Dette skal ikke være en abortdebatt, fokuset her er menn som ikke vil bli fedre, og holdningene de har etter at dama er blitt gravid.

1) De vil nok ihvertfall ikke være gode fedre for dette aktuelle barnet. Imidlertid kan det hende det er forskjell på hvordan fedre vil ta seg av barn som er "planlagt" og barn som er resultatet av one-night-stands. Sånn burde det kanskje ikke være, men det er nok realiteten. Det finnes mange mennesker, både kvinner og menn, som ikke har holdningene man bør ha når man er foreldre.

2) Det er nok ikke umulig at det kan oppfattes sånn. Det er imidlertid et dårlig argument som ikke burde påvirke kvinners vurdering av hvorvidt de ønsker barnet eller ikke.

3) Dette var en feministisk tanke. Dette er et valg kvinnen tar, men å utelukke mannen fra å si sin mening hørtes merkelig ut.

4) Dette spørsmålet var ikke gjennomtenkt. Den samme analogien kan gjennomføres på enhver som er adoptert, et resultat av prøverør, sæddonasjon etc etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hele problemet er skapt av kvinner. Hvis kvinner ikke hadde lurt menn på denne måten så hadde alle menn vært enige i at mannen altid også må ta annsvar. Jeg hører ingen menn si at hvis mannen vet at kvinnen ikke bruker prevensjon og velger å ha sex med henne så trenger han ikke ta annsvar for barnet. Samtlige menn jeg har lest si noe om dette mener at da bør han selvfølgelig ta annsvar. Det er bare når kvinnen har lurt ham på djevelsk vis ved å si at hun går på pillen (og vhis han ikke stoler på henne at dette stemmer så annklage ham for å være slem som ikke stoler på ham og på alle måter manipulere ham til å føle at han må jo bare velge å stole på henne). Hele denne problemstillingen eksisterer altså kun fordi kvinner mener det er deres rett til å lure menn til å få barn med dem selv når de eksplisitt sier de ikke vil. Ingen menn hevder mannen ikke skal ta annsvar om det uheldigvis alikevel blir barn fordi prevensjonen ikke virker. Det er kunn når kvinnen lurer mannen. Så å på noen måte klandre menn for konsekvensene av kvinners ondsinnede bedrag er helt sykt.

Mann kan også stille seg spørmsålet om disse kvinnene er kvalifiserte mødre. HVa slags mor velger å gi sitt barn en far som eksplisitt sier han ikke ønsker barnet? Hva slags mor vil gi barnet en far som vil hate moren for å ha lurt ham til å leve et liv som far til et barn han ikke vil ha? Bare en elendig og egoistisk more som tenker på sin egen tilfredstillelse ved å få et barn ikke på om barnet vil få det godt gjør noe sånt.

Ved å holde på på denne måten så forpester kvinner forholdet mellom menn og kvinner. 44% av kvinner sier de er villige til å lure mannen sin til å tro at hun tar p-piller når hun ikke gjør det for å bli gravid selv når han sier han ikke vil bli gravid. Med andre ord kan ikke menn stole på sine partnere overhodet. Når halvparten av kvinner er slik er det umulig å vite hvem man kan stole på. Det betyr at alle menn må ta utgangspunkt i at partneren deres vil lure dem på en måte som vil ødelegge livet deres. Med andre ord partneren deres gir fullstendig faen i om det går bra eller dårlig med dem i livet. Dette ødelegger hele grunnlaget for at man kan ha meninsgfulle forhold og det er ene og alene kvinners feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...