Gå til innhold

Spesiell svigerfar


Gjest Starlit

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit

Hva slags mann er det du har fått deg da? Du er et produkt av dine foreldre, men han er det ikke av sine?

Ja, men han er lik den ene bestefaren sin i væremåten :) Og han er jeg også veldig glad i^^

Heldigvis kan gener hoppe noen hakk bakover i slekten.

Det finnes ikke ondt i den gutten :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan jeg oppleve at min samboer omkommer i vårt kommende ekteskap, men det håper jeg da inderlig at det ikke kommer til å skje..

Samboeren min sier at han ikke kunne fått en bedre dame enn meg :)

Jeg behandler han bedre i motsetning til det andre har gjort, og det sier jo en hel del.

Herregud! Du skjønner vel at det kan skje andre ting enn utroskap og dødsfall i ett ekteskap. Skilsmissestatistikken ligger på nesten 50%, tviler på at alle disse var enten utro eller døde!

Det finnes INGEN garantier på om dere fortsatt liker hverandre neste måned. Du har ete utrolig merklig syn på virkeligheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten du bare må leve med at svigerforeldrene dine ikke liker deg. Du kan selvsagt prøve å konfrontere dem, men det spørs om det er bryet verdt. Men hvis både du og kjæresten er konfliktskye, kan det på lengre sikt skape konflikter, så det er kanskje noe dere bør prøve å jobbe med.

Og nå et realt personangrep: AB, du framstår som en "missunelig" kretiner uten "utdanellse" (iallfall uten normal dannelse), og ofte er din tale (eller skrift, for å være helt presis) fullstendig mateologisk.

Og Starlit: Gratulerer med jobb!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Og det tror du at du får med frisørutdannelse? Er det noen hjemme? :kari:

Har jeg ikke sagt heller, men jeg får værtfall innpass i en salong når jeg velger å ta for meg lærlingtiden ;) Skolen er jeg jo straks ferdig med uansett, og det er bare en fordel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke sagt heller, men jeg får værtfall innpass i en salong når jeg velger å ta for meg lærlingtiden ;) Skolen er jeg jo straks ferdig med uansett, og det er bare en fordel..

Det er jo nettopp det du skriver at du ikke får. Hvordan skal du få innpass på en salong under lærlingtiden når du ikke en gang får lærlingplass?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jeg tror nesten du bare må leve med at svigerforeldrene dine ikke liker deg. Du kan selvsagt prøve å konfrontere dem, men det spørs om det er bryet verdt. Men hvis både du og kjæresten er konfliktskye, kan det på lengre sikt skape konflikter, så det er kanskje noe dere bør prøve å jobbe med.

Og nå et realt personangrep: AB, du framstår som en "missunelig" kretiner uten "utdanellse" (iallfall uten normal dannelse), og ofte er din tale (eller skrift, for å være helt presis) fullstendig mateologisk.

Og Starlit: Gratulerer med jobb!

Tusen takk! :tommel:

Jeg er en veldig heldig jente akkurat nå!

Alle vil jo ha jobb, men ikke alle får det desverre. Dette må man jo kjempe for å kunne få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hjelpes folkens i denne tråden: Hva er galt med frisøryrket og hva i himmelens navn har yrket til trådstarter å gjøre med en meget uhøflig svigerfar å gjøre?

Det er ren mobbing det enkelte driver med her.

Det er faktisk vanlig å gratulere noen med jobb. Det er faktisk uhøflig å behandle sin svigerdatter som et vondt stadium som sønnen må gjennom før han finner noe bedre. Det er faktisk uhøflig å behandle sin svigerdatter som luft og ignorere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Det er jo nettopp det du skriver at du ikke får. Hvordan skal du få innpass på en salong under lærlingtiden når du ikke en gang får lærlingplass?

Ting kan endre seg med tiden ;) Lærlinger kan bytte salong etter ett år, samtidig som frisører skal ut i permisjon eller slutte..

Helt normalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting kan endre seg med tiden ;) Lærlinger kan bytte salong etter ett år, samtidig som frisører skal ut i permisjon eller slutte..

Helt normalt det.

Så det skjønner du at kan endre seg? Men at ting kan skje i et forhold, det skjønner du ikke?!

Bortsett fra utroskap og dødsfall selvfølgelig, for det er visst eneste skilsmissegrunnene i din verden..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Herregud! Du skjønner vel at det kan skje andre ting enn utroskap og dødsfall i ett ekteskap. Skilsmissestatistikken ligger på nesten 50%, tviler på at alle disse var enten utro eller døde!

Det finnes INGEN garantier på om dere fortsatt liker hverandre neste måned. Du har ete utrolig merklig syn på virkeligheten.

Nei, jeg lever bare i håpet. Og har et positivt syn på det livet jeg har forran meg. Og det kan ingen ta ifra meg! :)

Du får bare like å tro det verste om meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Så det skjønner du at kan endre seg? Men at ting kan skje i et forhold, det skjønner du ikke?!

Bortsett fra utroskap og dødsfall selvfølgelig, for det er visst eneste skilsmissegrunnene i din verden..

Min samboer er en god mann. Og forde han kom gjennom nåløyet mitt, er jeg sikker på at jeg ikke kunne fått en bedre mann i livet mitt, enn han;)

Jeg går desverre aldri lei av personer jeg er glade i, så tviler på at 2 voksne personer som meg og sambo- kan vokse ifra hverandre... Om det var det du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg har lest svarene dine på en rekke innlegg i denne tråden, og selv om jeg synes enkelte brukere burde bli fratatt muligheten til å skrive anonymt (på grunn av personangrep), ser jeg at de ikke oppstår uten grunn. Selv om det selvfølgelig er mulig, og burde være påkrevd at man kommuniserte dette på en hyggeligere måte.

Det slår meg at du i samtlige av dine innlegg kritiserer noen.

Svigers fordi de ikke holder sammen, du tror de er bitter, og svigerfaren din har attpåtil fått seg en "thaidame." Ikke rart de ikke liker deg.

Jentene i klassen din er hormonelle og barnslige, dessuten må de være misunnelige.

De færreste liker nordlendinger, så det er ikke rart du blir likt...

Jeg hadde inntrykk av at du skrev dette innlegget fordi du ønsket å forstå hvorfor du ikke blir likt. Nå har flere brukere (riktignok med ulik saklighetsgrad) forsøkt å forklare at det kan virke som om atferden din kan være en grunn til du opplever så mye kontroverser. Det er fint at du ikke er konfliktsøkende, men likevel er det noe som gjør at folk ikke liker deg... Og nei, de færreste dømmer på bakgrunn av dialekt, det ligger gjerne noe mer bak.

Måten du bortforklarer og svarer på i denne tråden fremstår som naiv og i verste fall umoden. Jeg er like gammel som deg, og jeg kjenner få mennesker som er så lite selvkritiske som du fremstår her på forumet.

Om noen ikke liker deg, vær hyggelig og overse dem. Men du bør også prøve å se på din egen oppførsel. INGEN blir mislikt av så mange om det ikke er noe som er feil med en selv. Det kan være en liten, eller større detalj som må fikses på, men uansett vil det nok hjelpe mye. En av mine bestevenninner var f.eks veldig arrogant uten å vite det selv. Det førte til at mange trakk seg unna en periode. Hun spurte oss venninnene om ærlige råd, og det fikk hun. Selvfølgelig var det vanskelig og vondt for henne å ta det innover seg, men hun har i dag aldri hatt det bedre :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb og at du og kjæresten har vært sammen i 2 år. Hvis dette med svigerfar plager deg veldig, så burde du eller kjæresten din konfrontere ham. Jeg syntes kjæresten din burde ta spesielt ansvar her. Utover det så vil jeg råde deg til å ignorere endel av de anonyme brukerne som hakker på deg, Starlit. De bidrar ikke med noe positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så om man ønsker seg mann, hus og barn.. så lever man altså i ei rosa boble? :)

Du store.. Ja dette er jo ikke vanlige ting å drømme om i et menneskeliv..

Neida, men den tankegangen om at du kommer til å bli frisør når du ikke er villig til å ta lærlingtiden din nå.

Du vil slite HARDT med å få lærlingplass om noen år, til tross for at du tror at det skal gå som smør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er en god mann. Og forde han kom gjennom nåløyet mitt, er jeg sikker på at jeg ikke kunne fått en bedre mann i livet mitt, enn han;)

Jeg går desverre aldri lei av personer jeg er glade i, så tviler på at 2 voksne personer som meg og sambo- kan vokse ifra hverandre... Om det var det du mente.

Du skjønner vel at de aller fleste som gifter seg tenker som deg? Du kan tro og håpe så mye du vil, men du burde virkelig forstå at ting ikke alltid blir som man forestiller seg.

Jeg også håper at jeg og mannen varer evig, men jeg er imotsetning til deg realistisk nok til at jeg vet at ting kan skje. Man kan ikke styre livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

TS: Jeg har lest svarene dine på en rekke innlegg i denne tråden, og selv om jeg synes enkelte brukere burde bli fratatt muligheten til å skrive anonymt (på grunn av personangrep), ser jeg at de ikke oppstår uten grunn. Selv om det selvfølgelig er mulig, og burde være påkrevd at man kommuniserte dette på en hyggeligere måte.

Det slår meg at du i samtlige av dine innlegg kritiserer noen.

Svigers fordi de ikke holder sammen, du tror de er bitter, og svigerfaren din har attpåtil fått seg en "thaidame." Ikke rart de ikke liker deg.

Jentene i klassen din er hormonelle og barnslige, dessuten må de være misunnelige.

De færreste liker nordlendinger, så det er ikke rart du blir likt...

Jeg hadde inntrykk av at du skrev dette innlegget fordi du ønsket å forstå hvorfor du ikke blir likt. Nå har flere brukere (riktignok med ulik saklighetsgrad) forsøkt å forklare at det kan virke som om atferden din kan være en grunn til du opplever så mye kontroverser. Det er fint at du ikke er konfliktsøkende, men likevel er det noe som gjør at folk ikke liker deg... Og nei, de færreste dømmer på bakgrunn av dialekt, det ligger gjerne noe mer bak.

Måten du bortforklarer og svarer på i denne tråden fremstår som naiv og i verste fall umoden. Jeg er like gammel som deg, og jeg kjenner få mennesker som er så lite selvkritiske som du fremstår her på forumet.

Om noen ikke liker deg, vær hyggelig og overse dem. Men du bør også prøve å se på din egen oppførsel. INGEN blir mislikt av så mange om det ikke er noe som er feil med en selv. Det kan være en liten, eller større detalj som må fikses på, men uansett vil det nok hjelpe mye. En av mine bestevenninner var f.eks veldig arrogant uten å vite det selv. Det førte til at mange trakk seg unna en periode. Hun spurte oss venninnene om ærlige råd, og det fikk hun. Selvfølgelig var det vanskelig og vondt for henne å ta det innover seg, men hun har i dag aldri hatt det bedre :)

Jeg forklarte bare noen fakta..

Selv om jeg tenker og funderer om enkelte folk, vil ikke det forsvare oppførselen deres mot meg :) Mine tanker holder jeg for meg selv, samtidig som jeg kan oppføre meg..

Likevel er det ikke mange som gjør det mot meg, uansett hvor inkluderende jeg er.

Jeg har forsøkt å bli kjent med den nye kona til svigerfaren min, men hun er ikke så begeistret for stesønnen og stedatteren sin :) "Jaja, en stemor er og forbli en stemor"..

At jeg tar opp ting her, betyr ikke at noen andre i virkeligheten vet om hvordan jeg tenker.

Mange her liker jo å tro det at jeg har måttet slengt med kjeften og vært frekk mot svigerforeldrene mine. Noe som aldeles ikke stemmer...

Jeg er ganske god til å beskrive personer på en prikk, og mener ærlig og oppriktig at jeg har oppfattet situasjonen min riktig.

Jeg har ikke noe i mot utlendinger om det er det du nå tror;)

Har faktisk flere utenlandske venninner enn etnisk norske, og skal innrømme det at jeg kommer stort sett bedre overens med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Du skjønner vel at de aller fleste som gifter seg tenker som deg? Du kan tro og håpe så mye du vil, men du burde virkelig forstå at ting ikke alltid blir som man forestiller seg.

Jeg også håper at jeg og mannen varer evig, men jeg er imotsetning til deg realistisk nok til at jeg vet at ting kan skje. Man kan ikke styre livet.

Jeg er vel lik min mor da :) Og er sansynligvis derfor hun fremdeles er gift.

"Den som virkelig vil noe, vil få det til". Noe min far alltid sa til meg som lita jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Neida, men den tankegangen om at du kommer til å bli frisør når du ikke er villig til å ta lærlingtiden din nå.

Du vil slite HARDT med å få lærlingplass om noen år, til tross for at du tror at det skal gå som smør.

Har ikke fått det samme synet fra lærerne :)

Jeg har i motsetning til kommende frisørelever, kontakter. (opparbeidet).

Har vært utplassert i 3 salonger, hvorav en av salongene ansatte meg som ekstrahjelp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel lik min mor da :) Og er sansynligvis derfor hun fremdeles er gift.

"Den som virkelig vil noe, vil få det til". Noe min far alltid sa til meg som lita jente :)

Og den som virkelig er realistisk vet at ikke alltid det stemmer. Du kan f.eks. ikke bli gravid NÅ selvom du vil det. Du kan ikke bestemme at du skal elske kjæresten din hvis du engang opplever at følelsene forsvinner.

Det der med at ting varer evig uansett er noe små barn tror.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forklarte bare noen fakta..

Selv om jeg tenker og funderer om enkelte folk, vil ikke det forsvare oppførselen deres mot meg :) Mine tanker holder jeg for meg selv, samtidig som jeg kan oppføre meg..

Likevel er det ikke mange som gjør det mot meg, uansett hvor inkluderende jeg er.

Jeg har forsøkt å bli kjent med den nye kona til svigerfaren min, men hun er ikke så begeistret for stesønnen og stedatteren sin :) "Jaja, en stemor er og forbli en stemor"..

At jeg tar opp ting her, betyr ikke at noen andre i virkeligheten vet om hvordan jeg tenker.

Mange her liker jo å tro det at jeg har måttet slengt med kjeften og vært frekk mot svigerforeldrene mine. Noe som aldeles ikke stemmer...

Jeg er ganske god til å beskrive personer på en prikk, og mener ærlig og oppriktig at jeg har oppfattet situasjonen min riktig.

Jeg har ikke noe i mot utlendinger om det er det du nå tror;)

Har faktisk flere utenlandske venninner enn etnisk norske, og skal innrømme det at jeg kommer stort sett bedre overens med dem..

Jeg er ikke utlending, så jeg tok ikke det personlig, om du tror det. Grunnen til jeg reagerte på begrepet, er fordi du har omtalt omtrent alle i nedlatende ordvendinger. Å si at den nye dama til faren til samboeren din er thaidame, er ikke forklaring på noe som helst. Nå skriver du at hun ikke viser interesse for deg/dere, men det første du skrev var ikke saklig. Det eneste det sa om dama var at hun var thailandsk.

Poenget mitt er og blir det samme. Det ser ut til at du finner feil på de fleste rundt deg, men ikke en eneste gang i denne tråden virker det som om du er interessert i å se på ditt eget atferdsmønster.

Siden du skriver at mange misliker deg, og du finner feil ved de fleste, kan det være at du fremstår som arrogant. Kanskje er du negativ mot andre? Ikke vet jeg, jeg kjenner deg ikke, men om jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg ønsket å finne ut av det.

Jeg synes det er trist at du er mer opptatt av å forsvare deg selv, men det får være ditt eget valg.

For øvrig kan det jo være at den anspente situasjonen mellom deg og svigerfar har smittet over på dama hans. Jeg må også si at siden du tydeligvis er 24, er jeg enig med de fleste i at å bare gå hjemme kan virke tafatt for svigerforeldre flest.

Det slår meg også at mye av det du anser som fakta i de flestes øyne fremstår som dine tolkninger av situasjonen. Du sier at jentene i klassen din er hormonelle uten å forklare hvorfor. På samme måte angriper du moren og stemoren til samboeren din. Sitat "hun virker litt bitter" - skriver du om moren til samboeren din. Dette er i beste fall en antakelse. De fleste mødre ønsker det beste for sine barn, og hun ønsker helt sikkert at sønnen skal være lykkelig. Dersom du ønsker å finne ut hva hun har imot forholdet deres, ville jeg bedt samboeren din om å spørre henne saklig. Mest sannsynlig er det en grunn til det. Kanskje er det en fordom dere kan ende raskt, eller kanskje er det en tvil som ikke er urimelig som dere bør jobbe med.

Endret av Estelle*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...